Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Дві податкові накладні на одну операцію

13.06.2018 4730 3 6

Попередня оплата та повна відгрузка відбулась одного числа, постачальник виписав дві ПН, чи так правильно згідно ст.201.7 ПКУ.

Відповідно до п.201.1 ПКУ, на дату  виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти ПН в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим ПКУ термін.

При цьому, ПН складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). А у разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов'язань (п.201.7 ПКУ).

Якщо Ви - постачальник, то для Вас важливим є п.187.1 ПКУ - датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Отже, якщо Ви отримали 100 тис. грн. авансу (і склали ПН на 100 тис. грн.), а потім відвантажили ТМЦ на 200 тис. грн. і склали ПН знову на 100 тис. грн., то проблем не має бути.

Якщо ж Ви - покупець, то обґрунтовуйте свою позицію (формування ПК) абзацом 2 п.201.10 ПКУ - ПН, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Іншими словами, якщо такі ПН - зареєстровані у ЄРПН, то Ви маєте право на ПК, а постачальник вчинив правильно.

Коментарі до матеріалу

Відсортовано: по часу за популярністю

Всього коментарів 3

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали