Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Слово редактора Uteka-Комерція від 15.10.2024

15.10.2024 62 0 0

Шановні колеги!

Цього тижня в Uteka-Комерція на вас очікують такі публікації.

Огляд змін у порядку реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування. Із 25 вересня набули чинності зміни, унесені постановою КМУ від 24.09.2024 № 1088 до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246. Зміни не можна назвати кардинальними, але платникам ПДВ варто про них знати, тому ми докладно розглянули, про які новації йдеться.

Фактичні перевірки об’єктів роздрібної торгівлі: що та як перевіряють податківці? Останнім часом збільшилася кількість фактичних перевірок у сфері роздрібної торгівлі щодо дотримання порядку здійснення розрахунків з покупцями, зокрема застосування РРО/ПРРО. Про це свідчать запитання наших клієнтів, що ставляться на консультаційній лінії, та інформація, наведена на сайті ДПС. Ми пояснили, як саме мають проводитися фактичні податкові перевірки, які права при цьому мають органи ДПС і платники податків.

5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за серпень 2024 року. Розуміння причин помилки – шанс уникнути її повторення. Дізнайтеся про причини помилок, яких припустилися платники податків як учасники податкових спорів, щоб ви могли уникнути таких ситуацій.

Здаємо металобрухт: кому та як це правильно оформити? У діяльності підприємств або підприємців нерідко утворюється брухт, наприклад виходить з ладу обладнання, яке неможливо відремонтувати. Просто викинути на смітник не є правильним рішенням, не кажучи вже про те, що це дуже шкідливо для екології. Найбільш раціональним буде здати металобрухт у приймальні пункти спеціалізованих підприємств. Ми розповіли, які документи необхідно перевірити у приймальника брухту та як оформити здавання металобрухту документально.

Чи треба присвоювати основним засобам інвентарні номери? На редакційну пошту надійшли запитання щодо інвентарних номерів для основних засобів підприємства. Чи обов’язково їх присвоювати об’єктам ОЗ та які нормативні документи цього вимагають? Який порядок присвоєння і скільки цифр має бути в інвентарному номері та чи є якісь вимоги до структури цього номера? Чи треба наносити (наклеювати) інвентарний номер безпосередньо на ОЗ чи можна його присвоїти лише в обліковій системі без фізичного нанесення на об’єкт? Яку відповідальність установлено за неприсвоєння ОЗ інвентарних номерів? Ми відповіли на ці питання, щоб допомогти бухгалтеру розібратися в них та не хвилюватися щодо наслідків ігнорування існуючих вимог.

Мобілізованого працівника визнано безвісно відсутнім: чи можна оформити звільнення та як заповнити звітність? Від родичів мобілізованого працівника надійшла інформація, що він загинув у вересні 2024 року, але тіло забрати неможливо (територію контролюють окупанти), тому документів про смерть немає. Як пояснили юристи військової частини, розслідування триватиме до 08.10.2024, а після його закінчення особі буде надано статус безвісно відсутнього, який може не змінюватися тривалий час. Чи можна в такому разі оформити звільнення працівника? Як зазначити інформацію в Об’єднаному розрахунку? Відповіді тут.

Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо такі теми:

  • зміни у сплаті військового збору;
  • триваючі послуги: правила обліку доходів та витрат;
  • чи зобов’язаний роботодавець подавати інформацію про медогляди працівників на портал ПФУ?

Корисного вам читання!

 

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали