Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Виплата орендної плати за землю раз на рік: коли відобразити витрати в бухобліку?

Сільгосппідприємство (суб'єкт мікропідприємництва, платник єдиного податку четвертої групи) орендує земельні ділянки у фізосіб на підставі договорів, якими передбачено оплату оренди в строк до 31 грудня кожного року. Згідно із прийнятою на підприємстві обліковою політикою витрати з орендної плати включаються до загальновиробничих за дебетом рахунку 911 та підлягають розподілу наприкінці року. Бухгалтер запитує: коли відображати в бухобліку нарахування витрат з орендної плати? Щоб відповісти на це запитання, зокрема, нагадаємо організаційно-методологічні основи обліку витрат з оренди землі та проаналізуємо, що написано в нормативно-правових актах щодо періодичності відображення таких витрат.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
19.08.2025
Демонтаж і заміна деталей системи краплинного зрошення: варіанти бухобліку
У статті розглядаються варіанти бухгалтерського обліку витрат, пов’язаних із демонтажем, заміною деталей і повторним монтажем системи краплинного зрошення. Сільгосппідприємства часто демонтують системи крапельного зрошення після завершення сезону, а наступного року встановлюють знову – і...
18.08.2025
Комп’ютерна програма як витрати: два різновиди
У статті розглянуто, за яких умов комп’ютерну програму слід відображати в бухобліку не як нематеріальний актив, а як витрати періоду (у т. ч. як роялті), та які податкові наслідки придбання прав на такі комп’ютерні програми. Витрати, пов’язані із придбанням комп’ютерної прогр...
04.08.2025
Підготовка до виробництва, яке ще не розпочалося: як обліковувати витрати?
У статті розглянуто, як обліковувати витрати на оренду приміщення та амортизацію станка, якщо виробництво ще не розпочалося. Практична ситуація: підприємство орендувало приміщення, придбало виробничий станок та ввело його в експлуатацію, але виробляти продукцію в цьому приміщенні з використанням цьо...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
Нове
22.08.2025
Продаж земельної ділянки: чи обкладається ПДВ та як впливає на частку сільгосптоваровиробництва
У статті розглянемо, як оподатковується та відображається в обліку операція з продажу земельної ділянки. Ситуація. ТОВ, яке є платником єдиного податку четвертої групи та платником ПДВ, має намір продати земельну ділянку сільськогосподарського призначення. При цьому бухгалтера цікавить: чи потріб...
21.08.2025
Нематеріальні активи: нараховуємо амортизацію
У статті розглянемо порядок установлення строку корисного використання, ліквідаційної вартості, методів нарахування бухгалтерської та податкової амортизації нематеріальних активів. Після придбання нематеріальні активи розпочинають своє життя на підприємстві. Насамперед витрати на їх створення підляг...
19.08.2025
Придбання нематеріальних активів: оформлення та облік
У статті розповімо, які активи належать до нематеріальних, як відобразити їх придбання у бухгалтерському та податковому обліку, а також оформити документально. Операції з нематеріальними активами, як-от комп’ютерні програми, торгові марки, ліцензії, здійснює практично кожне підприємство. У ста...
Кращі матеріали