Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Перевізник зіпсував або загубив по дорозі товар: що робити?

У чому полягає проблема:

  • перевізникові, який зіпсував або загубив вантаж, треба своєчасно пред'явити претензію. Але не всі знають, як це зробити;
  • у бухгалтерів постачальника і покупця виникають запитання, як відобразити пропажу (псування) в обліку і не помилитися з податками. Адже подібні ситуації не назвеш буденними.

Чим допоможе стаття: ми розповіли, як діяти постачальникові та покупцеві, якщо перевізник загубив або пошкодив вантаж. На прикладах показали, як їм відобразити в обліку операції, пов'язані із втратою вантажу. Окрему увагу приділили ПДВ. Це допоможе постачальникові або покупцеві правильно скласти та своєчасно пред'явити недбайливому перевізникові претензію, а в перспективі – отримати від нього відшкодування збитків.

Ситуація 1
Претензії до перевізника пред'являє покупець

Покупець перерахував постачальникові передоплату за товар в сумі 70 000 грн. (окрім того ПДВ – 14 000 грн.). Постачальник передав товар перевізникові, з яким уклав договір автоперевезення. Проте перевізник не доставив товар покупцеві: при транспортуванні вантаж був загублений. У покупця претензій до постачальника немає. Покупець уважає, що у втраті вантажу винен перевізник. Йому він і хоче пред'явити претензію. При цьому виникли запитання, на які нижче дадуть відповідь юрист та експерт з оподаткування.

1. Чим повинен керуватися покупець, пред'являючи претензію перевізникові?

Покупець повинен керуватися нормами Цивільного, Господарського, Господарського процесуального кодексів (далі – ЦК, ГК, ГПК), а також Правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Мінтрансу від 14.10.97 р. № 363 (далі – Правила № 363).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали