Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора Uteka-Комерція від 20.06.2023

Шановні колеги!

Цього тижня ми відповідали на запитання суб’єктів господарювання (далі – СГ), які займаються або планують займатися інтернет-торгівлею. Але спочатку про зміни.

Постановою КМУ від 02.06.2023 № 574 було внесено зміни до порядків блокування податкових накладних та розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в ЄРПН, затверджених постановою від 11.12.2019 № 1165. Майже всі ці зміни запрацюють з 08.07.2023, а зміни щодо автоматичного розблокування ПН/РК – з 09.07.2023. Як зазначив у своєму телеграм-каналі Голова Податкового комітету Данило Гетманцев, зміни спрямовані на зменшення відсотка ПН, реєстрацію яких зупинено, та спрощення адміністративних процедур для платників. Чи так буде на практиці, як задумано, читайте у нашій публікації за посиланням.

Також деякі платники єдиного податку за ставкою 2 % зіткнулися з тим, що в Електронному кабінеті в них зникли нарахування ЄП за грудень 2022 року. Ми розповіли, чому так сталося та що можна зробити, щоб виправити ситуацію: «В електронному кабінеті зникли нарахування ЄП за ставкою 2 % за грудень 2022 року: що робити?».

Тепер перейдемо до теми тижня.

Наразі все більш популярними стають покупки онлайн, тому більшає торговців, які бажають продавати свої товари через Інтернет. Зрозуміло, що в таких СГ виникає багато запитань, на які ми докладно відповіли.

Наприклад, інтернет-торговці можуть здійснювати продаж товару на різних умовах: отримувати передоплату від покупця, у тому числі на умовах договору еквайрингу, відправляти товар покупцеві на умовах післяплати, у тому числі кур’єрською службою доставки, а також доставляти товар власними кур’єрами. Ми розглянули, яким чином СГ вести облік у таких ситуаціях. Докладно про це читайте за посиланням.

Також сьогодні багато СГ, які продають товари або надають послуги, отримують від банку, з яким у них укладено договір про приймання платежів, QR-код, за допомогою якого покупці переказують гроші на рахунок продавця. Чи потрібно проводити такі оплати через РРО/ПРРО, можна дізнатися тут: «Оплата за QR-кодом: чи потрібно проводити через РРО/ПРРО?».

Нерідко інтернет-торговці доставляють товар покупцям власною кур’єрською службою. Ми розглянули, коли саме в такій ситуації необхідно застосовувати РРО/ПРРО; на яку господарську одиницю реєструвати РРО/ПРРО в разі доставки товару власною кур’єрською службою; чи можна пробити чек у момент передачі товару кур’єрові. Про все це читайте за посиланням.

Прагнучи створити привабливі умови для покупців, торговці використовують різні форми оплати. Ми пояснили, як оформити фіскальний чек у разі часткової оплати, а також у разі оплати подарунковим сертифікатом: «Як оформити фіскальні чеки на передоплату та в разі продажу подарункових сертифікатів».

Також ми розповіли про порядок застосування РРО//ПРРО інтернет-магазинами в разі, коли покупець оплачує товари готівкою в момент їх доставки кур’єром або здійснює оплату за допомогою банківського чи поштового переказу, з використанням платіжної картки або через платіжні системи: «РРО/ПРРО в інтернет-торгівлі».

Крім того, ми докладно відповіли на запитання, як інтернет-продавцю повернути кошти покупцеві, якщо покупець повертає вже оплачений товар або відмовляється від послуги; у яких випадках потрібно складати акт про видачу коштів при поверненні товару (відмові від послуги); чи можна повернути кошти готівкою, якщо покупець розраховувався карткою через термінал; що робити, якщо в скринці РРО не вистачає коштів. Відповіді ви знайдете за посиланням.

У разі придбання товарів через Інтернет з доставкою на відділення «Нової пошти» покупець може розрахуватись з продавцем на умовах передоплати або післяплати. Зазвичай покупці перевіряють доставлені товари і тільки після цього оплачують покупку. Тобто частіше обирають варіант післяплати. При цьому спосіб розрахунків може бути безготівковим (оплата карткою) або готівковим. Запитання: чи може продавець-підприємець отримати у відділенні «Нової пошти» готівку, яка надійшла як післяплата від покупця? Відповідь тут: «Чи може підприємець отримувати виручку готівкою на «Новій пошті»?».

Підприємець вирішив відкрити інтернет-магазин. Товари можна буде замовити через сайт, а діяльність, пов’язану з реалізацією товарів через цей магазин, підприємець вестиме за місцем свого проживання. Виникла низка запитань організаційного характеру, на які ми відповіли: щодо подання форми № 20-ОПП, реєстрації РРО, отримання дозвільних документів, унесення змін до переліку видів діяльності підприємця, а також можливості проведення перевірок за місцем проживання фізособи. Більш докладно читайте за посиланням.

Наступного тижня в публікаціях Uteka-Баланс ми розглянемо, зокрема, такі питання :

  • як з 1 липня 2023 року слід заповнювати реквізит «Призначення платежу» у платіжному дорученні на сплату податків;
  • якщо паливо придбавали з ПДВ за ставкою 7 %, то за якою ставкою його продавати після 1 липня;
  • якщо придбано човни для передачї їх ДСНС: яким буде облік та оподаткування.

Корисного читання!

З повагою
Зінаїда Омельницька,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
27.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 27.05.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: як отримувати документи від ДПС через електронний кабінет, контракт зберігання (ситуації з практики), чи мають бути у підприємця первинні документи тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерц...
20.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 20.05.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули низку актуальних питань: строки внесення чергового платежу за ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном; пеня у господарському договорі; банківська таємниця та інше. Шановні колеги! Цьо...
13.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 13.05.2025
Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Ми розповіли у яких випадках діють обмеження та як їх не порушити;продаж основних засобів: коли потрібно оформлювати рішення власників;безкоштовні передачі ЗСУ та іншим некомерційним організаціям...
Кращі матеріали