Слово редактора Uteka-Комерція від 13.08.2024
Шановні колеги!
Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання.
Підприємство надає допомогу армії: як оформити договірні відносини? Підприємство хоче надати армії безоплатну допомогу, купивши необхідне обладнання та передавши його військовій частині. Це обладнання буде доставлене у військову частину постачальником, а підприємство – оплатить це постачання. Як у цьому випадку слід оформити договірні відносини? Чи потрібно укладати тристоронній договір?
Відповіді ви знайдете за посиланням.
Як відобразити допомогу армії в обліку підприємства-благодійника? У наш час ситуація, коли до підприємства – платника податку на прибуток та ПДВ звертається військова частина з проханням надати допомогу товарами оборонного призначення, дуже розповсюджена. І якщо підприємство не є виробником даних товарів, їх потрібно купувати у певного постачальника. Ми розповіли, як у цьому випадку підприємству-благодійнику відобразити у бухгалтерському та податковому обліку операції з надання допомоги військовій частині.
Коли покупець має зареєструвати від’ємний РК, щоб уникнути штрафу? Розрахунок коригування (далі – РК), який оформлюється для зменшення суми компенсації на користь платника податку – постачальника, реєструє в ЄРПН покупець. І тому штрафують за несвоєчасну реєстрацію РК саме покупця. Але оформлює такий РК – постачальник. Тобто саме від постачальника залежить, коли покупець отримає РК. Ми докладно розглянули, які строки для реєстрації РК покупцем встановлено нормами Податкового кодексу, що роз’яснює із цього питання податкова та які акти за результатами камеральних перевірок наразі отримують платники ПДВ і як покупцю оскаржити акт камеральної перевірки.
Облік товарних запасів у підприємців: що говорить закон та як вважає ДПС? Одною з умов ведення обліку товарних запасів підприємцями є наявність розрахункових операцій. Проте останнім часом думка податківців із цього питання суттєво змінилась. Тому ми проаналізували законодавчі вимоги і розглянули позицію ДПС, щоб відповісти на низку запитань. А саме – чи потрібно підприємцю, який здійснює продаж «ризикової» групи товарів, вести товарний облік, якщо він приймає оплати виключно за реквізитами свого рахунку? Чи потрібно вести товарний облік підприємцям – платникам єдиного податку першої групи? Як дізнатися, що товари, які продає підприємець, належать до «ризикових», тобто підлягають товарному обліку? Як вести товарний облік підприємцю, який займається виробництвом товарів? Відповіді на ці запитання ви знайдете за посиланням.
Ліміт каси на підприємстві: правила та нюанси. До середини 2019 року тема касових операцій, у тому числі встановлення та дотримання ліміту каси, була буквально у всіх на вустах. І це не дивно, адже Указ Президента від 12.06.1995 № 436/95, що діяв на той час, передбачав драконівські штрафи за недотримання касової дисципліни (зокрема, перевищення ліміту каси каралося штрафом у дворазовому розмірі виявленої надлімітної суми за кожен день її перебування у касі підприємства). Але з 23.06.2019 Указ № 436 було скасовано, причому замість нього нічого прийнято не було. Тому питання касової дисципліни відійшли на другий план. Проте Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148, як і раніше, діє. І, зокрема, воно містить вимоги щодо порядку встановлення та дотримання ліміту каси. Ми докладно розповіли, як треба працювати з лімітом каси та чи можуть зараз покарати за його невстановлення та/або недотримання підприємством.
Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо:
- договір франчайзингу: поради юриста та облік;
- військовий облік на підприємстві: відповідальність, перевірки та звірки з ТЦК;
- прискорена амортизація: нове правило на період воєнного стану.
Корисного вам читання!
З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція
Коментарі до матеріалу
Відсортовано: по часу за популярністю
Всього коментарів 2