Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Колдоговір на підприємстві: нормативне регулювання

14.01.2020 828 0 4

Акценти статті:

  • які законодавчі акти передбачають вирішення в колективному договорі (далі – колдоговір) низки соціально-економічних питань трудового колективу;
  • чи можуть накази бути повноцінною заміною колдоговору при його неукладанні?

У «Установлення гарантій в оплаті праці з колективним договором і без нього» ми розповіли, як можна врегулювати на підприємстві питання оплати праці без колдоговору. У цій статті колдоговір представлено як найбільш раціональний документ регулювання соціально-трудових відносин на підприємстві.

Колдоговір укладається на підприємствах (в установах, організаціях) незалежно від форм власності та господарювання, що використовують найману працю та володіють правами юридичної особи (ст. 11 КЗпП; ст. 2 Закону від 01.07.93 р. № 3356-XII «Про колективні договори та угоди», далі – Закон № 3356).

Крім того, ч. 7 ст. 65 Господарського кодексу передбачено, що на всіх підприємствах, які використовують найману працю, між власником (уповноваженим ним органом) і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) повинен укладатися колдоговір.

Таким чином, колдоговір є обов'язковим і виступає як регулятор трудових і соціально-економічних відносин сторін, які його підписали. При цьому найманий працівник бере на себе виконання виробничих завдань роботодавця, а роботодавець, зі своєї сторони, забезпечує рівень зарплати та соціально-економічні умови, визначені в договорі.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали