Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Податкову накладну помилково складено на неплатника ПДВ: як виправити?

Виправлення помилок в обліку та звітності: практичне керівництво

Сільгосппідприємство відвантажило продукцію покупцю і виписало податкову накладну (далі – ПН) як на неплатника ПДВ. Потім з’ясувалося, що покупець є платником ПДВ. Покупець звернувся до сільгосппідприємства з вимогою надати йому ПН. Як виправити помилку та відобразити результати коригування в декларації з ПДВ?

У цьому випадку сільгосппідприємство помилково визнало покупця неплатником ПДВ, тобто, по суті, склало ПН на операцію з неіснуючим контрагентом. Адже під час оформлення ПН на неплатника ПДВ у полі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а в полі «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «100000000000». А якщо покупець є платником ПДВ, тоді в цих полях наводяться його найменування та ІПН.

Тож, як бачимо, постачальник припустився помилки в найменуванні та ІПН покупця. Рекомендації щодо виправлення такої помилки надано в листі ДФС від 27.11.18 р. № 36942/7/99-99-15-03-02-17.

Звертаємо увагу, що одним лише розрахунком коригування (далі – РК) тут не обійтися. Аби виправити помилку, необхідно:

  • скласти РК, яким анулювати помилкову ПН;
  • виписати ПН із правильними найменуванням та ІПН покупця.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.08.2025
Форма № 1-ОПП: правила подання та відповіді на запитання
У статті розглянуто, що є собою форма № 1-ОПП, хто, коли і куди зобов’язаний її подавати, а також надано відповіді на запитання читачів на цю тему. Майже всім суб’єктам господарювання доводиться заповнювати та подавати до податкового органу форму № 1-ОПП. Однак багато хто не знає, у яких...
25.07.2025
Як виправити помилку, якщо податкову накладну виписано на покупця-неплатника, а він виявився платником ПДВ
У статті розглянемо, як виправити помилку, якщо постачальник виписав податкову накладну покупцеві як неплатнику, а згодом виявилося, що він є платником ПДВ. Нерідко на практиці трапляється така ситуація. Покупець не повідомив постачальника, що він є платником ПДВ, і постачальник виписав податкову на...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
06.10.2025
Чи повинні фермерські господарства проводити реорганізацію в ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу?
Розглянемо, чи потрібно фермерському господарству здійснювати процедуру реорганізації шляхом перетворення на ТОВ після втрати чинності Господарським кодексом. Як перетворити приватне підприємство на ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу? Практична ситуація Через втрату чинності ...
22.09.2025
Як отримати сертифікат ТПП про форс-мажор за податковими зобов’язаннями
Із статті ви дізнаєтесь, які документи має подати платник податків, щоб отримати сертифікат Торгово-промислової палати для підтвердження форс-мажорних обставин за податковими зобов’язаннями. У статті розглянемо, як суб’єкту господарювання отримати сертифікат Торгово-промислової палати пр...
22.09.2025
Як обліковувати витрати на отримання сертифіката ТПП про форс-мажорні обставини?
Підприємство оплатило послуги Торгово-промислової палати з надання сертифіката, що посвідчує настання форс-мажорних обставин. На які витрати та на який бухгалтерський рахунок віднести суму такої оплати? Підприємство оплатило послуги Торгово-промислової палати (далі – ТПП) з надання сертифіката...
Кращі матеріали