Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи впливає продаж основних фондів на питому вагу?

04.09.2014

Фермерське господарство у квітні 2013 року продало трактор, а в лютому 2014 року планує продати сіялку. Ці основні фонди значаться на балансі підприємства з 2008 року. Чи впливає такий продаж на розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів (послуг) у загальній вартості поставлених товарів (послуг) для застосування спецрежиму з ПДВ?

Право на застосування спеціального режиму оподаткування мають сільгосппідприємства, у яких питома вага вартості сільськогосподарських товарів (послуг) становить не менш як 75 % вартості всіх товарів (послуг), поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно (п. 209.6 Податкового кодексу, далі – ПК).

З метою розрахунку такої питомої ваги до вартості всіх товарів (послуг) не включаються оподатковувані операції з постачання основних фондів, що перебували у складі основних фондів не менше ніж 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно, якщо такі операції не були постійними і не становили окремої підприємницької діяльності (пп. «б» п. 209.6 ПК).

Звітним (податковим) періодом для ПДВ є один календарний місяць (п. 202.1 ПК). ПК не дає визначення, які операції можна вважати постійними. Проте за загальновживаним поняттям постійні (регулярні) – це ті операції, які проводяться систематично, рівномірно, через певні проміжки часу. Крім того операції з реалізації власних основних засобів не становлять окремої підприємницької діяльності згідно з КВЕД [див. відповідь на с. 31 цього номера. – Ред.].

Таким чином, якщо сільгосппідприємство продає основні фонди, які перебували на балансі понад 12 календарних місяців, то їх вартість не враховується при обчисленні питомої ваги.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.06.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
15.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до зведеної податкової накладної
Розглянемо порядок оформлення розрахунків коригування до зведених компенсуючих і розподільчих податкових накладних. У деяких випадках платники ПДВ зобов’язані складати не звичайні податкові накладні, а зведені. Іноді виникає потреба оформити до них розрахунки коригування. Про певні особливості...
14.07.2025
Чи сплачувати податок на репатріацію з доходу нерезидента від реклами?
У статті розглянуто такі питання: чи сплачувати податок на репатріацію з доходів нерезидента від реклами; чи потрібно буде виправити помилку минулих періодів щодо оподаткування нерезидентського доходу від реклами; як це зробити, якщо в додатку ПН уже немає відповідного рядка. Суть проблеми. Додаток ...
10.07.2025
Рекламні послуги в Інтернеті від нерезидента: коли виникає обов’язок сплачувати ПДВ?
Замовляєте нерезиденту рекламу в Інтернеті та є запитання щодо обкладення ПДВ? У статті з’ясуємо, коли саме виникає обов’язок сплачувати ПДВ та як уникнути порушень. Суб’єкти господарювання для просування товарів і послуг часто замовляють рекламу в Інтернеті. Адже інтернет-реклама ...
Кращі матеріали