Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Благодійна допомога центру здоров'я: яку норму ПК застосувати для коригування фінрезультату

14.02.2020 181 0 0

Ситуація із практики

Підприємство, що коригує фінрезультат на всі різниці, передбачені Податковим кодексом (далі – ПК), у листопаді 2019 року перерахувало суму благодійної допомоги міському центру фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх». Отримувач допомоги є неприбутковою організацією, унесеною до «неприбуткового реєстру» з кодом 0031. Яку норму ПК слід застосувати до цієї операції при визначенні об'єкта обкладення податком на прибуток за 2019 рік – пп. 140.5.9 чи 140.5.14?

У цьому випадку потрібно застосувати пп. 140.5.9 ПК. Пояснимо, чому це так.

Для цілей податкового обліку благодійну допомогу слід уважати безповоротною фінансовою допомогою. Якщо така допомога надається неприбутковій організації, унесеній до Реєстру неприбуткових установ та організацій (затверджений постановою КМУ від 13.07.16 р. № 440), то стороні, що передає, слід визначати різниці, що коригують фінрезультат, за правилами пп. 140.5.9 або 140.5.14 ПК.

Тобто підприємство в періоді надання допомоги:

  • у бухобліку – визнає витрати в сумі, перерахованій центру здоров'я;
  • у податковому обліку – збільшить фінрезультат на суму перевищення розміру допомоги над 4 % (пп. 140.5.9 ПК) або 8 % (пп. 140.5.14 ПК) оподатковуваного прибутку підприємства за попередній звітний рік (тобто за 2018-й). Нагадаємо, що показник оподатковуваного прибутку відображається в рядку 04 декларації із цього податку (форма затверджена наказом Мінфіну від 20.10.15 р. № 897).

У результаті застосування норм пп. 140.5.9 або 140.5.14 ПК до податкових витрат підприємства потрапить сума грошових перерахувань не в повній сумі, а тільки в межах 4%-вого або 8%-вого благодійного ліміту.

Яку ж саме норму ПК треба застосувати в цій ситуації?

Оскільки благодійна допомога має «спортивну спрямованість», звернемося раніше до пп. 140.5.14 ПК. Із цього підпункту випливає, що коли гроші перераховуються названим у пп. 140.5.14 ПК суб'єктам сфери фізичної культури та спорту, то застосовується благодійний ліміт у розмірі 8 %.

У свою чергу, суб'єкти сфери фізкультури та спорту визначені в розд. 2 Закону від 24.12.93 р. № 3808-XII. До них належать: спортивні клуби (ст. 9); дитячо-юнацькі спортивні школи (ст. 10); спеціалізовані навчальні заклади спортивного профілю (ст. 11); школи вищої спортивної майстерності (ст. 12); центри олімпійської підготовки (ст. 13); спеціалізовані навчальні заклади спортивного профілю (ст. 14); фізкультурно-оздоровчі установи (ст. 15); центри фізичного здоров'я населення (ст. 16); центри фізичної культури та спорту осіб з інвалідністю (ст. 17); колективи фізичної культури (ст. 18); фізкультурно-спортивні товариства (ст. 19); спортивні федерації (ст. 20); громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості учнів і студентів (ст. 21); громадські організації фіз­культурно-спортивної спрямованості ветеранів фізичної культури та спорту (ст. 22); національний олімпійський комітет України (ст. 23); суб'єк­ти паралімпійського і дефлімпійського руху в Україні (ст. 24); спортивний комітет України (ст. 25).

При цьому з 25 видів суб'єктів сфери фізичної культури та спорту тільки 5 названі в пп .140.5.14 ПК (ми виділили їх жирним шрифтом). Причому щодо спортивних федерацій уточнено, що це повинні бути федерації з олімпійських видів спорту.

Підсумуємо. Центри фізичного здоров'я населення не включені до пп. 140.5.14 ПК. Тому до суми благодійної допомоги, наданої цій неприбутковій організації, застосовується різниця, передбачена пп. 140.5.9 ПК. Це означає, що до податкових витрат підприємства за 2019 рік може потрапити сума допомоги тільки в межах 4%-вого благодійного ліміту.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали