Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

ДФС відповідає за технічні проблеми функціонування СЕА


Ухвала ВАСУ від 11.07.17 р., ЄДРСР, реєстр. № 67750767


Суть спору

Підприємство направило на реєстрацію податкові накладні (далі – ПН). Відповідно до отриманої квитанції йому було відмовлено в прийнятті до реєстрації ПН в ЄРПН. Причому в одних квитанціях взагалі не названа причина відмови, а в інших зазначено, що із платником із кодом ЄДРПОУ 11111111, кодом ДФС 111 не укладено договір про визнання електронної звітності.

Водночас відповідно до наданої ДФС інформації підприємство уклало договір про визнання електронної звітності до реєстрації ПН, і на дату подання ПН на реєстрацію він не був розірваний (інформація про розірвання договору ДФС не надана).

Вичерпний перелік підстав для неприйняття до ПН реєстрації наведено в п. 9 Порядку № 1246. Жодна з них не може бути застосована до підприємства та його ПН.

Судами перших інстанцій було винесене рішення вважати ПН зареєстрованими протягом операційного дня, у якому вони були подані підприємством на реєстрацію. ДФС не погодилася з таким рішенням і звернулася з касаційною скаргою до ВАСУ.

Висновки суду

ВАСУ прийняв рішення на користь підприємства, залишивши касаційну скаргу ДФС без задоволення. Постанови судів попередніх інстанцій залишилися без зміни.

Коментар

Постачальник – платник ПДВ зобов'язаний на дату виникнення податкових зобов'язань виписати ПН, указавши в ній обов'язкові реквізити, передбачені п. 201.1 ПК.

Якщо передані на реєстрацію ПН були оформлені з порушенням вимог даної норми ПК, то протягом операційного дня продавцю/покупцю направляється квитанція в електронному вигляді в текстовому форматі про неприйняття електронної ПН із зазаначенням причин (абзац десятий п. 201.10 ПК).

Якщо протягом операційного дня квитанції про прийняття або неприйняття ПН не будуть направлені, то ПН уважається зареєстрованою в ЄРПН (абзац тринадцятий п. 201.10 ПК).

Згідно з п. 7 Порядку № 1246 після надходження ПН та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС їх розшифровує, перевіряє електронний цифровий підпис, визначає відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому у встановленому порядку, і в разі відсутності причин для відмови проводить їх реєстрацію.

Підставами для відмови в прийнятті ПН можуть бути: наявність помилок у ПН; відсутність в ЄРПН відомостей, що містяться в ПН, яка коригується; факт реєстрації ПН із такими ж реквізитами; відсутність достатньої суми ліміту реєстрації; порушення вимог, установлених п. 201.1 ПК (п. 9 Порядку № 1246). Даний перелік є вичерпним.

Отже, якщо підстави для відмови відсутні, ПН уважається прийнятою протягом операційного дня, у якому вона була направлена платником податків для реєстрації.

УХВАЛА_ВАСУ_від_11.07.17_р._У_СПРАВІ_№_К-800-3885-17.doc
Завантажити

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали