Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Складаємо наказ про проведення корпоративу

19.12.2018


Акценти цієї статті:

  • які свята відносяться до корпоративних;
  • вимоги до змісту наказу про проведення корпоративного заходу та його зразок;
  • які документи слід підготувати після прийняття наказу.

Основне про корпоратив

Корпоративне свято на роботі найприємніше – накриває стіл компанія, а працівники мають тільки бути присутніми та веселитися.

До корпоративних можна віднести:

  • державні свята – Новий рік, Різдво, 8 Березня, Пасху, День незалежності тощо;
  • особисті свята компанії – її день народження, досягнення, отримані відзнаки чи нагороди тощо.

Корпоративний захід зазвичай проводиться для співробітників за рахунок роботодавця. Такі витрати називають корпоративними. Скільки коштів виділити, підприємство вирішує самостійно. Це залежить від фінансових можливостей та приводу для святкування.

Аби бухгалтер міг легко впоратися із такими витратами, треба попіклуватися про належне оформлення документів для корпоративного святкування. Основним є внутрішній розпорядчий документ – наказ про проведення корпоративного заходу (далі – наказ).

Наразі всі готуються до святкування Нового року, тому про цей наказ і поговоримо. Розповімо, як оформити наказ та для наочності наведемо його зразок.

Вимоги до наповнення наказу

Вимоги до змісту наказу приватне підприємство може визначати самостійно. Адже приватному сектору надається право розробити власні інструкції з діловодства, де встановлюється єдиний порядок створення документів і роботи з ними на підприємстві/установі/організації, вимоги до створення внутрішніх документів, наказів.

Нині діє Типова інструкція з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затверджена постановою КМУ від 17.01.18 р. № 55 (далі – Типова інструкція № 55). Проте дотримуватися її вимог повинні тільки органи виконавчої влади.

Звертаємо увагу! Для підготовки власної інструкції з діловодства можна взяти за основу Типову інструкцію № 55 з урахуванням внутрішніх документів підприємства (статуту, положень, посадових інструкцій тощо), де вказуються особливості підприємства, його статус, компетенція співробітників тощо.

На підставі Типової інструкції № 55 сформулюємо основні правила, яких слід дотримуватися, готуючи наказ.

Правило 1. Проект наказу готується та подається структурним підрозділом за дорученням керівника установи або за власною ініціативою (п. 81). Тож підготувати проект може кадровик, бухгалтер або власне керівник (якщо більше нікому), а підписувати його буде керівник. На зворотному боці аркуша наказу мають стояти візи (підписи) працівника, який створив документ, керівника його структурного підрозділу, керівника служби діловодства та інших задіяних осіб.

Правило 2. Наказ оформлюється на бланку наказу (п. 87). Тобто для наказів може бути розроблений окремий бланк. Утім використання одного бланку підприємства для всіх документів (листів, наказів тощо) не є помилкою. Зміст наказу коротко викладається в заголовку, який починається з прийменника «Про» і складається за допомогою віддієслівного іменника (наприклад, «Про затвердження», «Про введення», «Про створення») або іменника (наприклад, «Про підсумки», «Про заходи»).

Правило 3. У преамбулі потрібно вказати мету (наприклад, святкування Нового року, 10-річчя компанії). Зазвичай ця частина розпочинається зі слів «На виконання», «З метою» тощо (п. 89). У кінці наводиться слово «наказую» (якщо видається розпорядження, то «зобов’язую»), яке друкується жирним шрифтом та після якого ставиться двокрапка.

Правило 4. Розпорядча частина поділяється на пункти та підпункти, що нумеруються арабськими цифрами. За наповненням вони повинні вказувати певну дію чи завдання зі строком виконання та відповідальними особами (п. 90). Тут, наприклад, слід навести список осіб або структурний підрозділ, який відповідає за підготовку корпоративу, дату та місце проведення заходу. Зокрема: «Відділу кадрів доручається здійснити підготовку корпоративу СТОВ «Веселка» на честь святкування Нового року до 27.12.18 р. Дата святкування – 28.12.18 р. у ресторані «Затишок».

Правило 5. Усі причетні до виконання цього наказу структурні підрозділи та працівники повинні ознайомитися із ним під підпис. Для цього на першому примірнику наказу чи на спеціальному бланку проставляються підписи осіб із зазначенням дати ознайомлення (п. 100).

Наведемо зразок наказу.

Зразок

СТОВ «Захід»

Наказ № 155

від 03.12.18 р.                                м. Суми

Про проведення корпоративного святкування Нового року

У зв’язку з Новим роком та з метою розвитку корпоративної культури на підприємстві, зміцнення корпоративного духу НАКАЗУЮ:

1. Провести корпоративне святкування Нового року 27.12.18 р. у ресторані «Суниця».

