Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Сплата гарантійних внесків: коли нараховувати ПДВ?

Наше підприємство збирається орендувати приміщення. У запропонованому орендодавцем договорі є умова про те, що ми повинні додатково протягом п'яти робочих днів після підписання договору внести авансом орендну плату за два останніх місяці оренди (так званий гарантійний платіж). Чи є такий платіж об'єктом обкладення ПДВ і чи маємо ми при цьому право на податковий кредит із ПДВ?

Гарантійний платіж захищає орендодавця від недобросовісних орендарів. Порядок його сплати передбачається в договорі оренди, як у нашій ситуації. Порядок оподаткування гарантійних платежів залежить від їх подальшого використання (у договорі оренди має бути зазначено, куди саме підуть ці гроші).

Варіант 1. Гарантійний платіж є авансовим платежем за оренду (наприклад, буде зарахований як орендна плата за два останніх місяці строку оренди). У цьому випадку на дату сплати гарантійного платежу орендодавець повинен нарахувати податкові зобов'язання, оформити податкову накладну (далі – ПН) і зареєструвати її в ЄРПН у строк, установлений абзацом чотирнадцятим п. 201.10 Податкового кодексу (далі – ПК). На підставі цієї ПН орендар відобразить податковий кредит.

Однак на практиці бувають різні ситуації. Припустимо, за договором гарантійний платіж є авансовим платежем за оренду, але договір розривається достроково з ініціативи орендаря. У цьому випадку гарантійний платіж набуває статусу штрафної санкції. Згідно з п. 188.1 ПК сума штрафних санкцій не включається до бази оподаткування. Тому податкові зобов'язання, нараховані орендодавцем при отриманні гарантійного платежу, повинні бути відкориговані шляхом оформлення розрахунку коригування (далі – РК). При цьому слід пам'ятати, що після закінчення 1 095 днів із дати оформлення ПН РК до неї зареєструвати в ЄРПН не вдасться. А значить, орендодавець не зможе відкоригувати свої податкові зобов'язання (ЗІР, категорія 101.15).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали