Звіт про рух грошових коштів містить чимало інформації для фінансового керівника. Проте для здійснення аналізу результатів діяльності компанії або фінансового планування необхідна його розширена форма – звіт про рух фондів. Таку форму компанія розробляє самостійно з метою ведення саме управлінського обліку. Розглянемо порядок складання такого звіту.
У Звіті про рух грошових коштів наводиться інформація про чистий рух (надходження або видаток) грошових коштів та їх еквівалентів за звітний період – окремо від операційної, інвестиційної або фінансової діяльності.
Але до цього Звіту не включаються операції, які не мали прямого впливу на рух грошових коштів (їх еквівалентів), наприклад негрошові операції (бартер; придбання активів шляхом емісії акцій та ін.).
На відміну від Звіту про рух грошових коштів, Звіт про рух фондів, по-перше, ураховує зміни фінансового стану компанії внаслідок усіх здійснених операцій (у т. ч. негрошових), а по-друге, легко та швидко складається і є зручним для проведення фінансового аналізу.
Рух фондів – це збільшення або зменшення ресурсів компанії, що є джерелом для здійснення інвестицій. Основою для складання звіту про рух фондів є баланс – звіт про стан фондів. У ньому відображено інвестиції компанії (тобто активи) та заборгованість (власний капітал + зобов’язання), яка виникла внаслідок здійснення таких інвестицій. Таким чином, зміни за окремими статтями балансу – це чисті потоки фондів, які є наслідком прийнятих управлінських рішень.