Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Запити до ДФС: довідка про відсутність заборгованості та звірка розрахунків із бюджетом

Марія Ільїна

21.06.2017 68234 1 1

Нерідко в платників податків виникає необхідність підтвердити держоргану, банку або контрагенту відсутність заборгованості перед бюджетом або перевірити стан розрахунків із бюджетом (провести інвентаризацію). Якщо облікові дані та дані ДФС не збігаються, треба з'ясувати, чому вони відрізняються. Як отримати відповідну інформацію, розповімо в консультації.

Функції ДФС

Органи ДФС ведуть оперативний облік податків і зборів, включаючи ЄСВ, митних та інших платежів до бюджетів. Порядок № 422 визначає правила організації діяльності ДФС щодо ведення такого обліку.

Згідно з Порядком № 422 з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів відкриваються інтегровані картки платників (далі – ІКП) за кожним платником і кожним видом здійснюваних ним платежів. Тобто ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, що характеризують стан розрахунків платника податків із бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

Таким чином, у ДФС можна отримати дані за тими видами податків, зборів, платежів, які контролюються цим органом.

Довідка про відсутність заборгованості перед бюджетом

Припустимо, суб'єкт господарювання (далі – СГ) прийняв рішення взяти участь у тендері. При цьому він повинен керуватися Законом № 922, який установлює правові та економічні принципи здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону № 922 замовник може прийняти рішення про відмову в участі в процедурі закупівлі та відхилити тендерну пропозицію учасника, який має заборгованість зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). А це значить, що СГ потрібно переконати тендерну комісію, що він чистий перед бюджетом.

Механізм отримання довідки про відсутність заборгованості перед бюджетом (за формою додатка 1 до Порядку № 567, далі – довідка) викладено в Порядку № 567. Для її отримання до органу ДФС за основним місцем обліку потрібно подати заяву за формою додатка 2 до Порядку № 567.

Заява складається з обов'язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, що передбачає надання органом ДФС довідки, і зазначенням найменування підприємства (установи, організації), якому (якій) буде подана довідка (див. фрагмент).

1 из 1

Згідно з п. 4 Порядку № 567 строк розгляду заяви платника податків і видачі довідки або направлення відмови в її видачі – 5 робочих днів із дня отримання заяви.

При наявності в платника податків податкового боргу ДФС готує лист (у довільній формі) із мотивованою відмовою у видачі довідки та направляє його на адресу платника податків (п. 8 Порядку № 567).

Рекомендуємо визначати в тендерній документації спосіб документального підтвердження відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).

Довідка видається безплатно в паперовому або електронному вигляді (п. 3 Порядку № 567).

Довідку в паперовому вигляді платник податків або його законний чи вповноважений представник отримує безпосередньо в органі ДФС, до якого була подана заява про її отримання.

При отриманні довідки в електронному вигляді скористайтеся сервісом «Електронний кабінет платника» (далі – ЕКП), за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДФС і платників податків у режимі реального часу. Знайти ЕКП можна за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також на офіційному веб-порталі ДФС.

ЕКП складається із двох функціональних частин: відкритої (загальнодоступної) і приватної (особистий кабінет). На сьогодні сервіс працює в тестовому режимі.

За допомогою цього сервісу платники з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) будь-якого акредитованого ЦФК можуть направити заяву й отримати довідку в електронному вигляді, підписану ЕЦП посадових осіб відповідного контролюючого органу. Це можна зробити в закритій частині сервісу (особистому кабінеті).

У головному меню особистого кабінету потрібно вибрати розділ «Подання заяв, запитів для отримання інформації». У цьому розділі можна створити і відправити заяву про видачу довідки про відсутність заборгованості перед бюджетом.

Про це також повідомляє Мінекономрозвитку в листі Мінекономрозвитку і торгівлі України від 04.05.17 р. № 3304-06/14682-06: з метою поліпшення сервісного обслуговування платників і забезпечення зручності в отриманні державної послуги з видачі довідки про відсутність заборгованості перед бюджетом органами ДФС доопрацьовано електронний сервіс.

При цьому суб'єкти сфери публічних закупівель, а також будь-які зацікавлені органи/суб'єкти у відкритій частині ЕКП, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, після застосування фільтрів для пошуку «Індивідуальний податковий номер», «Номер довідки», «Дата довідки» мають можливість переглянути видані платникам довідки та/або вивантажити довідку у вигляді EML-файлу з ЕЦП посадових осіб відповідних контролюючих органів.

Платник податків може скористатися цими рекомендаціями при отриманні довідки, якщо такий варіант улаштовує замовника. Як правило, на практиці, хоч і не завжди, тендерні комісії вимагають довідку на паперовому носії з «мокрою» печаткою.

Звірка розрахунків із бюджетом

Як роз'ясняє ДФС (ЗІР, категорія 135.04) згідно зі ст. 1 Закону № 393 громадяни України мають право звернутися до органів державної влади із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. Звернення розглядаються в строк не більше одного місяця із дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів із дня їх отримання (ст. 20 Закону № 393).

Це стосується й отримання акта звірки розрахунків із бюджетом. Так, за письмовою заявою СГ (див. зразок), у відношенні якого в контролюючому органі відкрита ІКП, подається письмовий документ про стан розрахунків цього платника за податками, зборами та ЄСВ у довільній формі.

Такий документ видається не пізніше 15 робочих днів із дня отримання заяви, у якій зазначено платежі та період, за якими здійснюється звірка розрахунків із бюджетами, а також нараховані та сплачені суми цих платежів за вказаний період.

1 из 1

Висновки

На сьогодні відомості про розрахунки з бюджетом можна отримати значно швидше через ЕКП – у режимі реального часу. Для цього в головному меню особистого кабінету потрібно вибрати розділ «Стан розрахунків із бюджетом».

У даному розділі можна знайти інформацію про розрахунки з бюджетом у розрізі органу ДФС, назви податку (платежу), код платежу; МФО банку; бюджетного рахунка. Якщо натиснути на назву податку (платежу), відкриється ІКП обраного податку (платежу), яка містить таку інформацію про проведені операції:

  • дата та код операції;
  • сума операції;
  • нараховано/зменшено;
  • сплачено/повернуто;
  • сальдо розрахунків;
  • сплачено/повернуто пені;
  • залишок несплаченої пені.

Тут можна отримати (сформувати) дані за розрахунками з бюджетом за останні два роки, а також вивантажити інформацію у форматі XML-файлів.

Коментарі до матеріалу

Відсортовано: по часу за популярністю

Всього коментарів 1

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали