Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Який строк дається для реєстрації розрахунку коригування на зменшення?

23.01.2018

Підприємство-постачальник у зв'язку з розірванням договору купівлі-продажу 10.01.18 р. повернуло покупцеві – платникові ПДВ передоплату в сумі 36 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 6 000 грн.). У момент отримання цієї передоплати 11.12.17 р. постачальником була складена і зареєстрована податкова накладна (далі – ПН) № 123. Тепер виникли запитання: протягом якого періоду постачальник повинен передати покупцеві для реєстрації зменшуючий розрахунок коригування (далі – РК), складений до ПН № 123? І який граничний строк для реєстрації покупцем такого РК? Які норми застосовуються за перехідними РК?

З 1 січня 2018 року в Податковому кодексі (далі – ПК) з'явилася нова норма, згідно з якою РК, виписані для зменшення суми компенсації вартості товарів (послуг), повинні бути зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) протягом 15 календарних днів із дня їх отримання покупцем. Ця норма внесена до п. 201.10 ПК Законом від 07.12.17 р. № 2245-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України і деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році».

Як бачите, до 01.01.18 р. строк реєстрації був загальним для ПН і всіх РК. А зараз для від’ємних РК строк реєстрації залежить від дати отримання такого РК покупцем. Але тут виникає запитання: як покупцеві підтвердити отримання РК документально? Адже згідно з постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246 (далі – Постанова № 1246) РК на зменшення податкових зобов'язань – це електронний документ, який складається постачальником в електронній формі та надсилається покупцеві для реєстрації в ЄРПН. Підтвердженням отримання РК може служити роздруковане повідомлення про доставку документа. Повідомлення формується в програмі при відправленні документа постачальником на адресу покупця. 

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
17.03.2025
Підприємство орендує паливний склад: які нюанси взяти до уваги?
Якщо підприємство планує орендувати паливний склад, то йому потрібно укласти договір оренди, подати заяву за формою № 20-ОПП та отримати ліцензію на зберігання пального. Якщо СГ не має наміру реєструватися платником акцизного податку, то йому слід дотримуватися лімітів на зберігання пального в таком...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали
Центр сповіщень