Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Сплата гарантійних внесків: коли нараховувати ПДВ?

Наше підприємство збирається орендувати приміщення. У запропонованому орендодавцем договорі є умова про те, що ми повинні додатково протягом п'яти робочих днів після підписання договору внести авансом орендну плату за два останніх місяці оренди (так званий гарантійний платіж). Чи є такий платіж об'єктом обкладення ПДВ і чи маємо ми при цьому право на податковий кредит із ПДВ?

Гарантійний платіж захищає орендодавця від недобросовісних орендарів. Порядок його сплати передбачається в договорі оренди, як у нашій ситуації. Порядок оподаткування гарантійних платежів залежить від їх подальшого використання (у договорі оренди має бути зазначено, куди саме підуть ці гроші).

Варіант 1. Гарантійний платіж є авансовим платежем за оренду (наприклад, буде зарахований як орендна плата за два останніх місяці строку оренди). У цьому випадку на дату сплати гарантійного платежу орендодавець повинен нарахувати податкові зобов'язання, оформити податкову накладну (далі – ПН) і зареєструвати її в ЄРПН у строк, установлений абзацом чотирнадцятим п. 201.10 Податкового кодексу (далі – ПК). На підставі цієї ПН орендар відобразить податковий кредит.

Однак на практиці бувають різні ситуації. Припустимо, за договором гарантійний платіж є авансовим платежем за оренду, але договір розривається достроково з ініціативи орендаря. У цьому випадку гарантійний платіж набуває статусу штрафної санкції. Згідно з п. 188.1 ПК сума штрафних санкцій не включається до бази оподаткування. Тому податкові зобов'язання, нараховані орендодавцем при отриманні гарантійного платежу, повинні бути відкориговані шляхом оформлення розрахунку коригування (далі – РК). При цьому слід пам'ятати, що після закінчення 1 095 днів із дати оформлення ПН РК до неї зареєструвати в ЄРПН не вдасться. А значить, орендодавець не зможе відкоригувати свої податкові зобов'язання (ЗІР, категорія 101.15).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.06.2025
У звітному місяці не було оподатковуваних операцій: чи потрібно розподіляти вхідний ПДВ?
У звітному місяці були лише операції, що не обкладаються ПДВ? І ви не знаєте, чи потрібно в такому разі робити розподіл вхідного ПДВ і нараховувати компенсуючі зобов’язання? У статті ми відповімо на це запитання, а також пояснимо, як нараховувати податкові зобов’язання у разі здійснення ...
16.06.2025
Частка використання менше 0,01 %: чи потрібно розподіляти ПДВ?
Коли потрібно розподіляти вхідний ПДВ, якщо частка використання товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях за підсумками поточного звітного періоду становила менше 0,01 %, а за підсумками календарного року значення частка використання становить уже більше ніж 0,01 %? Поговорим...
10.06.2025
Як розподіляти вхідний ПДВ у разі здійснення оподатковуваних і неоподатковуваних операцій
Платники ПДВ, які одночасно здійснюють як оподатковувані, так і неоподатковувані операції, повинні розподіляти вхідний ПДВ за товарами/послугами, що використовуються в обох видах операцій, відповідно до ст. 199 Податкового кодексу (далі – ПК). І навіть якщо неоподатковувану операцію було здійс...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.06.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
Нове
23.06.2025
У звітному місяці не було оподатковуваних операцій: чи потрібно розподіляти вхідний ПДВ?
У звітному місяці були лише операції, що не обкладаються ПДВ? І ви не знаєте, чи потрібно в такому разі робити розподіл вхідного ПДВ і нараховувати компенсуючі зобов’язання? У статті ми відповімо на це запитання, а також пояснимо, як нараховувати податкові зобов’язання у разі здійснення ...
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
23.06.2025
Чи можна подати уточнюючу декларацію, якщо є податкове повідомлення-рішення?
Розглянуто ситуацію із практики читача щодо можливості самостійного виправлення помилки після того, як отримано податкове повідомлення-рішення. Ситуація. У підприємства (ТОВ) уже давно немає операцій. У декларації з податку на прибуток є збиток минулих років, який переноситься через додаток РІ. За 2...
Кращі матеріали
Центр сповіщень