Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як правильно організувати оптову та роздрібну торгівлю: реєстрація, висновок СЕС, ліцензія, вивіска

Як відкрити торгівлю: документи, процедура, бухоблік і розрахунки

Торговельна діяльність для підприємств: документи, процедура, бухоблік і розрахунки

У консультації розповімо, які дозвільні та організаційні документи знадобляться суб’єктам господарювання (далі – СГ) для здійснення стаціонарної оптової та роздрібної торгівлі на складі або в магазині незалежно від виду товарів (про особливості організації виїзної торгівлі читайте в матеріалі «Як оформити торгову точку»).

Загальні вимоги до ведення торговельної діяльності СГ установлено Порядком, затвердженим постановою КМУ від 15.06.06 р. № 833 (далі - Порядок № 833). Згідно з п. 5 Правил № 833 СГ провадить торговельну діяльність після його держреєстрації, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності відповідних документів дозвільного характеру та ліцензії.

СГ може провадити торговельну діяльність (п. 6 Порядку № 833):

  • через торговельні об’єкти оптової торгівлі, складське приміщення або мережу складів – для оптової торгівлі;
  • роздрібну, дрібнороздрібну торговельну мережу – для роздрібної торгівлі;
  • мережу закладів ресторанного господарства (ресторани, кафе, кафетерії і т. п.) – для здійснення ресторанного обслуговування.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
17.11.2025
Як анулювати ліцензію на зберігання пального за заявою ліцензіата
Із статті ви дізнаєтесь, як суб’єкту господарювання подати заяву на припинення дії ліцензії на зберігання пального для власних потреб. Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.202 Ситуація. Підприємство продає паливний склад, за адресою якого була оформлена ліцен...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
17.11.2025
Вирощування саджанців декоративних рослин: документування та бухоблік
У статті розглянуто порядок розподілу витрат, визначення виробничої собівартості та справедливої вартості саджанців, а також особливості їх бухгалтерського обліку. Із цієї статті ви дізнаєтесь: як сільгосппідприємству організувати облік витрат на вирощування декоративних культур; як документальн...
Нове
23.12.2025
Як єдинникам четвертої групи обкладати податком на прибуток операції з цінними паперами
Підприємствам – платникам єдиного податку четвертої групи, які у 2025 році здійснювали операції з цінними паперами, можливо, доведеться подати декларацію з податку на прибуток за цей рік та сплатити податок. Цього вимагає Закон від 21.08.2025 № 4577-IX «Про внесення змін до Податкового к...
22.12.2025
Зберігання залишків пального після анулювання ліцензії: який штраф загрожує підприємству?
У статті розповімо про відповідальність підприємства, яке зберігає пальне для власного споживання після анулювання ліцензії. Ситуація. Підприємство не сплатило черговий платіж за ліцензію на зберігання пального для власних потреб (далі – ліцензія). Податкова анулювала ліцензію. Зараз підприємс...
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
Кращі матеріали