Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора Uteka-Комерція від 20.06.2023

Шановні колеги!

Цього тижня ми відповідали на запитання суб’єктів господарювання (далі – СГ), які займаються або планують займатися інтернет-торгівлею. Але спочатку про зміни.

Постановою КМУ від 02.06.2023 № 574 було внесено зміни до порядків блокування податкових накладних та розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в ЄРПН, затверджених постановою від 11.12.2019 № 1165. Майже всі ці зміни запрацюють з 08.07.2023, а зміни щодо автоматичного розблокування ПН/РК – з 09.07.2023. Як зазначив у своєму телеграм-каналі Голова Податкового комітету Данило Гетманцев, зміни спрямовані на зменшення відсотка ПН, реєстрацію яких зупинено, та спрощення адміністративних процедур для платників. Чи так буде на практиці, як задумано, читайте у нашій публікації за посиланням.

Також деякі платники єдиного податку за ставкою 2 % зіткнулися з тим, що в Електронному кабінеті в них зникли нарахування ЄП за грудень 2022 року. Ми розповіли, чому так сталося та що можна зробити, щоб виправити ситуацію: «В електронному кабінеті зникли нарахування ЄП за ставкою 2 % за грудень 2022 року: що робити?».

Тепер перейдемо до теми тижня.

Наразі все більш популярними стають покупки онлайн, тому більшає торговців, які бажають продавати свої товари через Інтернет. Зрозуміло, що в таких СГ виникає багато запитань, на які ми докладно відповіли.

Наприклад, інтернет-торговці можуть здійснювати продаж товару на різних умовах: отримувати передоплату від покупця, у тому числі на умовах договору еквайрингу, відправляти товар покупцеві на умовах післяплати, у тому числі кур’єрською службою доставки, а також доставляти товар власними кур’єрами. Ми розглянули, яким чином СГ вести облік у таких ситуаціях. Докладно про це читайте за посиланням.

Також сьогодні багато СГ, які продають товари або надають послуги, отримують від банку, з яким у них укладено договір про приймання платежів, QR-код, за допомогою якого покупці переказують гроші на рахунок продавця. Чи потрібно проводити такі оплати через РРО/ПРРО, можна дізнатися тут: «Оплата за QR-кодом: чи потрібно проводити через РРО/ПРРО?».

Нерідко інтернет-торговці доставляють товар покупцям власною кур’єрською службою. Ми розглянули, коли саме в такій ситуації необхідно застосовувати РРО/ПРРО; на яку господарську одиницю реєструвати РРО/ПРРО в разі доставки товару власною кур’єрською службою; чи можна пробити чек у момент передачі товару кур’єрові. Про все це читайте за посиланням.

Прагнучи створити привабливі умови для покупців, торговці використовують різні форми оплати. Ми пояснили, як оформити фіскальний чек у разі часткової оплати, а також у разі оплати подарунковим сертифікатом: «Як оформити фіскальні чеки на передоплату та в разі продажу подарункових сертифікатів».

Також ми розповіли про порядок застосування РРО//ПРРО інтернет-магазинами в разі, коли покупець оплачує товари готівкою в момент їх доставки кур’єром або здійснює оплату за допомогою банківського чи поштового переказу, з використанням платіжної картки або через платіжні системи: «РРО/ПРРО в інтернет-торгівлі».

Крім того, ми докладно відповіли на запитання, як інтернет-продавцю повернути кошти покупцеві, якщо покупець повертає вже оплачений товар або відмовляється від послуги; у яких випадках потрібно складати акт про видачу коштів при поверненні товару (відмові від послуги); чи можна повернути кошти готівкою, якщо покупець розраховувався карткою через термінал; що робити, якщо в скринці РРО не вистачає коштів. Відповіді ви знайдете за посиланням.

У разі придбання товарів через Інтернет з доставкою на відділення «Нової пошти» покупець може розрахуватись з продавцем на умовах передоплати або післяплати. Зазвичай покупці перевіряють доставлені товари і тільки після цього оплачують покупку. Тобто частіше обирають варіант післяплати. При цьому спосіб розрахунків може бути безготівковим (оплата карткою) або готівковим. Запитання: чи може продавець-підприємець отримати у відділенні «Нової пошти» готівку, яка надійшла як післяплата від покупця? Відповідь тут: «Чи може підприємець отримувати виручку готівкою на «Новій пошті»?».

Підприємець вирішив відкрити інтернет-магазин. Товари можна буде замовити через сайт, а діяльність, пов’язану з реалізацією товарів через цей магазин, підприємець вестиме за місцем свого проживання. Виникла низка запитань організаційного характеру, на які ми відповіли: щодо подання форми № 20-ОПП, реєстрації РРО, отримання дозвільних документів, унесення змін до переліку видів діяльності підприємця, а також можливості проведення перевірок за місцем проживання фізособи. Більш докладно читайте за посиланням.

Наступного тижня в публікаціях Uteka-Баланс ми розглянемо, зокрема, такі питання :

  • як з 1 липня 2023 року слід заповнювати реквізит «Призначення платежу» у платіжному дорученні на сплату податків;
  • якщо паливо придбавали з ПДВ за ставкою 7 %, то за якою ставкою його продавати після 1 липня;
  • якщо придбано човни для передачї їх ДСНС: яким буде облік та оподаткування.

Корисного читання!

З повагою
Зінаїда Омельницька,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Нове
17.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 17.06.2025
Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання. Позовна давність у договірних відносинах: з 04.09.2025 перебіг строків поновиться! Як відомо, перебіг строків позовної давності, передбачених...
10.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 10.06.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем; які підприємства мають підтвердити статус критично важливого; як оформити на роботу директора тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опубліковани...
03.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 03.06.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання: агентські договори: що буде після скасування Господарського кодексу; облік товарів у виїзній торгівлі; часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки; штрафонебезпечні помилки з ПДФО та військового збору в Об...
Кращі матеріали