2. Начальнику відділу кадрів Михайленко О. М. подати на затвердження план заходу та список співробітників для заохочення у строк до 10.12.18 р.

3. Заступнику директора Овочевій Н. В. підготувати та подати на затвердження кошторис витрат на проведення заходу у строк до 12.12.18 р.

4. Старшому менеджеру Омельчук Д. В. підготувати та подати на затвердження список запрошених партнерів у строк до 10.12.18 р.

5. Бухгалтеру Івченко К. П. забезпечити своєчасну оплату витрат на проведення новорічного корпоративу, а також новорічного заохочення.

6. Заступнику директора Овочевій Н. В. подати до бухгалтерії звіт про суму фактичних витрат на корпоратив не пізніше 29.12.18 р.

7. Відповідальним за підготовку та проведення заходу призначити начальника відділу кадрів Михайленко О. М.

Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Директор    (підпис)     Л. І. Димков

Зворотний бік аркуша наказу:

Наказ від 03.12.18 р. № 155 «Про проведення корпоративного святкування Нового року» підготовлено начальником відділу кадрів Михайленко О. М.     (підпис)

Візування:

Заступник директора         (підпис)        Н. В. Овочева

Бухгалтер             (підпис)        К. П. Івченко

Старший менеджер         (підпис)        Д. В. Омельчук

Отже, після видання наказу складаються:

  • план (програма) проведення новорічного заходу в довільній формі, в якому наводиться перелік запланованих заходів, дата та місце проведення, відповідальні особи;
  • кошторис витрат;
  • звіт про фактичні витрати. Після завершення заходу (у встановлений наказом строк) відповідальні особи мають відзвітувати про фактично витрачені кошти та подати до бухгалтерії первинні документи.

Висновки

Наказ про проведення корпоративного заходу є основним документом, який підтверджує витрати підприємства на святкування. Тому його потрібно належним чином оформлювати. Наказ візується працівником, який його створив, керівником його структурного підрозділу, бухгалтером та, за необхідності, іншими керівниками (підрозділ із питань запобігання та виявлення корупції, юридичний відділ тощо). Тобто всі причетні до виконання наказу працівники повинні бути ознайомлені з ним під підпис.

Після видання наказу відповідальні особи складають план проведення заходу, кошторис витрат та звіт про фактичні витрати.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Нестачі та надлишки ТМЦ, виявлені під час інвентаризації: як обкладаються ПДВ?
У статті розповімо, як обкладаються ПДВ нестачі та надлишки, виявлені під час інвентаризації. Під час інвентаризації можуть бути виявлені надлишки та нестачі ТМЦ, придбаних як із ПДВ, так і без нього. Тому важливо знати, які наслідки це матиме для податкових зобов’язань та як оформити докуме...
09.10.2025
Поворотну фінансову допомогу отримано від засновника: як погасити заборгованість, якщо немає грошей?
Зі статті ви дізнаєтеся, яким чином можна погасити заборгованість юрособи щодо поворотної фінансової допомоги перед своїм засновником, якщо підприємство не має необхідної суми, а строк повернення боргу за договором уже настав. Ситуація, коли засновник надає своєму підприємству фінансову допомогу, до...
Популярне
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
26.09.2025
Зміна власника землі посеред року: кому та як сплачувати орендну плату
У статті розповімо, як орендар повинен сплачувати орендну плату, якщо орендодавець продав земельну ділянку новому власнику. Це запитання час від часу виникає в орендарів землі, які сплачують орендну плату раз на рік. Так, якщо одна фізособа продала іншій земельну ділянку, наприклад, 01.09.2025, то о...
Нове
04.11.2025
Розірвання договорів оренди земельної ділянки: аналізуємо практику Верховного Суду
У статті розглянемо важливі рішення Верховного Суду, які слід урахувати орендарям земельних ділянок. У статті розглянемо три кейси Верховного Суду, які фактично розставляють усі крапки над «і» в підставах для розірвання договору оренди земельної ділянки в судовому порядку та закликають о...
03.11.2025
Виплата орендної плати в натуральній формі: натуральний коефіцієнт, ПДВ та бухоблік
У статті розглянемо особливості оподаткування та бухобліку операцій із виплати орендної плати в натуральній формі. Виплата орендної плати за землю в натуральній формі (зазвичай сільгосппродукцією власного виробництва) – часте явище на сільгосппідприємствах. Але при цьому в бухгалтера виникає б...
03.11.2025
Орендодавець перебуває в полоні: як виплатити орендну плату
У статті розповімо, кому підприємство-орендар може виплачувати орендну плату, якщо орендодавець перебуває в полоні. Ситуація. Сільгосппідприємство уклало договір оренди земельної ділянки у 2021 році. З 2022 року орендодавець служить у ЗСУ, а в серпні 2025-го стало відомо, що він потрапив у полон. Ко...
Кращі матеріали