Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора Uteka-Комерція від 18.03.2025

Шановні колеги!

Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули низку актуальних питань.

Як оформити рішення про виплату дивідендів приватним підприємством. Як відомо, рішення про виплату дивідендів приймають власники юридичної особи. Ця процедура, як правило, регламентована законодавчо, а отже, підприємству залишається лише дотримуватись правил. Але якщо такою юридичною особою є приватне підприємство (далі – ПрП), то у його власників виникають сумніви і запитання. Причина в тому, що діяльність ПрП недостатньо врегульовано на законодавчому рівні. У статті ми розглянули, як власникам ПрП потрібно оформити рішення про виплату дивідендів, у тому числі якщо підприємство має лише одного власника, і для вашої зручності навели зразок такого рішення.

Чи може ТОВ нараховувати та виплачувати дивіденди щомісяця? Ситуація: підприємство вирішує питання про розподіл прибутку, отриманого за підсумками 2024 року. Виникли запитання: з якою періодичністю повинні нараховуватися дивіденди у принципі та чи є у ТОВ право нараховувати і виплачувати дивіденди щомісяця? Відповіді ви знайдете за посиланням

6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за січень 2025 року. Ми продовжуємо знайомити вас із практикою Верховного Суду щодо податкових спорів. Цього разу склали рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів, за січень 2025 року. Беріть до відома.

Заблоковано помилково оформлену податкову накладну: чи можна не подавати документи для її розблокування? Платником ПДВ було подано на реєстрацію податкову накладну, але її реєстрацію було призупинено. Після цього з’ясувалось, що або цю ПН було оформлено помилково, тобто на операцію постачання товарів (послуг), якої не було, або ПН має помилки в обов’язкових реквізитах, що заважають ідентифікувати операцію постачання (наприклад, неправильний код УКТЗЕД, сума тощо). Чи потрібно подавати документи для розблокування помилково складеної (зайвої) ПН або ПН з помилками у реквізитах – і якщо так, то у який строк? Чи можна не подавати документи на розблокування таких ПН, а написати листа до ДПС з проханням анулювати ПН? Якими будуть наслідки для платника ПДВ, якщо не подавати документи на розблокування таких ПН? Чи потрібно відображати у декларації інформацію із помилково складеної (зайвої) ПН або із ПН з помилками у реквізитах?

Відповіді на ці запитання ви знайдете, пройшовши за посиланням.

Порядок розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу). Сьогодні значна частина підприємств стикається з тимчасовою втратою доходу, перебоями у виробництві та нестачею обігових коштів, що ускладнює виконання обов’язків зі сплати податків. За таких обставин механізм розстрочення та відстрочення податкових платежів стає важливим інструментом підтримки бізнесу, допомагаючи уникнути штрафних санкцій та зберегти фінансову стабільність. У статті ми детально розглянули правові підстави та процедуру оформлення цього механізму.

Наступного тижня у публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо такі теми:

  • повернення комісії банком: як відображати в обліку;
  • виплата дивідендів нерезиденту: за яких умов це можливо;
  • розрахунки через POS-термінал: чи потрібно з’єднувати з РРО/ПРРО, бухоблік.

Корисного вам читання!

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
27.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 27.05.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: як отримувати документи від ДПС через електронний кабінет, контракт зберігання (ситуації з практики), чи мають бути у підприємця первинні документи тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерц...
20.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 20.05.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули низку актуальних питань: строки внесення чергового платежу за ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном; пеня у господарському договорі; банківська таємниця та інше. Шановні колеги! Цьо...
13.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 13.05.2025
Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Ми розповіли у яких випадках діють обмеження та як їх не порушити;продаж основних засобів: коли потрібно оформлювати рішення власників;безкоштовні передачі ЗСУ та іншим некомерційним організаціям...
Кращі матеріали