Із цієї статті ви дізнаєтесь:
Зміна головного бухгалтера для багатьох підприємств є цілком нормальним і звичним явищем. Разом з тим зазначимо, що головний бухгалтер на підприємстві – це не просто найманий працівник, а посадова особа з важливими повноваженнями. І хоча визначення поняття «посадова особа» КУпАП та інші нормативно-правові акти не містять, під цим поняттям загальноприйнято вважати особу, наділену певними організаційно-розпорядчими або адміністративно-господарськими функціями (такий висновок підтверджується і в листі Мін’юсту вiд 22.02.13 р. № 1332-0-26-13/11). Головного бухгалтера наділено переліченими повноваженнями та функціями, а отже, він належить до посадових осіб.
Тому до такої події, як зміна головбуха, слід ставитися з великою увагою та обережністю. Адже, крім іншого, зміна бухгалтера підприємства пов’язана з питанням відповідальності нового бухгалтера за помилки свого попередника.
Чинне законодавство не має чіткої відповіді щодо відповідальності бухгалтера за помилки, які були допущені його попередником. Тому пропонуємо розглянути декілька ситуацій. А для початку пригадаємо, що саме належить до кола обов’язків бухгалтера.
Обов’язки головного бухгалтера