Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Огляд постанови правління ПФУ № 8-3: нові правила подання відомостей з трудових книжок до ПФУ

Із 15 липня 2022 року набуває чинності постанова правління ПФУ від 01.06.2022 № 8-3 (далі – Постанова № 8-3). Цією постановою вносяться зміни до Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою правління ПФУ від 12.03.2021 № 11-1 (далі – Порядок № 11-1).


На замітку! Порядок № 11-1 діє з 23.07.2021 і регламентує, зокрема, механізм подання до органів ПФУ відомостей про трудову діяльність працівників в електронній формі. Докладніше наші роз’яснення із цього питання читайте в «Подання відомостей про трудову діяльність: порядок, проблеми та перспективи е-обліку».

Розглянемо основні нововведення, які діятимуть у зв’язку з набуттям чинності Постанови № 8-3.

1. Визначено черговість подання до ПФУ відомостей про трудову діяльність (п. 2 Постанови № 8-3). Такі відомості подаються в будь-який період протягом 5 років з дня набуття чинності Закону від 05.02.2021 № 1217-IX (цей закон набув чинності 10.06.2021, тобто п’ятирічний строк минає 10.06.2026). Проте тепер у Порядку № 11-1 зазначено, що в першу чергу слід подавати відомості стосовно:

трудової діяльності осіб, яким до настання права на пенсію за віком залишилося 2 роки і менше;

трудової діяльності осіб за період до 1 липня 2000 року.

2. Уточнено технічні вимоги до передачі відомостей про трудову діяльність. Так, відомості подаються у вигляді xml-файла, структура якого наведена в додатку до Порядку № 11-1. Нагадаємо, що в електронному вигляді відомості подаються через Портал електронних послуг ПФУ.

3. Подаються скан-копії тільки заповнених сторінок трудової книжки. Уточнено п. 5 Порядку № 11-1, зміст якого на практиці викликав чимало спорів. У ньому було зазначено, що подавати потрібно всі сторінки трудової книжки, а отже, довелося б сканувати і порожні сторінки.

4. Уточнили, хто та як може подавати відомості про трудову діяльність. Тепер це може зробити (п. 4 Порядку № 11-1):

  • сам працівник особисто, з’явившись з документами до органу ПФУ (а раніше подати відомості працівник міг тільки в електронному вигляді через вебпортал);
  • працівник, його страхувальник (роботодавець) або ж представник страхувальника, якому делегували такі повноваження, – в електронному вигляді. Раніше про представника в Порядку № 11-1 не йшлося.

5. Відомості про трудову діяльність працівника подаються одноразово (п. 6 Порядку № 11-1). А повторно потрібно подати відомості про трудову діяльність тільки у випадку:

  • виправлення записів у трудовій книжці – якщо були виявлені неправильні або неточні записи про періоди роботи після 01.07.2000;
  • створення неправильного або неточного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ.

При повторному поданні відомостей про трудову діяльність потрібно подати титульну сторінку трудової книжки і сторінки зі змінами.

6. Подання відомостей, відсутніх у реєстрі застрахованих осіб (п. 8 Порядку № 11-1). У разі відсутності відомостей про прийняття на роботу, переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, про звільнення, відновлення на роботі, припинення/відновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, про принесення присяги, стажування, навчання – такі відомості подаються страхувальником або уповноваженим ним представником шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника.

У цьому випадку йдеться про ті відомості, які не потрапили до реєстру або через неточне заповнення звітності роботодавцем, або ж через те, що форма звітності взагалі не передбачає наявності цих відомостей.

Як ясно з нової норми, подати ці відомості повинен страхувальник, але в які строки це потрібно зробити, у Порядку № 11-1 не зазначено. Уважаємо, що із цього питання незабаром будуть роз’яснення від ПФУ.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
27.06.2025
Виробнича практика студентів закладів вищої освіти та її оформлення
Із статті ви дізнаєтесь, як має проходити виробнича практика студентів закладів вищої освіти та чи можна оформити трудові відносини зі студентом-практикантом. Проходження практики студентами закладів вищої освіти дещо відрізняється від проходження практики учнями закладів професійної освіти. У статт...
26.06.2025
Оплата практики студентів та керівників практики
У статті розглянуто особливості оплати практики студентів вищих навчальних закладів та керівників практики. Оплата виробничої практики студентів закладів вищої освіти та керівників такої практики має свої особливості. У статті розповімо про те, у який спосіб та за яких умов оплачується практика студ...
26.06.2025
Чи потрібно підприємству вести військовий облік практикантів та стажистів?
У статті з’ясуємо, чи повинно підприємство перевіряти наявність військово-облікового документа у практикантів і стажистів та ставити на військовий облік таких осіб. Як відомо, юридичні особи повинні вести військовий облік своїх військовозобов'язаних працівників. Але чи зобов’язані підприємства...
Популярне
27.06.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
27.06.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Виробнича практика студентів закладів вищої освіти та її оформлення
Із статті ви дізнаєтесь, як має проходити виробнича практика студентів закладів вищої освіти та чи можна оформити трудові відносини зі студентом-практикантом. Проходження практики студентами закладів вищої освіти дещо відрізняється від проходження практики учнями закладів професійної освіти. У статт...
26.06.2025
Оплата практики студентів та керівників практики
У статті розглянуто особливості оплати практики студентів вищих навчальних закладів та керівників практики. Оплата виробничої практики студентів закладів вищої освіти та керівників такої практики має свої особливості. У статті розповімо про те, у який спосіб та за яких умов оплачується практика студ...
Кращі матеріали