Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора Uteka-Комерція від 15.10.2024

Шановні колеги!

Цього тижня в Uteka-Комерція на вас очікують такі публікації.

Огляд змін у порядку реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування. Із 25 вересня набули чинності зміни, унесені постановою КМУ від 24.09.2024 № 1088 до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246. Зміни не можна назвати кардинальними, але платникам ПДВ варто про них знати, тому ми докладно розглянули, про які новації йдеться.

Фактичні перевірки об’єктів роздрібної торгівлі: що та як перевіряють податківці? Останнім часом збільшилася кількість фактичних перевірок у сфері роздрібної торгівлі щодо дотримання порядку здійснення розрахунків з покупцями, зокрема застосування РРО/ПРРО. Про це свідчать запитання наших клієнтів, що ставляться на консультаційній лінії, та інформація, наведена на сайті ДПС. Ми пояснили, як саме мають проводитися фактичні податкові перевірки, які права при цьому мають органи ДПС і платники податків.

5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за серпень 2024 року. Розуміння причин помилки – шанс уникнути її повторення. Дізнайтеся про причини помилок, яких припустилися платники податків як учасники податкових спорів, щоб ви могли уникнути таких ситуацій.

Здаємо металобрухт: кому та як це правильно оформити? У діяльності підприємств або підприємців нерідко утворюється брухт, наприклад виходить з ладу обладнання, яке неможливо відремонтувати. Просто викинути на смітник не є правильним рішенням, не кажучи вже про те, що це дуже шкідливо для екології. Найбільш раціональним буде здати металобрухт у приймальні пункти спеціалізованих підприємств. Ми розповіли, які документи необхідно перевірити у приймальника брухту та як оформити здавання металобрухту документально.

Чи треба присвоювати основним засобам інвентарні номери? На редакційну пошту надійшли запитання щодо інвентарних номерів для основних засобів підприємства. Чи обов’язково їх присвоювати об’єктам ОЗ та які нормативні документи цього вимагають? Який порядок присвоєння і скільки цифр має бути в інвентарному номері та чи є якісь вимоги до структури цього номера? Чи треба наносити (наклеювати) інвентарний номер безпосередньо на ОЗ чи можна його присвоїти лише в обліковій системі без фізичного нанесення на об’єкт? Яку відповідальність установлено за неприсвоєння ОЗ інвентарних номерів? Ми відповіли на ці питання, щоб допомогти бухгалтеру розібратися в них та не хвилюватися щодо наслідків ігнорування існуючих вимог.

Мобілізованого працівника визнано безвісно відсутнім: чи можна оформити звільнення та як заповнити звітність? Від родичів мобілізованого працівника надійшла інформація, що він загинув у вересні 2024 року, але тіло забрати неможливо (територію контролюють окупанти), тому документів про смерть немає. Як пояснили юристи військової частини, розслідування триватиме до 08.10.2024, а після його закінчення особі буде надано статус безвісно відсутнього, який може не змінюватися тривалий час. Чи можна в такому разі оформити звільнення працівника? Як зазначити інформацію в Об’єднаному розрахунку? Відповіді тут.

Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо такі теми:

  • зміни у сплаті військового збору;
  • триваючі послуги: правила обліку доходів та витрат;
  • чи зобов’язаний роботодавець подавати інформацію про медогляди працівників на портал ПФУ?

Корисного вам читання!

 

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
27.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 27.05.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: як отримувати документи від ДПС через електронний кабінет, контракт зберігання (ситуації з практики), чи мають бути у підприємця первинні документи тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерц...
20.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 20.05.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули низку актуальних питань: строки внесення чергового платежу за ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном; пеня у господарському договорі; банківська таємниця та інше. Шановні колеги! Цьо...
13.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 13.05.2025
Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Ми розповіли у яких випадках діють обмеження та як їх не порушити;продаж основних засобів: коли потрібно оформлювати рішення власників;безкоштовні передачі ЗСУ та іншим некомерційним організаціям...
Кращі матеріали