Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Державна підтримка ФГ та сільгоспкооперативів

26.04.2019 4099 0 1


Для кого ця стаття: для фермерських господарств (далі – ФГ), у тому числі сімейних, та сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів (далі – СОК).

Із цієї статті ви дізнаєтеся: про види, напрями та умови отримання державної підтримки ФГ та СОК на безповоротній умові.


Для ФГ та СОК існує окрема програма державної підтримки за кодом 2801230 «Фінансова підтримка розвитку фермерських господарств». Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки розвитку фермерських господарств, затверджено постановою КМУ від 07.02.18 р. № 106 (далі – Порядок № 106). Порівняно з минулим роком правила надання держпідтримки ФГ та СОК суттєво змінилися після внесення змін до Порядку № 106 постановами КМУ від 24.10.18 р. № 911 та від 30.01.19 р. № 126.

Форми документів, необхідні для отримання держпідтримки, затверджені наказом Мінагрополітики від 20.03.18 р. № 150 (далі – Наказ № 150).

За вказаним напрямом державної підтримки у держбюджеті на 2019 рік передбачено 800 млн грн.

Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики. Розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, що спрямовуються на фінансову підтримку шляхом виділення бюджетної субсидії на одиницю оброблюваних угідь (1 га), є Український державний фонд підтримки фермерських господарств (далі – Укрдержфонд).

Хто має право на отримання бюджетних коштів

За програмою «Фінансова підтримка розвитку фермерських господарств» отримати бюджетні кошти можуть (п. 3 Порядку № 106):

1) ФГ, яке має чистий дохід (виручку) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік до 20 млн грн., у власності та/або користуванні якого перебувають землі сільгосппризначення;

2) новостворене ФГ (зареєстроване в поточному році), у власності та/або користуванні якого перебувають землі сільгосппризначення, незалежно від обсягу чистого доходу (виручки);

3) СОК:

  • молочарського, м’ясного напрямів, до складу якого входять не менше 20 членів, серед яких має бути одне і більше ФГ, а інші – фізособи, у власності та/або користуванні яких перебувають землі сільгосппризначення та які мають тварин, ідентифікованих та зареєстрованих відповідно до законодавства;
  • плодово-ягідного, овочевого напрямів, а також із заготівлі та переробки продукції бджільництва, дикорослих ягід, грибів і рослин, до складу якого входять не менше 7 членів, серед яких має бути одне і більше ФГ, а інші – фізособи, у власності та/або користуванні яких перебуває не більше 100 га земель сільгосппризначення.

Хто не має права на держпідтримку

Не можуть розраховувати на держпідтримку ФГ та СОК:

  • стосовно яких порушено справу про банкрутство;
  • яких в установленому порядку визнано банкрутами;
  • які перебувають на стадії ліквідації;
  • які мають прострочену більше 6 місяців заборгованість перед державним та місцевими бюджетами (у т. ч. за регіональними та місцевими програмами), Пенсійним фондом та ФСС;
  • які не провадили господарську діяльність протягом трьох попередніх років (крім новостворених);
  • щодо яких виявлено факти незаконного одержання та/або нецільового використання бюджетних коштів.

Напрями держпідтримки ФГ та СОК

Держпідтримка за цією програмою надається за такими напрямами (п. 5 Порядку № 106):

  • часткова компенсація вартості насіння сільськогосподарських рослин вітчизняного виробництва, закупленого у фізосіб-підприємців та юросіб, які здійснюють виробництво та/або його реалізацію (далі – часткова компенсація вартості насіння);
  • часткова компенсація витрат, пов’язаних з наданими сільськогосподарськими дорадчими послугами;
  • фінансова підтримка СОК;
  • часткова компенсація вартості придбаної сільгосптехніки та обладнання вітчизняного виробництва;
  • бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 га) – новоствореним ФГ (нова програма);
  • додаткова фінансова підтримка ФГ із статусом сімейних ФГ через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного ФГ єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (нова програма);
  • бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 га) для ФГ (крім новостворених) (нова програма);
  • здешевлення кредитів.

Розподіл бюджетних коштів між вказаними напрямами на 2019 рік затверджено наказом Мінагрополітики від 19.03.19 р. № 145.

Розглянемо порядок надання коштів за кожним із напрямів.

Часткова компенсація вартості насіння

На поточний рік на цей напрям держпідтримки виділено 80 млн грн. (для порівняння: торік – 240 млн грн.).

Цим напрямом передбачено надання компенсації у розмірі 80 % (без ПДВ) вартості насіння сільгоспрослин вітчизняної селекції, закупленого у суб’єктів насінництва.

Право отримати компенсацію мають як ФГ, так і СОК. При цьому на одне господарство (або СОК) можуть надати коштів у розмірі не більше 80 000 грн.

Компенсація надається за насіння категорій базове та сертифіковане.

Як визначено Законом від 26.12.02 р. № 411-IV «Про насіння і садивний матеріал»:

  • базове насіння – генерації насіння, отриманого від послідовного розмноження добазового насіння. Сюди відноситься елітне та суперелітне насіння;
  • сертифіковане насіння – генерації насіння, отримані від послідовного розмноження базового насіння. Сюди відноситься сертифіковане насіння першого року, сертифіковане насіння другого року, сертифіковане насіння наступних років.

Для довідки. Фінансова підтримка за цим напрямом надається через уповноважений банк, що підписав з Мінагрополітики Меморандум про загальні засади співробітництва (далі – уповноважений банк). Перелік таких банків можна знайти на офіційному сайті міністерства в розділі «Підтримка/Взаємодія з банками».

Для отримання компенсації уповноваженому банку слід подати такі документи:

  • заявку за формою, затвердженою Наказом № 150;
  • копію статуту ФГ (для юрособи) або копію договору про створення сімейного ФГ (для ФГ, створених без набуття статусу юрособи), або копію статуту СОК;
  • відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Держреєстр прав), що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою (стосовно СОК – для кожного члена кооперативу);
  • копію фінансового документа, що підтверджує наявність чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік (для ФГ), а ФГ, які зареєстровані в поточному році, – копію фінансового звіту за останній квартал. Це може бути Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний капітал) (форми № 2, № 2-м або № 2-мс);
  • довідку, яка є чинною на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, у паперовій або електронній формі;
  • згоду одержувача щодо надання уповноваженим банком Мінагрополітики інформації, яка становить банківську таємницю або містить персональні дані, за формою, визначеною уповноваженим банком.

Окрім цих документів одержувачі мають також подати:

  • сертифікат, що засвідчує сортові якості насіння;
  • сертифікат, що засвідчує посівні якості насіння;
  • платіжне доручення про оплату насіння;
  • накладну (товарно-транспортну накладну) на придбане насіння;
  • акти про висів придбаного насіння за формою, затвердженою Мінагрополітики.

У разі закупівлі насіння у фізосіб-підприємців та юросіб, не включених до Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва, одержувачі додатково до зазначених документів подають уповноваженому банку оригінали документів на якість насіння, визначені ДСТУ 4138-2002 «Насіння сільськогосподарських культур», а саме:

  • атестат на насіння – на базове насіння;
  • свідоцтво на насіння – на сертифіковане насіння;
  • свідоцтво на гібридне насіння – на насіння першого покоління гібридів.

Документи можна подати як у паперовій, так і в електронній формі. Подаються оригінали та належним чином засвідчені копії документів.

Майте на увазі! Граничний строк подання документів для отримання часткової компенсації вартості насіння – 1 листопада поточного року.

Уповноважені банки формують реєстри одержувачів часткової компенсації вартості насіння, висіяного у поточному році, і подають їх Мінагрополітики двічі на рік – до 10 липня та до 1 грудня у паперовій та електронній формах.

Отже, одержувачі бюджетних коштів можуть (але не обов’язково) подати документи двічі на рік:

  • для насіння, придбаного та висіяного навесні цього року, документи варто подати не пізніше червня;
  • для насіння, придбаного для посіву озимих культур, документи можна подати до 1 листопада.

Мінагрополітики у межах бюджетних коштів за відповідним напрямом на підставі наданих уповноваженими банками реєстрів затверджує розподіл коштів між уповноваженими банками та в межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань перераховує їх щомісяця до 25-го числа уповноваженим банкам. Форма реєстру одержувачів бюджетних коштів за таким напрямком затверджена Наказом № 150.

Уповноважені банки протягом 3 банківських днів з дати отримання коштів від Мінагрополітики перераховують їх на поточні рахунки одержувачів та протягом 2 робочих днів (далі – р. д.) після перерахування інформують про це Мінагрополітики.

Слід знати! Якщо одержувач у визначені строки (до 1 листопада) подав належним чином оформлені заявку і підтвердні документи для отримання часткової компенсації вартості насіння, уповноважений банк прийняв їх до виконання, але часткова компенсація не виплачена або виплачена не в повному обсязі через незалежні від одержувача причини, така компенсація виплачується за рахунок коштів, передбачених на наступний бюджетний період.

Часткова компенсація витрат, пов’язаних з наданими сільськогосподарськими дорадчими послугами

На цей напрям передбачено виділити 5 млн грн. (на рівні минулого року).

Порядок часткової компенсації витрат сільськогосподарським дорадчим службам, пов’язаних з наданням дорадчих послуг, затверджено наказом Мінагрополітики від 20.03.18 р. № 149 (далі – Наказ № 149).

Право на отримання коштів за цим напрямом мають сільськогосподарські дорадчі служби (далі – СДС) за послуги за напрямами: агрономія, ветеринарія, зоотехнія, бухоблік, маркетинг, юридичні консультації, розвиток сільського зеленого туризму, надані ФГ та СОК, перелік яких наведений у п. 3 Порядку № 106, а саме:

  • ФГ, яке має чистий дохід (виручку) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2018 рік до 20 млн грн., у власності та/або користуванні якого перебувають землі сільгосппризначення (право власності/користування земельними ділянками має бути зареєстроване в Держреєстрі прав);
  • новоствореним ФГ (зареєстровані цього року), у власності та/або користуванні якого перебувають землі сільгосппризначення (право власності/користування земельними ділянками має бути зареєстроване в Держреєстрі прав), незалежно від обсягу чистого доходу (виручки);
  • СОК молочарського та м’ясного напрямів, до складу якого входять не менше 20 членів, серед яких має бути одне і більше ФГ, а інші – фізособи, у власності та/або користуванні яких перебувають землі сільгосппризначення та які мають тварин, ідентифікованих та зареєстрованих відповідно до законодавства;
  • СОК плодово-ягідного та овочевого напрямів, а також із заготівлі та переробки продукції бджільництва, дикорослих ягід, грибів і рослин, до складу якого входять не менше 7 членів, серед яких має бути одне і більше ФГ, а інші – фізособи, у власності та/або користуванні яких перебуває не більше 100 га земель сільгосппризначення.

Компенсації підлягає 90 % вартості послуг (без ПДВ), але не більше 10 000 грн. Різницю має сплатити замовник дорадчих послуг (ФГ або СОК).

Для отримання компенсації СДС обирає один з уповноважених банків і протягом бюджетного року подає йому заявку за формою, затвердженою Наказом № 149, та копії таких підтвердних документів:

  • сертифіката на право надання дорадчих послуг;
  • договору про надання дорадчих послуг;
  • акта про надання дорадчих послуг;
  • документа, що підтверджує отримання замовником різниці між вартістю наданих дорадчих послуг і компенсацією.

До відома: заявки на отримання компенсації приймаються уповноваженими банками до 1 листопада поточного року.

Кожен уповноважений банк формує реєстр СДС, які подали заявки на отримання компенсації, де зазначає рахунок банку, на який спрямовуються бюджетні кошти для виплати компенсації, і щомісяця до 10-го числа подає його до Мінагрополітики у паперовому вигляді та на електронних носіях.

Мінагрополітики на підставі наданих уповноваженими банками реєстрів у межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань щомісяця до 25-го числа перераховує їм бюджетні кошти.

Уповноважений банк, у свою чергу, протягом 3 банківських днів з дати отримання коштів від Мінагрополітики перераховує їх на поточні рахунки СДС згідно із сумами, зазначеними у реєстрі.

Фінансова підтримка СОК

На цей напрям держпідтримки у 2019 році виділено 50 млн грн. (торік – 115 млн грн.).

Право на отримання бюджетних коштів мають тільки СОК, наведені у п. 3 Порядку № 106 (див. розділ «Хто має право на отримання бюджетних коштів» цієї статті).

Компенсації підлягає вартість придбаного вітчизняного обладнання для виробництва, збирання, зберігання, переробки, визначення якості, сортування та фасування сільгосппродукції та техніки для її транспортування (далі – техніка та обладнання). Перелік техніки та обладнання формується комісією, утвореною Мінекономрозвитку. Із цим переліком можна ознайомитися на сайті Мінагрополітики.

Компенсації підлягає 70 % вартості (без ПДВ) придбаної техніки чи обладнання, але не більше 3 млн грн. на один СОК за умови попередньої оплати СОК 100 % вартості (з ПДВ) придбаних та одержаних у поточному році техніки та обладнання.

Варто пам’ятати! СОК може скористатися фінансовою підтримкою не частіше одного разу протягом бюджетного року.

Для надання фінансової підтримки департаменти (управління) агропромислового розвитку облдержадміністрацій утворюють до 15 березня поточного року регіональні комісії та затверджують їх склад.

Після надходження від Мінагрополітики інформації про розподіл бюджетних коштів регіональні комісії публікують оголошення про початок прийому документів для отримання держпідтримки СОК у друкованих СМІ та на власних веб-сторінках.

Для отримання компенсації СОК подають до регіональної комісії у паперовій формі такі документи:

  • копію статуту кооперативу та список його членів, дійсний на дату подання заявки;
  • витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (для СОК та ФГ – членів кооперативу);
  • витяг із Держреєстру прав, що підтверджує право власності та/або користування земельною ділянкою (для членів СОК плодово-ягідного, овочевого напрямів діяльності, а також із заготівлі та переробки дикорослих ягід, грибів і рослин);
  • довідку, яка є чинною на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, у паперовій або електронній формі;
  • довідку, видану банком, із реквізитами банківського рахунка СОК;
  • копію платіжного доручення;
  • акт приймання-передачі техніки та обладнання;
  • свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та/або машини (якщо техніка підлягає обов’язковій державній або відомчій реєстрації).

Копії документів засвідчуються підписом уповноваженої особи СОК.

Заявки приймаються у період, зазначений в оголошенні, починаючи з дати його оприлюднення і до 15 листопада 2019 року.

Візьміть до уваги! Заявки, подані після закінчення строку їх прийому, не приймаються та не розглядаються.

Регіональні комісії протягом 30 календарних днів з дати прийняття заявок та документів, що додаються до них, перевіряють їх на відповідність вимогам, зокрема:

  • звертаються до Адміністратора Єдиного державного реєстру тварин, який у 10-денний строк надає інформацію про власників корів і наявну кількість ідентифікованого та зареєстрованого в установленому порядку поголів’я корів (кіз, овець) станом на 1 січня поточного року (щодо членів СОК молочарського та м’ясного напрямів діяльності);
  • отримують інформацію з Державного реєстру потужностей операторів ринку про наявність відповідних потужностей (щодо членів СОК із заготівлі та переробки продукції бджільництва).

За результатами розгляду поданих заявок та документів регіональні комісії приймають рішення про надання фінансової підтримки СОК, що оформляється протоколом у двох примірниках. Протягом 5 р. д. комісії формують реєстр СОК – одержувачів фінансової підтримки та подають його разом з одним примірником протоколу до Мінагрополітики.

Реєстри і протоколи подаються до Мінагрополітики двічі на рік – до 1 вересня та до 1 грудня.

Мінагрополітики протягом 10 р. д. з дати отримання реєстрів і протоколів перевіряє їх на відповідність вимогам та за потреби повертає реєстри на доопрацювання.

На підставі цих реєстрів і протоколів Мінагрополітики формує зведений реєстр кооперативів – одержувачів бюджетних коштів із зазначенням суми фінансової підтримки, затверджує його та в межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань перераховує кошти на поточні рахунки СОК.

Часткова компенсація вартості придбаної сільгосптехніки та обладнання вітчизняного виробництва

На цей напрям держпідтримки у бюджеті на 2019 рік передбачено 250 млн грн. (торік – 100 млн грн.).

Право отримати бюджетні кошти мають тільки ФГ.

Порядок надання коштів за цією програмою затверджений постановою КМУ від 01.03.17 р. № 130 (далі – Порядок № 130). Докладно про цю програму див. «Компенсація за сільгосптехніку та спецвагони – 2019».

Розмір компенсації становить 40 % вартості придбаної техніки та обладнання (без ПДВ), зазначеної в акті приймання-передачі та інших документах, що підтверджують оплату через уповноважений банк. При цьому компенсація у розмірі:

  • 25 % вартості техніки та обладнання надається за рахунок бюджетної програми КПКВК 2801580 «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» за напрямом «Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва»;
  • 15 % вартості – за рахунок бюджетної програми КПКВК 2801230 «Фінансова підтримка розвитку фермерських господарств».

Слід знати! Оплата техніки має бути здійснена виключно з поточного рахунка, відкритого в уповноваженому банку.

На дату оплати техніка має бути включена до переліку, який формує Мінекономрозвитку. Із таким переліком можна ознайомитися на сайті Мінагрополітики.

Документи для отримання компенсації подаються до уповноваженого банку, через який оплачена техніка. Аби отримати компенсацію, окрім документів, передбачених п. 11 Порядку № 130 (їх перелік наведений у консультації «Компенсація за сільгосптехніку та спецвагони – 2019»), ФГ мають подати:

  • копію статуту ФГ (для юрособи);
  • копію договору про створення сімейного ФГ (для ФГ, створених без набуття статусу юрособи).

Уповноважені банки за правилами та формою, визначеними Порядком № 130, формують відповідну інформацію про ФГ для компенсації 25 % вартості техніки та обладнання та додаткову інформацію про ФГ для компенсації 15 % вартості техніки та обладнання і подають її до Мінагрополітики в установлені строки.

Мінагрополітики в межах обсягу відкритих асигнувань у місячний строк перераховує бюджетні кошти відповідному банку. Банк протягом наступних 3 банківських днів перераховує кошти на поточні рахунки ФГ.

Таким чином, порівняно з іншими сільгосптоваровиробниками, ФГ можуть претендувати на отримання компенсації за придбану вітчизняну сільгосптехніку та обладнання у більшому розмірі – 40 % вартості техніки або обладнання замість 25 %.

Здешевлення кредитів

На цей напрям держпідтримки цього року передбачено 45 млн грн. (торік – 500 млн грн.).

Отримувачами бюджетних коштів за цим напрямом можуть бути як ФГ, так і СОК.

Здешевлення кредитів здійснюється шляхом надання часткової компенсації відсоткової ставки за залученими у національній валюті кредитами, наданими уповноваженим банком.

Компенсації підлягають нараховані та сплачені відсотки за користування кредитами у розмірі 1,5 облікової ставки НБУ, що діє на дату нарахування відсотків, але не вище розміру, передбаченого кредитним договором, зменшеним на один відсотковий пункт.

Компенсації підлягають відсоткові ставки за кредитом, залученим на строк:

  • до одного року, обсяг якого не перевищує 500 000 грн., для покриття виробничих витрат;
  • до трьох років, обсяг якого не перевищує 9 000 000 грн., для придбання основних засобів сільгоспвиробництва, здійснення витрат, пов’язаних з будівництвом і реконструкцією виробничих об’єктів сільгосппризначення.

Отримати компенсацію можна тільки раз на рік, тобто за одним кредитом.

Увага! Цього року можна отримати компенсацію відсотків, нарахованих за грудень 2018 року (п. 11 Порядку № 106).

Для отримання компенсації до уповноваженого банку, з яким укладено кредитний договір, слід подати такі документи (п. 6 Порядку № 106):

  • заявку за формою, затвердженою Наказом № 150;
  • копію статуту ФГ (для юрособи) або копію договору про створення сімейного ФГ (для ФГ, створених без набуття статусу юрособи), або копію статуту СОК;
  • документи, що підтверджують право власності та/або користування земельною ділянкою (стосовно СОК – для кожного члена кооперативу);
  • копію фінансового документа, що підтверджує наявність чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік (для ФГ);
  • довідку, яка є чинною на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів, у паперовому вигляді або сформовану в електронному вигляді в електронному кабінеті платника податків на офіційному веб-сайті ДФС;
  • згоду одержувача щодо надання уповноваженим банком Мінагрополітики інформації, яка становить банківську таємницю або містить персональні дані, за формою, визначеною уповноваженим банком.

Компенсація виплачується щомісяця виходячи із суми фактично сплачених одержувачем уповноваженому банку відсотків за відповідний період згідно з кредитним договором.

Уповноважені банки формують реєстри одержувачів компенсації та щомісяця до 10-го числа подають їх до Мінагрополітики.

Мінагрополітики на підставі таких реєстрів формує власний реєстр одержувачів компенсації та наводить у ньому суму коштів, що підлягає компенсації. На підставі цього реєстру міністерство в межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань щомісяця до 25-го числа перераховує бюджетні кошти уповноваженому банку.

Уповноважений банк протягом 3 банківських днів з дати отримання коштів від Мінагрополітики перераховує їх на поточні рахунки одержувачів з урахуванням сум, зазначених у реєстрі одержувачів компенсації, та протягом 2 р. д. інформує про це Мінагрополітики.

Бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 га) для новостворених ФГ

Одержувачами бюджетних коштів за цим напрямом є новостворені ФГ у період їх становлення (перші три роки після держреєстрації).

Таким ФГ виділяється бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 га) один раз виключно для провадження сільськогосподарської діяльності у розмірі 3 000 грн. на 1 га, але не більше 60 000 грн. на одне ФГ.

