Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора Uteka-Агро від 25.02.2025

Вітаю, шановні колеги!

Пропонуємо до вашої уваги актуальні матеріали тижня, які допоможуть розібратися в складних питаннях та знайти оптимальні рішення.

За який період може бути проведено планову податкову перевірку. З 01.01.2025 органи ДПС призначають планові перевірки за загальними правилами, установленими Податковим кодексом. Тож зараз платники податків отримують повідомлення про проведення в них планових податкових перевірок. Однак у деяких повідомленнях зазначено період для перевірки починаючи з 01.01.2018. У статті ми з’ясували, за який період зараз може бути проведена планова перевірка платника податків та як розрахувати строк податкової давності з огляду на період призупинення перебігу строків.

Вхідний ПДВ за «проблемними» податковими накладними: коли можна списати на витрати. Наприкінці року майже кожен бухгалтер підприємства-покупця знаходить у себе в обліку «проблемні» суми вхідного ПДВ, які не потрапили до складу податкового кредиту. А причини цього можуть бути різними: податкову накладну заблоковано чи не було складено постачальником взагалі, або вона є, але бухгалтер з якихось причин не відобразив своєчасно суму ПДВ у складі податкового кредиту. Зі статті ви дізнаєтеся, як діяти бухгалтеру в разі виявлення перед складанням річної фінзвітності за 2024 рік «проблемних» сум вхідного ПДВ.

Уточнюючий розрахунок: приклади виправлення помилок з ПДВ. Помилки в декларації з ПДВ можна умовно поділити на ті, що призвели до заниження або завищення податкових зобов’язань, та помилки в сумі від’ємного значення. Помилка може вкрастися і під час виправлення помилки, тобто коли потрібно повторно оформлювати уточнюючий розрахунок. У статті розглянуто приклади виправлення цих помилок.

Виправлення помилок у заголовній частині Податкового розрахунку. Як відомо, починаючи з січня 2025 року подаємо вже не квартальний, а місячний Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску. Відповідні зміни унесено до форми та Порядку заповнення та подання цього Податкового розрахунку. Тому виникає логічне питання: чи передбачено можливість виправлення реквізитів у заголовній частині Податкового розрахунку? Адже ці питання поставали постійно впродовж останніх двох років. Пропонуємо статтю, в якій аналізуємо, чи можливо це сьогодні.

Бухоблік витрат з податку на прибуток. Цей матеріал – для підприємств-високодохідників (чистий дохід за рік – більш як 40 млн грн), що застосовують всі податкові різниці, передбачені Податковим кодексом. У ньому відповідаємо на запитання, пов’язані з обліковими особливостями застосування НП(С)БО 17 «Податок на прибуток».

Підприємство обліковувало комбайн разом із жаткою як один основний засіб: як перевести на окремий облік? Підприємство в минулому придбало в іншого сільгосппідприємства комбайн. У накладній на придбання вартість зазначено однією сумою, а у специфікації (додатку до договору) розписано найменування та технічні характеристики кожного компонента (комбайна, жатки, візка). На облік було поставлено комбайн як цілісний об’єкт основних засобів. Бухгалтера цікавить, як сьогодні поставити на облік жатку і візок. Особливість ситуації в тому, що нормативні акти, які регулюють облік основних засобів, не містять конкретних вказівок щодо механізму та оформлення таких операцій. Вихід із ситуації наводимо в цій статті, а саме пояснюємо, які документи потрібно скласти (зі зразками) та як показати в бухобліку таке «розділення» основного засобу на компоненти.

Бухоблік убутку зерна під час зберігання на елеваторі. Сільгосппідприємство реалізувало зерно минулорічного врожаю з елеватора та отримало Акт-розрахунок, в якому зазначено убуток зерна внаслідок пониження вологості, зниження смітної домішки та природний убуток під час зберігання. На який рахунок списувати ці втрати, якщо собівартість уже розраховано, а попередній звітний рік закрито? А також чи вимагається нарахування ПДВ на їх суму? У консультації з’ясовуємо, як відобразити цю операцію в обліку, керуючись загальною методологією бухгалтерського обліку та спеціальними методрекомендаціями для сільгосппідприємств. Також нагадуємо ПДВ-особливості цієї операції.

Собівартість у молочному та м’ясному тваринництві. В умовах зростання витрат на корми, енергоносії тощо питання правильного калькулювання собівартості в молочному та м’ясному тваринництві є особливо важливим. Від точності розрахунків залежить не лише фінансова стійкість агропідприємств, а й їхня конкурентоспроможність на ринку. У цій статті розглянемо ключові аспекти формування собівартості у бухобліку.

Серед іншого, ви знайдете роз’яснення з актуальних питань:

Наступного тижня на Uteka-Агро розглянемо такі теми:

  • МПЗ для ФОП на загальній системі.
  • Нерухомість із земельною ділянкою придбано посеред року: коди починати сплачувати земельний податок та на нерухомість?
  • Виправлення помилок у додатку 4ДФ.
  • Організація бухгалтерського обліку витрат та калькулювання собівартості у допоміжних виробництвах.

Легкої вам роботи та корисного читання!

Вікторія СТАНКЕВИЧ,
головна редакторка Uteka-Агро,
кандидат економічних наук

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
15.07.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 15.07.2025
Цього тижня ми зосередили свою увагу на таких темах: оплата лікарняних у разі звільнення; особливості спадкування права оренди землі; оновлені вимоги до підтвердження інвалідності для пільгової ставки ЄСВ; зміни у звітності щодо доходів нерезидентів. Шановні читачі! Цього тижня ми зосередили свою у...
08.07.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 08.07.2025
Цього тижня в Uteka-Агро ми розглянули актуальні теми для аграріїв та бухгалтерів: оновлення даних у ЄДР, відновлення індексації зарплати, облік витрат на землю, документування збирання врожаю, продаж свердловин і оформлення забою тварин. Також проаналізували низку практичних ситуацій, що часто вини...
01.07.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 01.07.2025
Дорогі читачі! Ми щиро цінуємо вашу довіру та прагнемо, щоб кожна публікація була для вас корисною, зрозумілою й своєчасною. Цього разу ми зібрали для вас добірку актуальних матеріалів, що охоплюють як щоденні бухгалтерські завдання, так і нестандартні ситуації, які виникають у практиці агропідприєм...
Кращі матеріали