Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

В першому читанні прийнято Закон щодо підвищення пенсій

14.07.2017

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" (законопроект № 6614).

Законопроектом передбачається удосконалити солідарну системи пенсійного страхування, звільнити її від невластивих видатків; диференціювати розміри пенсій залежно від набутого страхового стажу та отриманого заробітку; заміни механізм відшкодування пільгових пенсій на сплату єдиного внеску; впровадити єдині підходи до обчислення пенсій.

Проектом пропонується:

   відновити диференціацію розмірів пенсій залежно від отриманого заробітку та страхового стажу шляхом проведення перерахунків пенсій з 01.10.2017 року з використанням єдиного показника заробітної плати, який використовується для призначення пенсій в 2017 році на рівні 3 764 гривні 74 копійки та показника вартості одного року страхового стажу на рівні 1 відсотка;

   переглянути умови перерахунку (індексації) пенсій, що призначені згідно із Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та здійснювати щорічний перерахунок пенсій шляхом збільшення показника середньої заробітної плати, з якого обчислена пенсія, на 50% росту зарплати в попередньому році та на 50% індексу споживчих цін;

   змінити механізм відшкодування пільгових пенсій на сплату роботодавцями підвищеної ставки єдиного внеску за працівників, зайнятих на особливо шкідливих та особливо важких роботах за списками № 1 та № 2, на рівні 15% та 7% відповідно;

   звільнити солідарну систему від невластивих для неї видатків, зокрема, від відшкодування доплати до прожиткового мінімуму, виплати цільової грошової допомоги на прожиття інвалідам війни та учасникам бойових дій, відшкодування єдиного внеску за працюючих інвалідів на підприємствах УТОС, УТОГ, видатків на фінансування пільгових пенсій;

   запровадити новий порядок виходу на пенсію залежно від наявного страхового стажу;

   встановити декілька видів мінімального розміру пенсії;

   визначити розмір пенсії за наявності страхового стажу 30/35 років для жінок та чоловіків після досягнення ними 65 років - на рівні 40 відсотків від мінімальної заробітної плати, але не менше ніж розмір прожиткового мінімуму.

   впровадити єдині підходи для обчислення пенсій відповідно до норм Закону №1058 держслужбовцям, науковцям, посадовим особам місцевого самоврядування, прокурорам, працівникам Національного антикорупційного бюро та Національного агентства з питань запобігання корупції;

   звільнити солідарну систему від невластивих для неї видатків, зокрема, від відшкодування доплати до прожиткового мінімуму, від виплати цільової грошової допомоги на прожиття інвалідам війни та учасникам бойових дій, від відшкодування єдиного внеску за працюючих інвалідів на підприємствах УТОС, УТОГ, від видатків на фінансування пільгових пенсій.

Для зменшення демографічного навантаження на солідарну систему пропонується зберегти право виходу на пенсію:

   в 60 років для осіб, які матимуть 25 років страхового стажу в 2018 році, який щороку збільшуватиметься на 12 місяців до досягнення 35 років в 2028 року;

   в 63 роки для осіб, які матимуть від 15 до 25 років страхового стажу в 2018 році, який щороку збільшуватиметься на 12 місяців до досягнення 35 років в 2028 році;

   в 65 років для осіб, які матимуть 15 років страхового стажу, проте не матимуть 16 років (вимога для виходу в 63 року) в 2019 році та, відповідно в 2028 році матимуть 15 років, проте не матимуть 25 років (вимога для виходу в 63 роки).

Особам, які не матимуть 15 років страхового стажу призначатиметься державна соціальна допомога після досягнення 65 років.

Для пом’якшення негативного впливу підвищення вимог до страхового стажу на перехідний період введено тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючим особам, які не мають необхідного страхового стажу.

Проектом з метою удосконалення пенсійного законодавства пропонується:

   переглянути розмір та умови призначення мінімальної пенсії за віком:

   за наявності страхового стажу 30/35 років для жінок та чоловіків - на рівні прожиткового мінімуму;

   у разі відсутності повного страхового стажу – розрахована пенсія. Доплата до прожиткового мінімуму здійснюється з урахуванням сукупного доходу;

   за наявності страхового стажу 30/35 років для жінок та чоловіків після досягнення ними 65 років – на рівні 40 відсотків від мінімальної заробітної плати, але не менше ніж розмір прожиткового мінімуму;

   змінити джерело фінансування виплати компенсації роботодавцям за створення робочого місця. Виплату здійснювати не з бюджету Пенсійного фонду України, а з бюджету Державної служби зайнятості;

   уточнити умови призначення пенсії за особливі заслуги перед Україною органами Пенсійного фонду України;

   відновити розмір пенсії за дзеркальним принципом жінкам, яким призначено достроково пенсію в 55 років;

   зараховувати за довідками страховий стаж військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби) за періоди з 1 липня 2000 року, за які відсутні відомості в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування;

   визначити умови призначення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок трудового каліцтва;

   удосконалити умови щорічного перерахунку (індексації) страхових виплат та визначити максимальний розмір щомісячної страхової виплати від нещасного випадку на виробництві на рівні 10 розмірів прожиткового мінімуму, установленого для працездатних осіб.

Проектом також пропонується визначити нотаріусів - агентами щодо сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при здійсненні ними посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомого майна.

Законопроект прийнято з урахуванням пропозицій профільного комітету щодо:

   передбачення можливості поступового зниження величини оцінки одного року страхового стажу для пенсій, які призначатимуться протягом п’яти років, починаючи з 1 січня 2018 року;

   вивчити можливість зміни формули обчислення розміру пенсії за віком у порядку, запропонованому проектом Закону №6614-4;

   прийняття на законодавчому рівні рішення щодо застосування у 2018–2020 роках показника середньої заробітної плати, який враховується для перерахунку раніше призначених пенсій, відповідно до частини другої статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;

   визначення на законодавчому рівні умов призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, та встановлення її розміру на рівні не менше прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

   збереження пільгових умов пенсійного забезпечення для жінок, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали  п'ятеро і  більше  дітей;

   передбачення в окремому законодавчому акті порядку одержання сум пенсій, на виплату яких пенсіонер мав право, але не отримав у зв’язку із перебуванням на тимчасово не контрольованій державною владою України території.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
Нове
21.07.2025
НБУ оприлюднив Стратегію з розвитку іпотечного кредитування
Ключові цілі в межах Стратегії: зниження рівня ризиків через упровадження масового продукту страхування воєнних ризиків та вдосконалення законодавчого регулювання будівництва житлової нерухомості; забезпечення доступного і зрозумілого кредитування шляхом удосконалення моделі державної підтримки та с...
21.07.2025
Урегульовано питання обкладення ПДВ операцій з передачі майна водокористувачам
Прийняття законодавчих змін нарешті розблокує подальшу реалізацію меліоративної реформи в Україні та надасть більше можливостей у забезпеченні продовольчої безпеки країни. Реформа управління меліоративними системами через ОВК – це важливий крок для подальшого розвитку сільського господарства У...
21.07.2025
Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025
Кабмінов внесено зміни до Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487.  Більше за темою: Ведення журналів обліку перевірок стану військового обліку Перелік документів, що оформлюються юридичною особою для ведення військового облік...
Кращі матеріали