Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Ліквідація основних засобів: оподаткування та облік

13.02.2019 1491 0 2

Бухоблік за П(С)БО та МСФЗ

Акценти статті:

  • документальне оформлення операції з ліквідації основних засобів (далі – ОЗ);
  • обкладення операції з ліквідації ОЗ ПДВ, податком на прибуток, єдиним податком (далі – ЄП) для платників третьої та четвертої груп;
  • бухгалтерський облік ліквідації ОЗ;
  • оподаткування та облік операцій із ТМЦ, отриманими від ліквідації ОЗ.

Об’єкт ОЗ списується з балансу (підлягає виключенню з активів підприємства), зокрема, у разі його вибуття або невідповідності критеріям визнання активом (п. 33 П(С)БО 7 «Основні засоби»).

Ліквідація ОЗ може бути здійснена як за самостійним рішенням підприємства, так і з незалежних від власника ОЗ причин. Розглянемо кожний випадок окремо.

Ліквідація зa рішенням власника здійснюється зазвичай унаслідок невідповідностi об’єкта ОЗ установленим критеріям визнання активом, наприклад, через непридатність до подальшої експлуатації, фізичний або моральний знос тощо.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали