Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як скласти та відобразити у звітності РК при виправленні помилок у ПН

При оформленні податкових накладних (далі – ПН) можуть бути допущені помилки. Частина з них виявляється вже на етапі реєстрації ПН в ЄРПН. Але далеко не всі помилки можна відстежити програмними алгоритмами, тому питання про їх виправлення, як і раніше, актуальні. У консультації нагадаємо загальні правила виправлення помилок, розглянемо випадки, коли їх можна не виправляти, наведемо правила відображення у звітності ПН та виправляючих розрахунків коригування до них (далі – РК), наведемо приклади оформлення РК.

Нормами ПК передбачено, що:

  • ПН/РК, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року, є достатньою підставою для включення ПДВ до податкового кредиту покупця й не вимагають додаткового підтвердження (абзац третій п. 201.10). Із 31.12.17 р. ця норма була зупинена до дня набуття чинності Порядків, затверджених Постановою № 117. Тобто з 22.03.18 р. вона знову діє;
  • помилки в обов'язкових реквізитах (крім коду товару згідно з УКТЗЕД), які не заважають ідентифікувати операцію, її зміст (товар/послугу, що поставляються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття ПН в електронному вигляді (абзац одинадцятий п. 201.10).

Чи означає це, що всі ПН, які пройшли реєстрацію в ЄРПН, дають право на податковий кредит?

На думку ДФС, ні. На запитання, чи має право покупець включити до податкового кредиту суму ПДВ, зазначену в ПН із помилкою в обов'язкових реквізитах, податківці відповідають так. Покупець не може віднести до складу податкового кредиту суму ПДВ із ПН, у якій допущено помилку в обов'язкових реквізитах, якщо вона заважає ідентифікувати операцію, навіть за умови реєстрації такої ПН в ЄРПН (ЗІР, категорія 101.13).

Виходить, що норма третього абзацу п. 201.10 ПК на практиці не працює (вищенаведене роз'яснення ДФС залишається діючим як у періоді дії цієї норми, так і в періоді її зупинення). Тобто, щоб визначити, чи має покупець право на податковий кредит, не варто орієнтуватися на те, діє дана норма в певному періоді чи ні (але сподіваємося, що вона послужить додатковим аргументом у суді).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
19.05.2025
Імпорт товарів та основних засобів: особливості сплати ПДВ і відображення права на податковий кредит
Вперше імпортуєте товари або обладнання? Дізнайтеся, коли та як сплачувати ПДВ, коли відобразити податковий кредит тощо. Перед підприємствами, які вперше збираються імпортувати товари або основні засоби, постає безліч запитань, а саме: коли та як сплачувати ПДВ, коли можна відобразити податковий кре...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали