Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Куди платникові податків подавати звітність і платити податки в разі зміни адреси двічі за рік?

15.12.2018 6038 0 1

У разі зміни адреси у підприємства виникає чимало клопоту: звернутися за держреєстрацією зміни адреси, повідомити контрагентів, банк, органи ліцензування тощо. А якщо протягом року підприємство двічі міняє адресу, причому зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, то клопоту ще більше. Зокрема, найголовніше питання у такому разі: куди платникові податків подавати звітність і платити податки?

На це запитання ДФС відповідає в Індивідуальній податковій консультації від 28.09.18 р. № 4251/6/99-99-08-01-15/ІПК з посиланнями на законодавчі норми.

Так, якщо в результаті держреєстрації зміни адреси змінюється адміністративно-територіальна одиниця та орган ДФС, у якому платник податків перебуває на обліку, то в органі ДФС за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) проводиться процедура зняття з обліку, а в органі ДФС за новим місцезнаходженням (місцем проживання) – процедура взяття на облік (п. 66.3 Податкового кодексу).

Ці процедури регламентуються Порядком, затвердженим наказом Мінфіну від 09.12.11 р. № 1588 (далі – Порядок № 1588). Переведення платника податків до органу ДФС за новим місцезнаходженням відбувається протягом місяця з дня отримання від держреєстратора інформації про зміну місцезнаходження (п. 10.5 розд. X Порядку № 1588).

Проте до кінця бюджетного року (дорівнює календарному року) платник податків продовжить сплачувати податки за попереднім місцем обліку (ч. 8 ст. 45 Бюджетного кодексу).

І до кінця року (тобто по 31 грудня) платник податків перебуватиме на обліку одночасно:

  • в органі ДФС за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) – з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року;
  • в органі ДФС за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) – з ознакою того, що він стане платником податків з наступного року.

При цьому в органі ДФС за неосновним місцем обліку юрособа до кінця року сплачує всі податки і збори, які згідно із законодавством повинні сплачуватися на території цієї адміністративно-територіальної одиниці. Подає податкові декларації (розрахунки, звіти) і виконує інші обов’язки платника податків. А контролюючий орган, у свою чергу, здійснює адміністрування таких податків, зборів (п. 7.3 Порядку № 1588).

Проте це правило не поширюється на сплату ЄСВ. Якщо зміна адреси пов’язана зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, то протягом місяця після отримання повідомлення від держреєстратора орган ДФС вносить до реєстру страхувальників запис про переведення на облік такого платника до органу ДФС за місцем його перебування (п. 6 розд. II Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.11.14 р. № 1162).

У такому разі за новим місцем взяття на облік подається звітність про суми нарахованого ЄСВ і сплачується ЄСВ (п. 8 розд. III Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.15 р. № 435).

Якщо ж платник податків міняє адміністративно-територіальну одиницю двічі за рік, то нічого принципово для нього не міняється. До кінця бюджетного року він платитиме податки (податок на прибуток, ПДВ, ПДФО) і подаватиме податкові декларації (розрахунки, звіти) до свого органу ДФС, де і перебував на обліку до держреєстрації зміни місцезнаходження. А подавати звітність з ЄСВ і сплачувати внесок за звітний період, у якому змінив місцезнаходження, він буде за новим місцезнаходженням (основним місцем обліку).

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали