Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як сільгосппідприємству продати або купити транспорт

Оподаткування доходів фізосіб від продажу ТЗ
Автомобіль на підприємстві: придбання, оформлення, облік, страхування, списання

Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, які оформляють договір купівлі-продажу автомобіля або іншої сільгосптехніки.

Із цієї статті ви дізнаєтеся: про порядок і можливі варіанти оформлення договору купівлі-продажу автомобіля/сільгосптехніки, а також вартість кожного варіанта.

Ситуація
Сільгосппідприємство має у власності сільгосптехніку, мікроавтобус, вантажний і два легкових автомобілі. Воно хоче продати два легкових авто і на виручені гроші придбати додаткову одиницю сільгосптехніки, яка потрібна для провадження діяльності. У зв'язку із цим у підприємства виник ряд запитань:
1. Чи обов'язково нотаріально завіряти договір купівлі-продажу? Чи можна такий договір оформити в сервісному центрі МВС або в центрі надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП)?
2. Які документи потрібні для оформлення договору у нотаріуса, у сервісному центрі МВС та ЦНАП?
3. Які витрати матиме сільгосппідприємство у зв'язку з оформленням купівлі-продажу таких транспортних засобів (далі – ТЗ)?

Відповіді на ці запитання ви знайдете в нашій консультації.

Питання, пов'язані з договором купівлі-продажу автомобіля, сільгосптехніки або трактора, регулюються гл. 54 Цивільного кодексу (далі – ЦК). Звернемо вашу увагу на основні моменти, про які слід знати, якщо ви хочете продати або купити ці об'єкти:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
01.12.2025
Витрати газу на сушіння зерна під час зберігання: як правильно відобразити в бухгалтерському обліку?
Стаття пояснює, як правильно обліковувати витрати газу на повторне сушіння зерна під час зберігання. На сільгосппідприємствах зерно після збирання, первинної доробки та визнання активом уже зберігається на складі, але потребує періодичного додаткового сушіння. Це пояснюється умовами зберігання, змін...
15.11.2025
Облік витрат на розліснення земельної ділянки
Сільгосппідприємство має у власності чи оренді заліснену земельну ділянку сільгосппризначення. Щоб почати використовувати ділянку для вирощування зернових, підприємство здійснює її розліснення (розкорчовування). Розглянемо, як обліковувати такі витрати. Читайте за темою: Розкорчували сад – от...
22.09.2025
Як обліковувати витрати на отримання сертифіката ТПП про форс-мажорні обставини?
Підприємство оплатило послуги Торгово-промислової палати з надання сертифіката, що посвідчує настання форс-мажорних обставин. На які витрати та на який бухгалтерський рахунок віднести суму такої оплати? Списання майна через знищення та непридатність Списання сельгоспкультур та майна через знищення ...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Списання май...
15.12.2025
Металобрухт, отриманий від списання основних засобів: оприбуткування та реалізація
Після списання основних засобів на підприємстві часто утворюється металобрухт, який можна оприбуткувати та вигідно здати. У статті розповімо, як такі операції оформити документально та відобразити в обліку, а також чи потрібно при цьому розподіляти ПДВ. Списання майна через знищення та непридатність...
Кращі матеріали