Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як провести інвентаризацію розрахунків із бюджетом?


Чи підлягають річній інвентаризації розрахунки з бюджетом за податками і платежами та яким чином це здійснити?


Відповідно до п. 10 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879), інвентаризація розрахунків із бюджетом проводиться протягом двох місяців до дати річного балансу. Це значить, що починаючи з 1 листопада потрібно провести звіряння з органом ДФС за податками, зборами, ЄСВ. Дата проведення інвентаризації за розрахунками з бюджетом наводиться в наказі про проведення інвентаризації на підприємстві.

Під час інвентаризації розрахунків шляхом документальної перевірки встановлюється правильність розрахунків із контролюючими органами. Однак ні Положенням № 879, ні Порядком, затвердженим наказом Мінфіну від 07.04.16 р. № 422 (далі – Порядок № 422), особливостей проведення такої інвентаризації не встановлено.

Як випливає з роз’яснення ДФС (ЗІР, категорія 135.04), інвентаризацію в такому разі можна провести шляхом документального підтвердження від контролюючого органу про стан розрахунків за кожним видом платежу. Для цього суб’єкт господарювання має звернутись із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. Такі звернення розглядаються й вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону від 02.10.96 р. № 393/96-ВР «Про звернення громадян»).

Отже, за письмовою заявою (довільної форми, див. зразок) суб’єкта господарювання, щодо якого в контролюючому органі відкрито інтегровану картку платника, надається письмовий документ про стан розрахунків цього платника за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (також у довільній формі). Такий письмовий документ видається не пізніше 15 робочих днів із дня отримання заяви, у якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період, щодо яких здійснюється звіряння стану розрахунків із бюджетами, а також нараховані і сплачені суми за цими платежами за вказаний період.

Зразок

Начальнику Подільської об’єднаної
державної податкової інспекції
Головного управління ДФС в Одеській області

Товариство з обмеженою відповідальністю «Маяк»
ІПН 123456789012
поштова адреса: вул. Соборна, 2,
м. Подільськ, Одеська область, 66300
електронна адреса: mayak@ukr.net
контактний телефон: (04862) 3-03-03

Заява
про проведення звіряння розрахунків

Для проведення інвентаризації розрахунків із бюджетом за податками, зборами та платежами просимо підготувати відповідний акт звіряння за період з 01.01.17 р. до 31.10.17 р. включно.

Інформацію просимо надати на паперовому носії.

Директор                                  (підпис)    М. С. Шишканюк

Головний бухгалтер                (підпис)    Р. С. Мотинга

Якщо в ході звіряння у платника виявляться суми надміру сплачених грошових зобов’язань, він має право заявити про повернення цих сум або про їх відшкодування у випадках, передбачених Податковим кодексом (далі – ПК). Така заява може бути подана не пізніше 1 095-го дня, що настає за днем виникнення такої переплати (п. 102.5 ПК).

Якщо ж підприємство в установлений строк не подасть заяви, то помилково та/або надміру сплачені суми платежів будуть списані контролюючими органами безповоротно. Це випливає з п. 4 гл. 2 розд. ІІІ Порядку № 422.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
14.05.2025
Реєстрація підприємця платником ПДВ та анулювання ПДВ-реєстрації
У разі зміни системи оподаткування у підприємців часто виникає обов’язок зареєструватися платником ПДВ або анулювати ПДВ-реєстрацію. Але такі операції мають певні нюанси і наслідки, про які слід знати. Тому в статті розповімо, коли підприємець зобов’язаний зареєструватися платником ПДВ,...
13.05.2025
Подаємо форму № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального
У статті розповімо, як суб’єкту господарювання подати заяву за формою № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального. Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025 Перед поданням заяви на отримання ліцензії на зберігання пального суб’єкт господарювання (д...
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
Популярне
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
21.03.2025
Як ФГ визначити своїх кінцевих бенефіціарів
Юридичні особи (в т. ч. ФГ) повинні подавати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) (або про їх відсутність). За несвоєчасне подання такої інформації передбачено штрафні санкції. Про порядок та строки такого інформування розповімо в цій статті. Юридичні особи (в т....
10.04.2025
Як прийняти нового члена до фермерського господарства
На законодавчому рівні правилам прийняття нового члена до фермерського господарства (далі – ФГ) приділено мало уваги. Водночас це одна з важливих дій, без яких не обходиться жодне ФГ. У цьому матеріалі розповімо, чим регулюється процедура прийняття нового члена до ФГ, з яких етапів вона склада...
Нове
14.05.2025
Реєстрація підприємця платником ПДВ та анулювання ПДВ-реєстрації
У разі зміни системи оподаткування у підприємців часто виникає обов’язок зареєструватися платником ПДВ або анулювати ПДВ-реєстрацію. Але такі операції мають певні нюанси і наслідки, про які слід знати. Тому в статті розповімо, коли підприємець зобов’язаний зареєструватися платником ПДВ,...
13.05.2025
Подаємо форму № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального
У статті розповімо, як суб’єкту господарювання подати заяву за формою № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального. Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025 Перед поданням заяви на отримання ліцензії на зберігання пального суб’єкт господарювання (д...
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
Кращі матеріали