Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Актуальні питання щодо звітування до фонду соцзахисту інвалідів

19.02.2019 259 0 0

Акценти статті:

  • коли та як реєструватися у Фонді соціального захисту інвалідів (далі – Фонд):
  • як та коли подати Звіт;
  • які нормативи працевлаштування має виконати роботодавець;
  • як розрахувати середньооблікову чисельність працівників;
  • як та коли застосовують штрафні санкції за невиконання нормативу.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону від 21.03.91 р. № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі – Закон № 875) для роботодавців установлено норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, – у кількості одного робочого місця.

Це означає, що роботодавці, у яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, самостійно реєструються у відділенні Фонду за місцем їх держреєстрації як юросіб або фізосіб-підприємців до 1 лютого року, що настає за роком створення чи збільшення кількості працюючих (п. 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою КМУ від 31.01.07 р. № 70). Такі роботодавці щороку звітують до Фонду, а саме до 1 березня року, що настає за звітним.

Як зареєструватись у Фонді?

Для того щоб зареєструватись у Фонді, роботодавці подають або надсилають рекомендованим листом відділенню Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців заяву за формою № 1, затвердженою наказом Мінпраці та соцполітики від 14.03.07 р. № 98 (далі – Наказ № 98). Реєстрація проводиться безплатно.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали