Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як ураховувати внески до ТПП, сплачені підприємством?

07.10.2019 4649 0 0

Оподаткування господарських операцій: практичні ситуації

Бухгалтерський облік. Вступний внесок до ТПП ураховується в складі витрат поточного періоду на рахунку 92 «Адміністративні витрати». Що стосується щорічного членського внеску, то підприємства, які ведуть облік за національними стандартами, повинні визнати витрати на його сплату витратами майбутніх періодів із відображенням на однойменному рахунку 39.

Пояснимо. В Інструкції № 291 в описі рахунка 39 сказано, що він призначений для узагальнення інформації про витрати, які здійснені у звітному періоді, але визнаються витратами в майбутніх звітних періодах. Тут же наводиться перелік витрат майбутніх періодів, який не є виключним. Тому, незважаючи на те що витрати на сплату членських внесків у ньому не зазначені, їх можна визнати витратами майбутніх періодів. Адже в цьому випадку внесок сплачується відразу за рік, тому витрати на його сплату повинні бути протягом такого року віднесені рівними частинами (щокварталу) на витрати періоду.

Податковий облік. У рамках відносин зі своїми членами ТПП виконує прийняті на себе функціональні обов’язки, а не надає їм послуги. Це випливає із цілей і завдань ТПП, викладених у ст. 3 Закону від 02.12.97 р. № 671/97-ВР «Про торгово-промислові палати в Україні» (далі - Закон № 671). ТПП надає послуги в додатковому порядку. Але в такому випадку відносини ТПП із членами палати будуються на умовах цивільно-правового характеру і за них справляється окрема плата. Тому членські внески до ТПП не можна кваліфікувати як плату за роботи та послуги, їх слід розглядати як безоплатно передану грошову суму. А це значить, що існує небезпека застосування коригування, передбаченого пп. 140.5.9 та 140.5.10 ПК.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали