Слово редактора від 31.10.2023
Шановні колеги!
Коротко ознайомлю вас із темами, які ми розглянули цього тижня.
З настанням останнього кварталу звітного року підприємства, як правило, починають підбивати підсумки своєї діяльності за рік. І бухгалтери прагнуть розібратися з відкладеними «на потім» питаннями, виявити огріхи, допущені під час складання податкової звітності за попередні періоди, і виправити помилки. Під час виправлення помилок, що вплинули на суму зобов’язань з податку на прибуток, можуть виникнути нюанси, пов’язані:
- по-перше, із призупиненням та подальшим відновленням перебігу податкових строків давності;
- по-друге, із застосуванням норм Податкового кодексу про ненарахування штрафів (пені).
У статті ми розглянули, як відновлення перебігу строків давності вплинуло на визначення періоду, протягом якого можна виправити «прибуткову» помилку; який найбільш ранній період підпадає під податкові строки давності, а отже, вважається «відкритим» для внесення виправлень; яку відповідальність передбачено за самостійне виправлення помилок, допущених у різних періодах; чому саме зараз бухгалтерові вигідно зайнятися самостійним виправленням помилок. Докладніше читайте за посиланням.
Зараз у бухгалтерів гаряча пора – триває подання Податкового розрахунку з ПДФО та ЄСВ (так званої об’єднаної звітності) за III квартал 2023 року – і в бухгалтерів виникає багато запитань. Ці запитання викликані тим, що розрахунок уперше подається за оновленою формою. Тому ми докладно розповіли, які саме зміни з’явилися у формі об’єднаної звітності та нумерації додатків до неї; як відобразити у цій формі списання безнадійної заборгованості; як відображати доходи резидентів Дія.Сіті та мобілізованих працівників.
Із 1 жовтня 2023 року (коли після змін, прийнятих Законом від 30.06.2023 № 3219-IX, відновилося накладення штрафів, передбачених Законом від 06.07.1995 № 265/95-ВР), на нашій консультаційній лінії побільшало запитань щодо застосування ПРРО, які надходять від підприємців. Зокрема, якщо підприємець має найманих касирів, у нього виникають запитання щодо реєстрації їхніх електронних підписів для роботи з ПРРО. Ми пояснили, які є види е-підписів для роботи з ПРРО; як зареєструвати підпис касира; чи може найманий працівник підприємця користуватися його електронним підписом; чи може найманий працівник підприємця користуватися печаткою для ПРРО.
Підприємець – платник єдиного податку, який має магазин роздрібної торгівлі, хоче випускати та продавати подарункові сертифікати, за які потім покупці можуть придбавати його товар. Чи не буде вважатися придбання товару за рахунок такого сертифіката негрошовою формою розрахунків, забороненою для единника? Відповідь на це запитання ви знайдете тут.
Підприємство – платник податку на прибуток та ПДВ вирішило придбати подарункові сертифікати на товари, щоб роздати своїм працівникам як заохочення, а також безплатно передати партнерам компанії для зміцнення подальшого партнерства. Ми розглянули, яким об’єктом обліку є придбаний підприємством подарунковий сертифікат; якими бухгалтерськими записами та документами оформлюють його безплатну передачу; які податкові наслідки виникають у підприємства, що передає сертифікати своїм працівникам і партнерам; який податковий статус партнера – отримувача сертифіката може створити підприємству податкові проблеми. Читайте про це за посиланням.
Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція розглянемо такі питання:
- якщо підприємець має у штаті адміністратора, який виконує ще й обов’язки касира ПРРО, як оформити це документально;
- коли під час отримання плати за послуги можна не застосовувати РРО/ПРРО;
- у якому разі штраф за несвоєчасне подання податкової декларації застосовується у збільшеному розмірі як за повторне порушення (1 020 грн).
Корисного вам читання!
З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція
Коментарі до матеріалу