Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора Uteka-Комерція від 18.02.2025

Шановні колеги!

Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція.

Дивіденди виплачено до закінчення строку сплати податкових зобов’язань за звітний період: як розрахувати суму авансового внеску? Ми розглянули ситуацію, яка виявилась доволі поширеною на практиці. Учасниками підприємства – платника податку на прибуток є дві юрособи, у 2025 році підприємство: 20 січня – подало декларацію з податку на прибуток за 2024 рік в електронній формі; 21 січня – сплатило задекларований податок; 22 січня – виплатило дивіденди за 2024 рік згідно з протоколом загальних зборів учасників. При цьому сума дивідендів не перевищила значення об’єкта оподаткування, відображеного в декларації за 2024 рік. Виникло запитання: чи потрібно було підприємству при виплаті дивідендів сплатити з їх повної суми авансовий внесок з податку на прибуток? Докладна відповідь тут.

6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за грудень 2024 року. Ми продовжуємо знайомити вас із практикою Верховного Суду у податкових спорах. Цього тижня публікуємо черговий рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів, складений юристом з податкового права.

Щомісячні авансові внески торговців пальним: як відобразити в декларації з податку на прибуток за 2024 рік? Підприємство, що здійснює роздрібну торгівлю пальним, згідно з пп. 141.14.1 Податкового кодексу сплатило авансовий внесок з податку на прибуток у грудні 2024 року. Жоден з рядків додатка ЗП не містить посилання на п. 141.14 ПК. Тому не зрозуміло, у якому з рядків цього додатка відображати суму сплаченого авансу. І взагалі є сумніви, чи треба застосовувати додаток ЗП у цьому разі. Чи слід відображати ці аванси в декларації з податку на прибуток? Якщо так, тоді в якому рядку декларації та в якому рядку якого додатка? Як показувати сплачену суму авансового внеску, якщо нарахована сума податку менша за цю суму: у повному обсязі чи в «урізаному» (тобто не більше нарахованої суми податку на прибуток)? Відповіді ці на запитання ви знайдете за посиланням.

Суборенда: хто повинен ремонтувати майно? Передача майна в суборенду – доволі поширена практика. У такий спосіб суб’єкти господарювання можуть вирішити цілу низку питань: від використання нових можливостей для просунення та розвинення свого бізнесу до покриття фінансових збитків. Наприклад, діяльність, яку суб’єкт господарювання здійснює в орендованому приміщенні, не дає бажаного доходу, але відмовлятися від місця орендар не хоче. Тоді на допомогу може прийти суборендар, який візьме на себе частину витрат на оренду. Як сформулювати умову про поліпшення та ремонт майна в договорі суборенди та хто за це має платити, ви дізнаєтеся із нашої статті.

Підприємство, що відмовилося від різниць, помилково подало додаток АМ: як виправити? ТОВ-малодохідник (дохід не перевищує 40 млн грн) ухвалило рішення про незастосування різниць з 2020 року. Відмітку в декларації проставили. Але помилково подавали декларації з різницями «амортизація», тобто заповняли додаток АМ та рядки 1.1.1 і 1.2.1 додатка РІ. Що робити в такому разі? Чи можна подати уточнюючі декларації? Більш детально читайте про це за посиланням.

Як визначити строк давності для виправлення помилок щодо податку на прибуток? Як відомо, перебіг строків давності, установлених Податковим кодексом, було призупинено на період коронавірусного карантину та воєнного стану. У статті ми пояснили на прикладах із практики: за який звітний період зараз можна виправити помилки, допущені в декларації з податку на прибуток, з урахуванням часу призупинення строку давності та як розрахувати строк давності для проведення податкової перевірки уточнених показників декларації.

Наступного тижня у публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо такі теми:

  • списання ПДВ: як відобразити у обліку;
  • за який період зараз можуть перевірити платника податків;
  • виправлення помилок в Об’єднаному звіті.

Корисного вам читання!

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.06.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
Нове
24.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 24.06.2025
Коротко ознайомлю вас зі змістом статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас зі змістом статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Податкова не приймає декларацію: як зрозуміти, у чому причина? Суб’єкт господарювання подає декларацію і о...
17.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 17.06.2025
Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання. Позовна давність у договірних відносинах: з 04.09.2025 перебіг строків поновиться! Як відомо, перебіг строків позовної давності, передбачених...
10.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 10.06.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем; які підприємства мають підтвердити статус критично важливого; як оформити на роботу директора тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опубліковани...
Кращі матеріали