Для отримання бюджетної субсидії новостворені ФГ подають регіональним відділенням Укрдержфонду такі документи (п. 6 Порядку № 106):

  • заявку за формою, затвердженою Наказом № 150;
  • копію статуту ФГ (для юрособи) або копію договору про створення сімейного ФГ (для ФГ, створених без набуття статусу юрособи);
  • документи, що підтверджують право власності та/або користування земельною ділянкою;
  • копію фінансового документа, що підтверджує наявність чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік;
  • довідку, яка є чинною на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів, у паперовому вигляді або сформовану в електронному вигляді в електронному кабінеті платника податків на офіційному веб-сайті ДФС;
  • згоду одержувача щодо надання уповноваженим банком Мінагрополітики інформації, яка становить банківську таємницю або містить персональні дані, за формою, визначеною уповноваженим банком.

Регіональні відділення Укрдержфонду формують реєстри новостворених ФГ, яким виділяється бюджетна субсидія, і подають їх Укрдержфонду до 10-го числа поточного місяця.

Укрдержфонд формує зведений реєстр і подає його до 15-го числа поточного місяця Мінагрополітики.

На підставі цього реєстру Мінагрополітики погоджує до 20-го числа поточного місяця розподіл бюджетних коштів та перераховує кошти Укрдержфонду у межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань.

Укрдержфонд протягом 5 р. д. з дати отримання коштів від Мінагрополітики перераховує їх на поточні рахунки новостворених ФГ і протягом 2 р. д. інформує про це Мінагрополітики.

Бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 га) для ФГ (крім новостворених)

ФГ, зазначеним у п. 3 Порядку № 106 (крім новостворених), надається бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 га) у розмірі 12 000 грн. із розрахунку на одного члена ФГ, який є членом ФГ на момент подання заявки для отримання бюджетної субсидії.

Максимальний розмір бюджетної субсидії на одне ФГ не може перевищувати 40 000 грн.

Важливо! ФГ, голова якого на момент подання заявки має вік до 35 років, бюджетна субсидія надається у максимальному розмірі.

Бюджетна субсидія не надається ФГ, які мають прострочену заборгованість перед Укрдержфондом та його регіональними відділеннями за бюджетною програмою «Надання кредитів фермерським господарствам».

Для отримання бюджетної субсидії ФГ подають регіональним відділенням Укрдержфонду такі документи (п. 6 Порядку № 106):

  • заявку за формою, затвердженою Наказом № 150;
  • копію статуту ФГ (для юрособи) або копію договору про створення сімейного ФГ (для ФГ, створених без набуття статусу юрособи);
  • документи, що підтверджують право власності та/або користування земельною ділянкою;
  • копію фінансового документа, що підтверджує наявність чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік;
  • довідку, яка є чинною на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів, у паперовому вигляді або сформовану в електронному вигляді в електронному кабінеті платника податків на офіційному веб-сайті ДФС;
  • згоду одержувача щодо надання уповноваженим банком Мінагрополітики інформації, яка становить банківську таємницю або містить персональні дані, за формою, визначеною уповноваженим банком.

Регіональні відділення Укрдержфонду формують реєстри ФГ, яким виділяється бюджетна субсидія, і подають їх до 10-го числа поточного місяця Укрдержфонду.

Укрдержфонд формує зведений реєстр і подає його до 15-го числа поточного місяця Мінагрополітики.

На підставі цього реєстру Мінагрополітики погоджує до 20-го числа поточного місяця розподіл бюджетних коштів та перераховує кошти Укрдержфонду у межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань.

Укрдержфонд протягом 5 р. д. з дати отримання коштів перераховує їх на поточні рахунки ФГ та протягом 2 р. д. інформує про це Мінагрополітики.

Компенсація ЄСВ

Цим напрямом держпідтримки передбачена компенсація сімейним ФГ мінімального страхового внеску – 22 % мінімальної зарплати.

На момент підготовки цієї консультації порядок надання такої компенсації ще не затверджений (після його затвердження ми обов’язково повернемося до цієї теми).

Відповідальність

Порядком № 106 передбачена відповідальність ФГ та СОК за порушення правил отримання бюджетних коштів, а саме:

  • у разі надання недостовірної інформації одержувач повертає отримані бюджетні кошти і позбавляється на три роки від дати виявлення такого порушення права на отримання фінансової підтримки;
  • товари, придбані з використанням бюджетних коштів, не можуть бути відчужені протягом трьох років з дати їх придбання та використовуються за призначенням, крім випадку, коли такі товари прийняті уповноваженими банками у заставу і відчужуються в разі невиконання одержувачем зобов’язань за кредитним договором.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали