Ліквідація основних засобів: оподаткування та облік
Акценти статті:
- документальне оформлення операції з ліквідації основних засобів (далі – ОЗ);
- обкладення операції з ліквідації ОЗ ПДВ, податком на прибуток, єдиним податком (далі – ЄП) для платників третьої та четвертої груп;
- бухгалтерський облік ліквідації ОЗ;
- оподаткування та облік операцій із ТМЦ, отриманими від ліквідації ОЗ.
Об’єкт ОЗ списується з балансу (підлягає виключенню з активів підприємства), зокрема, у разі його вибуття або невідповідності критеріям визнання активом (п. 33 П(С)БО 7 «Основні засоби»).
Ліквідація ОЗ може бути здійснена як за самостійним рішенням підприємства, так і з незалежних від власника ОЗ причин. Розглянемо кожний випадок окремо.
Ліквідація зa рішенням власника здійснюється зазвичай унаслідок невідповідностi об’єкта ОЗ установленим критеріям визнання активом, наприклад, через непридатність до подальшої експлуатації, фізичний або моральний знос тощо.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року