Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Актуальні питання щодо звітування до фонду соцзахисту інвалідів

Акценти статті:

  • коли та як реєструватися у Фонді соціального захисту інвалідів (далі – Фонд):
  • як та коли подати Звіт;
  • які нормативи працевлаштування має виконати роботодавець;
  • як розрахувати середньооблікову чисельність працівників;
  • як та коли застосовують штрафні санкції за невиконання нормативу.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону від 21.03.91 р. № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі – Закон № 875) для роботодавців установлено норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, – у кількості одного робочого місця.

Це означає, що роботодавці, у яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, самостійно реєструються у відділенні Фонду за місцем їх держреєстрації як юросіб або фізосіб-підприємців до 1 лютого року, що настає за роком створення чи збільшення кількості працюючих (п. 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою КМУ від 31.01.07 р. № 70). Такі роботодавці щороку звітують до Фонду, а саме до 1 березня року, що настає за звітним.

Як зареєструватись у Фонді?

Для того щоб зареєструватись у Фонді, роботодавці подають або надсилають рекомендованим листом відділенню Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців заяву за формою № 1, затвердженою наказом Мінпраці та соцполітики від 14.03.07 р. № 98 (далі – Наказ № 98). Реєстрація проводиться безплатно.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
12.06.2025
Штрафонебезпечні помилки з ЄСВ в Об’єднаному звіті
У статті детально розглянуто питання відповідальності платників податку за порушення, пов’язані з нарахуванням, сплатою та звітністю з ЄСВ, а також заходи, які можуть бути застосовані контролюючими органами за такі порушення. За деякі помилки в Об’єднаному звіті з ЄСВ можна поплатитися ш...
03.06.2025
Штрафонебезпечні помилки з ПДФО та військового збору в Об’єднаному звіті
Після запровадження воєнного стану були певні послаблення в застосуванні штрафних санкцій, зокрема, стосовно подання податкової звітності. Проте нині штрафи застосовуються як за несвоєчасне подання Об’єднаного звіту, так і за порушення щодо нарахування та сплати ПДФО й військового збору.Тож ро...
16.05.2025
Повідомлення про прийняття на роботу подаємо з урахуванням змін
Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно форму такого повідомлення було змінено. Розглянемо докладно, як тепер його подавати та що саме змінилося. Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно ф...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
31.07.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 05.11.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 15.07.2025 № 4524-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
25.07.2025
Представник працівників: навіщо потрібен та як обрати?
На вашому підприємстві немає профспілкової організації? Тоді дізнайтеся, з ким роботодавець повинен погоджувати окремі питання трудового законодавства (порядок оплати праці, складання графіку відпусток тощо). Трудовим законодавством передбачено, що в тих випадках, коли на підприємстві немає первинно...
25.07.2025
Працівники працюють неповний місяць чи неповний робочий час: як визначати середню зарплату для статусу критично важливого підприємства?
Надано відповіді на запитання, як обчислюється показник середньої зарплати з метою визнання підприємства критично важливим, а також як визначати середню зарплату, якщо працівник працював неповний місяць чи неповний робочий час. Надано відповіді на запитання, як обчислюється показник середньої зарпла...
Кращі матеріали