Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Перевірка контрагента: де шукати інформацію та на що зважити

20.12.2018 770 0 2

Сільське господарство – одна з тих галузей економіки України, у якій ризик шахрайства є найбільш високим. Сюди відноситься як внутрішнє, так і зовнішнє шахрайство. Сьогодні поговоримо про зовнішнє шахрайство, суть якого полягає, зокрема, у тому, що недобросовісний контрагент приховує важливу та правдиву інформацію про себе. А з огляду на те що угоди в аграрній сфері сягають значних сум, сільгосппідприємству потрібно бути впевненим у статусі та надійності партнера.

На початку року цьому питанню слід приділити ще більше уваги. Адже новий рік знаменує новий етап співпраці з партнерами. Радимо також взяти за правило щороку перевіряти старих контрагентів, аби за необхідності встигнути вжити належні контрдії. Тож у консультації розповімо про можливі способи перевірки контрагента, які допоможуть сільгоспвиробнику прийняти правильне рішення перед укладенням із ним договору або зі спливом часу оновити інформацію про партнера.

Коли та навіщо перевіряти контрагента

Така перевірка має назву Due Diligence (у перекладі з англійської – належна сумлінність), тобто це перевірка:

  • добросовісності контрагента та складання про нього об’єктивного уявлення;
  • його активів;
  • становища на ринку;
  • видів діяльності;
  • наявності чи відсутності судових спорів;
  • відкритих виконавчих проваджень.

Прямого обов’язку здійснювати перевірку контрагента законодавством не встановлено. Кожне підприємство провадить діяльність на власний ризик з метою досягнення економічних і соціальних результатів, отримання прибутку (ст. 42 Господарського кодексу). Тож насамперед воно зацікавлене в отриманні певних результатів. Для цього потрібно бути впевненим у своїх контрагентах. Тому суб’єкту господарювання (далі – СГ) важливо точно знати статус партнера, його фінансові можливості, добросовісність та надійність.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали