Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як провести інвентаризацію розрахунків із бюджетом?


Чи підлягають річній інвентаризації розрахунки з бюджетом за податками і платежами та яким чином це здійснити?


Відповідно до п. 10 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879), інвентаризація розрахунків із бюджетом проводиться протягом двох місяців до дати річного балансу. Це значить, що починаючи з 1 листопада потрібно провести звіряння з органом ДФС за податками, зборами, ЄСВ. Дата проведення інвентаризації за розрахунками з бюджетом наводиться в наказі про проведення інвентаризації на підприємстві.

Під час інвентаризації розрахунків шляхом документальної перевірки встановлюється правильність розрахунків із контролюючими органами. Однак ні Положенням № 879, ні Порядком, затвердженим наказом Мінфіну від 07.04.16 р. № 422 (далі – Порядок № 422), особливостей проведення такої інвентаризації не встановлено.

Як випливає з роз’яснення ДФС (ЗІР, категорія 135.04), інвентаризацію в такому разі можна провести шляхом документального підтвердження від контролюючого органу про стан розрахунків за кожним видом платежу. Для цього суб’єкт господарювання має звернутись із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. Такі звернення розглядаються й вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону від 02.10.96 р. № 393/96-ВР «Про звернення громадян»).

Отже, за письмовою заявою (довільної форми, див. зразок) суб’єкта господарювання, щодо якого в контролюючому органі відкрито інтегровану картку платника, надається письмовий документ про стан розрахунків цього платника за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (також у довільній формі). Такий письмовий документ видається не пізніше 15 робочих днів із дня отримання заяви, у якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період, щодо яких здійснюється звіряння стану розрахунків із бюджетами, а також нараховані і сплачені суми за цими платежами за вказаний період.

Зразок

Начальнику Подільської об’єднаної
державної податкової інспекції
Головного управління ДФС в Одеській області

Товариство з обмеженою відповідальністю «Маяк»
ІПН 123456789012
поштова адреса: вул. Соборна, 2,
м. Подільськ, Одеська область, 66300
електронна адреса: mayak@ukr.net
контактний телефон: (04862) 3-03-03

Заява
про проведення звіряння розрахунків

Для проведення інвентаризації розрахунків із бюджетом за податками, зборами та платежами просимо підготувати відповідний акт звіряння за період з 01.01.17 р. до 31.10.17 р. включно.

Інформацію просимо надати на паперовому носії.

Директор                                  (підпис)    М. С. Шишканюк

Головний бухгалтер                (підпис)    Р. С. Мотинга

Якщо в ході звіряння у платника виявляться суми надміру сплачених грошових зобов’язань, він має право заявити про повернення цих сум або про їх відшкодування у випадках, передбачених Податковим кодексом (далі – ПК). Така заява може бути подана не пізніше 1 095-го дня, що настає за днем виникнення такої переплати (п. 102.5 ПК).

Якщо ж підприємство в установлений строк не подасть заяви, то помилково та/або надміру сплачені суми платежів будуть списані контролюючими органами безповоротно. Це випливає з п. 4 гл. 2 розд. ІІІ Порядку № 422.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
17.10.2025
Чи можна зменшити мінімальне податкове зобов’язання на суму земельного податку, сплаченого за орендодавців?
Розглянемо, чи можна включити в зменшення мінімального податкового зобов’язання  земельний податок, сплачений за орендодавців. Запитання – відповідь Сільгосппідприємство, яке є платником єдиного податку (далі – ЄП) третьої групи, орендує сільгоспугіддя у фізичних осіб. За умо...
10.10.2025
Заблоковано помилково оформлену податкову накладну: чи можна не подавати документи для її розблокування?
Що робити, якщо податкова накладна заблокована, але виявилося, що вона була оформлена помилково? У статті розповімо, чи потрібно подавати документи для її розблокування, чи можна обмежитися листом до ДПС та які наслідки матиме бездіяльність платника ПДВ. Реєстрація податкових накладних і розрахунків...
09.10.2025
Реєстрація та статус податкової накладної в Електронному кабінеті
Електронний кабінет платника податків дозволяє зручно реєструвати та відстежувати статус податкових накладних у режимі онлайн. Ми розглянемо, як користуватися цими можливостями та уникнути проблем із податковими накладними. Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, ...
Популярне
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
26.09.2025
Зміна власника землі посеред року: кому та як сплачувати орендну плату
У статті розповімо, як орендар повинен сплачувати орендну плату, якщо орендодавець продав земельну ділянку новому власнику. Це запитання час від часу виникає в орендарів землі, які сплачують орендну плату раз на рік. Так, якщо одна фізособа продала іншій земельну ділянку, наприклад, 01.09.2025, то о...
Нове
21.10.2025
Не підписано видаткову накладну, але є ТТН поштового оператора: чи достатньо?
Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи. У нього буде непідписана накладна і ТТН Нової пошти. Чи достатньо прикріпленої ТТН, якщо підписану накладну ніхто з фізосіб не повертатиме? Ситуація з практики. Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи....
17.10.2025
Чи можна зменшити мінімальне податкове зобов’язання на суму земельного податку, сплаченого за орендодавців?
Розглянемо, чи можна включити в зменшення мінімального податкового зобов’язання  земельний податок, сплачений за орендодавців. Запитання – відповідь Сільгосппідприємство, яке є платником єдиного податку (далі – ЄП) третьої групи, орендує сільгоспугіддя у фізичних осіб. За умо...
15.10.2025
Чи буде штраф за нереєстрацію заблокованих податкових накладних/розрахунків коригування
Чи буде накладено штраф, якщо реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування зупинено і платник ПДВ вирішив не подавати документи для розблокування? Чи допоможе оформлення нової податкової накладної? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Реєстрація податкових накладних і розрахун...
Кращі матеріали