Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Куди платникові податків подавати звітність і платити податки в разі зміни адреси двічі за рік?

У разі зміни адреси у підприємства виникає чимало клопоту: звернутися за держреєстрацією зміни адреси, повідомити контрагентів, банк, органи ліцензування тощо. А якщо протягом року підприємство двічі міняє адресу, причому зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, то клопоту ще більше. Зокрема, найголовніше питання у такому разі: куди платникові податків подавати звітність і платити податки?

На це запитання ДФС відповідає в Індивідуальній податковій консультації від 28.09.18 р. № 4251/6/99-99-08-01-15/ІПК з посиланнями на законодавчі норми.

Так, якщо в результаті держреєстрації зміни адреси змінюється адміністративно-територіальна одиниця та орган ДФС, у якому платник податків перебуває на обліку, то в органі ДФС за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) проводиться процедура зняття з обліку, а в органі ДФС за новим місцезнаходженням (місцем проживання) – процедура взяття на облік (п. 66.3 Податкового кодексу).

Ці процедури регламентуються Порядком, затвердженим наказом Мінфіну від 09.12.11 р. № 1588 (далі – Порядок № 1588). Переведення платника податків до органу ДФС за новим місцезнаходженням відбувається протягом місяця з дня отримання від держреєстратора інформації про зміну місцезнаходження (п. 10.5 розд. X Порядку № 1588).

Проте до кінця бюджетного року (дорівнює календарному року) платник податків продовжить сплачувати податки за попереднім місцем обліку (ч. 8 ст. 45 Бюджетного кодексу).

І до кінця року (тобто по 31 грудня) платник податків перебуватиме на обліку одночасно:

  • в органі ДФС за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) – з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року;
  • в органі ДФС за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) – з ознакою того, що він стане платником податків з наступного року.

При цьому в органі ДФС за неосновним місцем обліку юрособа до кінця року сплачує всі податки і збори, які згідно із законодавством повинні сплачуватися на території цієї адміністративно-територіальної одиниці. Подає податкові декларації (розрахунки, звіти) і виконує інші обов’язки платника податків. А контролюючий орган, у свою чергу, здійснює адміністрування таких податків, зборів (п. 7.3 Порядку № 1588).

Проте це правило не поширюється на сплату ЄСВ. Якщо зміна адреси пов’язана зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, то протягом місяця після отримання повідомлення від держреєстратора орган ДФС вносить до реєстру страхувальників запис про переведення на облік такого платника до органу ДФС за місцем його перебування (п. 6 розд. II Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.11.14 р. № 1162).

У такому разі за новим місцем взяття на облік подається звітність про суми нарахованого ЄСВ і сплачується ЄСВ (п. 8 розд. III Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.15 р. № 435).

Якщо ж платник податків міняє адміністративно-територіальну одиницю двічі за рік, то нічого принципово для нього не міняється. До кінця бюджетного року він платитиме податки (податок на прибуток, ПДВ, ПДФО) і подаватиме податкові декларації (розрахунки, звіти) до свого органу ДФС, де і перебував на обліку до держреєстрації зміни місцезнаходження. А подавати звітність з ЄСВ і сплачувати внесок за звітний період, у якому змінив місцезнаходження, він буде за новим місцезнаходженням (основним місцем обліку).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
23.06.2025
Чи можна подати уточнюючу декларацію, якщо є податкове повідомлення-рішення?
Розглянуто ситуацію із практики читача щодо можливості самостійного виправлення помилки після того, як отримано податкове повідомлення-рішення. Ситуація. У підприємства (ТОВ) уже давно немає операцій. У декларації з податку на прибуток є збиток минулих років, який переноситься через додаток РІ. За 2...
20.06.2025
Податкова не приймає декларацію: як зрозуміти, у чому причина?
Подали звіт, але податкова його не прийняла? Важливо знати, де шукати причину та як виправити ситуацію. Ми розповімо про типові помилки при поданні декларації з ПДВ і про те, що потрібно зробити, щоб декларацію було прийнято. Суб’єкт господарювання подає декларацію і отримує квитанцію про відм...
02.06.2025
Подаємо форму № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального
У статті розповімо, як суб’єкту господарювання подати заяву за формою № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального. Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025 Перед поданням заяви на отримання ліцензії на зберігання пального суб’єкт господарювання (д...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.06.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
Нове
23.06.2025
У звітному місяці не було оподатковуваних операцій: чи потрібно розподіляти вхідний ПДВ?
У звітному місяці були лише операції, що не обкладаються ПДВ? І ви не знаєте, чи потрібно в такому разі робити розподіл вхідного ПДВ і нараховувати компенсуючі зобов’язання? У статті ми відповімо на це запитання, а також пояснимо, як нараховувати податкові зобов’язання у разі здійснення ...
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
23.06.2025
Чи можна подати уточнюючу декларацію, якщо є податкове повідомлення-рішення?
Розглянуто ситуацію із практики читача щодо можливості самостійного виправлення помилки після того, як отримано податкове повідомлення-рішення. Ситуація. У підприємства (ТОВ) уже давно немає операцій. У декларації з податку на прибуток є збиток минулих років, який переноситься через додаток РІ. За 2...
Кращі матеріали