Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Коли можна застосовувати розрахункові книжки при продажу товару

Кабмін постановою від 18.12.17 р. № 984 (далі – Постанова № 984) вніс зміни:

  • до постанови від 23.08.2000 р. № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» (далі – Постанова № 1336);
  • Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок і книг обліку розрахункових операцій, затвердженого Постановою № 1336 (далі – Перелік № 1336).

Постанова № 984 набула чинності з 20.12.17 р., а зміни, унесені до п. 8 та 15 Переліку № 1336, набудуть чинності з 20.06.18 р. У чому ж суть змін?

1. При торгівлі підакцизними товарами розрахункові книжки (далі – РК) не застосовуються (п. 21 Постанови № 1336).

2. Збільшено граничний обсяг розрахункових операцій, при перевищенні якого слід перейти із застосування РК на РРО. Для форм і видів діяльності, зазначених:

  • у п. 2, 3, 5, 6, 13, 14, 17, 22, 23, 27 Переліку № 1336 – з 250 тис. грн. до 500 тис. грн. на одного суб’єкта господарювання (далі – СГ);
  • п. 4 та 7 – з 75 тис. грн. до 250 тис. грн. на один структурний підрозділ (пункт продажу товарів, надання послуг).

Для інших форм і видів діяльності, як і раніше, граничний обсяг не встановлюється.

3. Зміни торкнулися і підприємців – платників єдиного податку другої та третьої груп.

Підприємці, що перевищили граничний обсяг доходу в 1 млн грн., зобов’язані застосовувати РРО. Навіть при провадженні діяльності, передбаченої Переліком № 1336, ні про які РК не може бути й мови. І якщо раніше це питання було предметом спорів, то тепер така вимога встановлена не тільки в п. 296.10 Податкового кодексу, але і в п. 2 Постанови № 1336.

Підприємці, які торгували вроздріб пивом у пляшках і бляшанках і при цьому не продавали інших підакцизних товарів, до досягнення доходу в розмірі 1 млн грн. також повинні застосовувати РРО. Із 20.12.17 р. їх позбавили права використовувати КОРО та РК при проведенні розрахункових операцій (нова редакція п. 1 Переліку № 1336).

4. Уточнено деякі форми і види діяльності, при провадженні яких СГ може застосовувати РК. Зокрема, дозволено використовувати РК:

  • при продажу талонів, квитанцій, квитків у кіосках і салонах транспортних засобів на електротранспорті, морських і річкових судах. Обов’язкова умова (раніше її не було!) – наявність серії, номера, номінальної вартості, нанесених друкарським способом (п. 10 Переліку № 1336). Міжміський автотранспорт з Переліку № 1336 прибрали. На практиці це означає, що квитки з реквізитами, нанесеними друкарським способом, можна продавати без РРО та РК на підставі п. 4 ст. 9 Закону від 06.07.95 р. № 265/95-ВР, а заповнені від руки – тільки із застосуванням РРО. Це саме стосується і будь-яких інших квитків без друкарських реквізитів на автотранспорт;
  • усім СГ при наданні побутових послуг на території сел (як і раніше). В інших адміністративних одиницях – тільки підприємцям-загальносистемникам, які не мають найманих працівників. При цьому не важливо, де проводяться розрахунки – удома у замовника або в іншому місці (наприклад, в офісі у виконавця). У зв’язку зі змінами повинні будуть застосовувати РРО при ремонті взуття, швейних і трикотажних виробів, виробів текстильної та шкіряної галантерії, радіоелектронної апаратури, побутових машин і приладів, металевих виробів, а також хімчистці структурні підрозділи підприємств і суб’єкти підприємницької діяльності з одним і двома найманими працівниками. Раніше вони мали право проводити розрахунки за допомогою РК;
  • підприємці (крім єдинників), які не використовують працю найманих працівників, можуть здійснювати розрахунки за будь-які ремонтні роботи в квартирах із застосуванням РК. Раніше перелік таких робіт був обмежений.

Не дозволено застосовувати РК:

  • носильникам на вокзалах (п. 16 виключено);
  • при продажу лотерейних квитків (п. 18 виключено);
  • при продажу телефонних карток, які застосовуються в таксофонних мережах (нова редакція п. 10).
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
21.05.2025
Придбання сільгосппродукції у фізичних осіб
Іноді в суб’єктів господарювання виникає потреба придбати сільгосппродукцію у фізосіб. Наприклад, продукцію можуть купувати для перероблення або перепродажу, а худобу – для розведення, відтворення тощо. Тож у цій статті ми розповімо, як документально оформити операцію із закупівлі, чи по...
19.05.2025
Імпорт товарів та основних засобів: особливості сплати ПДВ і відображення права на податковий кредит
Вперше імпортуєте товари або обладнання? Дізнайтеся, коли та як сплачувати ПДВ, коли відобразити податковий кредит тощо. Перед підприємствами, які вперше збираються імпортувати товари або основні засоби, постає безліч запитань, а саме: коли та як сплачувати ПДВ, коли можна відобразити податковий кре...
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
Кращі матеріали