Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як відображати у формі № 1ДФ суму поверненої фіндопомоги?


Підприємство повертає засновнику поворотну фінансову допомогу. Чи відображати її суму у графах 3а і 3 (сума нарахованого/виплаченого доходу) ф. № 1 ДФ?

Як передбачено пп. 165.1.31 Податкового кодексу, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.

Цю норму слід розуміти так. Якщо підприємство:

  • надає фінансову допомогу фізособі («основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку»), то її сума не оподатковується;
  • повертає фінансову допомогу фізособі («сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому»), то її сума не оподатковується.

У ф. № 1ДФ, як відомо, зазначаються всі доходи, що виплачуються фізособі, зокрема й ті, які не обкладаються ПДФО. Отже, у ній слід відобразити суму (частину суми) поворотної фінансової допомоги, що повертається фізособі.

Водночас виникає запитання: чи заповнювати графи 3а «Сума нарахованого доходу» та 3 «Сума виплаченого доходу»? І тут думки розходяться.

Отримавши фінансову допомогу від фізособи, підприємство робить проведення: Дт 301 (311) – Кт 685, тобто відображає виникнення заборгованості перед нею, а повертаючи допомогу, – Дт 685 – Кт 301 (311), тобто відображає зменшення заборгованості перед фізособою. У такому разі дохід у класичному розумінні цього терміна не нараховується. Адже дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (п. 5 П(С)БО 15 «Дохід»).

Тож за логікою речей у ф. № 1ДФ достатньо заповнити лише графу 3 «Сума виплаченого доходу». І це буде додатковим підтвердженням того, що за кодом ознаки доходу «153» маємо саме операцію з повернення поворотної фінансової допомоги.

Та все ж податківці роз’яснюють, що в разі повернення фінансової допомоги (її частини) фізособі у ф. № 1 ДФ слід заповнювати і графу 3а «Сума нарахованого доходу», і графу 3 «Сума виплаченого доходу» у розмірі суми допомоги (її частини), яка повертається. Що й рекомендуємо робити. Водночас у графах 4а «Сума нарахованого податку» та 4 «Сума перерахованого податку» проставляються нулі.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 3
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
02.06.2025
Подаємо форму № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального
У статті розповімо, як суб’єкту господарювання подати заяву за формою № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального. Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025 Перед поданням заяви на отримання ліцензії на зберігання пального суб’єкт господарювання (д...
27.05.2025
Вага (маса) вантажу та транспортного засобу в ТТН: як зазначати?
Стаття містить відповіді на поширені запитання щодо заповнення реквізиту ТТН щодо ваги (маси) вантажу та транспортного засобу. Під час заповнення оновленої форми ТТН (№ 1-ТН), яку застосовуємо з 03.01.2025, виникає чимало запитань. У цій статті приділимо увагу реквізиту ваги (маси) вантажу та трансп...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали