Слово редактора від 12.09.2023
Шановні колеги!
Цього тижня, а саме 15.09.2023, закінчується строк подання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування. Тому ми розглянули запитання, які виникають у підприємств на загальній системі оподаткування, які планують перейти на єдиний податок (далі – ЄП), наприклад: як розрахувати дохід з метою переходу на сплату ЄП; як визначити граничну суму доходу, яку можна отримати у статусі єдиника третьої групи до закінчення 2023 року, і коли подати першу декларацію з ЄП; як подавати звітність з податку на прибуток і сплатити податок у зв’язку з переходом на ЄП? Відповіді на ці запитання ви знайдете у нашій консультації.
У платників ЄП третьої групи, які з 01.08.2023 повернулися на ставку 5 % або 3 %, зараз виникає запитання: коли треба подати першу в 2023 році декларацію платника ЄП за ставкою 5 % і сплатити податок? Відповідь тут.
Суб’єкт господарювання (далі – СГ) продає електронні книжки, оплату від покупців приймає через сервіс WayforPay. Але як визначити: продаж електронних книжок – це постачання товарів чи надання послуг? Адже від цього залежить, чи потрібно такому СГ застосовувати РРО/ПРРО. Подробиці тут.
Ті СГ, які продають товари через Інтернет, користуються, як правило, послугами Нової пошти або Укрпошти для доставки цих товарів покупцям. Якщо товар продається на умовах післяплати, то суми, які покупець сплачує у відділені пошти, перераховуються на рахунок СГ. Нещодавно з’явились роз’яснення від податкової стосовно застосування РРО/ПРРО в разі отримання таких сум на рахунок інтернет-продавця. Ми розглянули: чи потрібно застосовувати РРО/ПРРО в разі відправлення товарів через компанії «Нова пошта» чи «Укрпошта»; як та коли в цьому випадку слід оформлювати чек; що робити, коли чек оформлено, але покупець на забирає товар.
Батьки повинні утримувати дитину до досягнення нею повноліття. Той із батьків, хто проживає окремо від дитини, бере участь у її утриманні, найчастіше – виплачуючи аліменти. Ми розглянули: на якій підставі бухгалтерія може утримувати аліменти із зарплати працівника; на що повинен звернути увагу бухгалтер підприємства в разі утримання аліментів на підставі того чи іншого документа; чи можна утримувати аліменти із зарплати працівника під час воєнного стану. Докладніше читайте за посиланням.
Підприємство отримало від податкового органу запит про подання інформації та документів, що стосуються оподаткування. Оскільки обсяг запитаної інформації був дуже великим, підприємство не встигло підготувати та надіслати відповідь на запит у відведений законодавством строк. Чи можуть оштрафувати підприємство за прострочення у наданні відповіді на запит? Чи можуть застосувати до підприємства штраф на підставі п. 121.2 ПК за принципом аналогії? Чи можуть податківці провести на підприємстві позапланову перевірку у зв’язку з тим, що відповідь на запит надано із запізненням? Відповіді на всі ці запитання ви знайдете тут.
Наступного тижня у публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо, зокрема, такі теми:
- авансовий звіт: коли та як оформлювати;
- звітність з ТЦО: коли подавати повідомлення про участь у міжнародній групі компаній;
- зберігання сировини та готової продукції при давальницькій переробці: які це витрати;
- хто із жінок зобов’язаний стати на військовий облік.
Корисного вам читання!
З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція
Коментарі до матеріалу