Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Відповідальність операторів ринку харчових продуктів

16.04.2018

Акценти цієї статті:

  • відповідальність операторів ринку харчових продуктів установлена новим законом;
  • розміри штрафів за порушення законодавства про харчові продукти збільшено.

Із 4 квітня за порушення законодавства про харчові продукти та корми до операторів ринку харчових продуктів, ринку кормів, потужностей застосовуються штрафи, передбачені ч. 1 ст. 65 Закону від 18.05.17 р. № 2042-VIII (далі – Закон № 2042). Із цієї дати скасовано ст. 64 Закону від 23.12.97 р. № 771/97-ВР (далі – Закон № 771), якою раніше визначалася відповідальність операторів ринку за порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини (далі – Держпродспоживслужба), його териториальні органи можуть накладати штрафи за порушення Закону № 2042, законодавства про харчові продукти та корми протягом 6 місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше року з дня його вчинення. Такий штраф має бути сплачений протягом 15 днів після набрання законної сили постановою про його накладення. При цьому сплата штрафу не звільняє порушника, щодо якого винесено постанову в справі, від обов’язків усунення допущеного правопорушення та відшкодування завданих збитків. У разі несплати штрафу в установлений строк здійснюється примусове виконання постанови про його накладення.

Складена нами таблиця буде корисною операторам ринку харчових продуктів, а саме:

  • суб’єктам господарювання, які провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні яких перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами);
  • фізособам, які здійснюють діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів;
  • агропродовольчому ринку (п. 55 ч. 1 ст. 1 Закону № 771).

Штрафні санкції за порушення законодавства про харчові продукти


з / п

Суть правопорушення (згідно з ч. 1 ст. 65 Закону № 2042)

Розмір штрафу

в МЗП

Із 4 квітня по 31 грудня 2018 року, грн.

1

2

3

4

1

Порушення гігієнічних вимог до виробництва та/або обігу продуктів чи кормів, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров'я людини або тварини (п. 1)

Для юросіб – 10 МЗП

37 230

Для фізосіб-підприємців – 6 МЗП

22 338

2

Виробництво та/або обіг продуктів або кормів з використанням незареєстрованої потужності, держреєстрація якої є обов'язковою (п. 2)*

Для юросіб – 20 МЗП

74 460

Для фізосіб-підприємців – 11 МЗП

40 953

3

Виробництво, зберігання продуктів або кормів без отримання експлуатаційного дозволу на відповідну потужність, якщо згідно із законом його отримання є обов'язковим (п. 3)*

Для юросіб – 30 МЗП

111 690

Для фізосіб-підприємців – 20 МЗП

74 460

4

Невпровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (п. 4)*

Для юросіб – 30 МЗП

111 690

Для фізосіб-підприємців – 15 МЗП

55 845

5

Реалізація продуктів або кормів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров'я людини або тварини (п. 5)

Для юросіб – 8 МЗП

29 784

Для фізосіб-підприємців – 5 МЗП

18 615

6

Порушення вимог щодо забезпечення простежуваності(п. 6)*

Для юросіб – 8 МЗП

29 784

Для фізосіб-підприємців – 5 МЗП

18 615

7

Невиконання обов'язку щодо відкликання або вилучення з обігу небезпечних продуктів або кормів (п. 7)

Для юросіб – 35 МЗП

130 305

Для фізосіб-підприємців – 30 МЗП

111 690

8

Використання, реалізація незареєстрованих об'єктів санітарних заходів або кормових добавок, держреєстрація яких є обов'язковою (п. 8)*

Для юросіб – 18 МЗП

67 014

Для фізосіб-підприємців – 12 МЗП

44 676

9

Пропонування до реалізації або реалізація продуктів чи кормів:
– непридатних (п. 9)*

Для юросіб – 25 МЗП

93 075

Для фізосіб-підприємців – 17 МЗП

63 291

– шкідливих для здоров'я людини або тварини (далі – шкідливі) (п. 10)

Для юросіб – 40 МЗП

148 920

Для фізосіб-підприємців – 25 МЗП

93 075

– швидкопсувних, строки зберігання яких закінчилися, але продукти або корми не стали шкідливими (п. 11)*

Для юросіб – 12 МЗП

44 676

Для фізосіб-підприємців – 8 МЗП

29 784

– нешвидкопсувних, мінімальні строки зберігання яких закінчилися, але продукти або корми не стали шкідливими (п. 12)*

Для юросіб – 5 МЗП

18 615

Для фізосіб-підприємців – 3 МЗП

11 169

10

Порушення значень параметрів безпечності об'єктів санітарних заходів або кормів, установлених законодавством (п. 13)

Для юросіб – 10 МЗП

37 230

Для фізосіб-підприємців – 5 МЗП

18 615

11

Невиконання рішення посадової особи Держпродспоживслужби, її територіального органу про знищення небезпечного продукту, допоміжних матеріалів для переробки, небезпечних кормів або кормових добавок (п. 14)

Для юросіб – 18 МЗП

67 014

Для фізосіб-підприємців – 10 МЗП

37 230

* Якщо зазначені правопорушення вчинені вперше протягом останніх 3 років, держінспектор (державний ветеринарний інспектор) видає оператору припис про усунення порушень без оформлення відповідного протоколу (ч. 2 ст. 65 Закону № 2042).

12

Реалізація продуктів, ввезених (пересланих) на митну територію України як торговельні (виставкові) зразки або об'єкти наукових досліджень, порушення вимог щодо їх знищення або вивезення (пересилання) за межі України або інших правил поводження з ними (п. 15)

Для юросіб – 20 МЗП

74 460

Для фізосіб-підприємців – 15 МЗП

55 845

13

Ненадання, несвоєчасне надання, надання недостовірної інформації на вимогу посадової особи Держпродспоживслужби, її територіального органу (п. 16)

Для юросіб – 5 МЗП

18 615

Для фізосіб-підприємців – 3 МЗП

 11 169

14

Відмова в допуску посадової особи Держпродспоживслужби, її територіального органу до держконтролю з підстав, не передбачених законом, або інше перешкоджання її законній діяльності (п. 17)

Для юросіб – 10 МЗП

37 230

Для фізосіб-підприємців – 7 МЗП

26 061

15

Невиконання, несвоєчасне виконання рішення головного державного інспектора (головного державного ветеринарного інспектора) про тимчасове припинення виробництва та/або обігу продуктів/кормів (п. 18)

Для юросіб – 50 МЗП

186 150

Для фізосіб-підприємців – 40 МЗП

148 920

16

Невиконання, несвоєчасне виконання законних вимог (приписів) посадової особи Держпродспоживслужби, її територіального органу щодо усунення порушень (п. 19)

Для юросіб – 8 МЗП

29 784

Для фізосіб-підприємців – 5 МЗП

18 615

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
02.06.2025
Припинення дії ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкоголем і тютюновими виробами: підстави та порядок оскарження
У статті розповімо, в якому порядку та за яких умов орган ДПС може припинити дію ліцензій на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Орган ДПС може ухвалити рішення про припинення дії ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкогольними напоям...
Популярне
18.06.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
23.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
Нове
11.06.2025
Адміністративний арешт майна платника податків: підстави та порядок накладення
У статті розглянемо, в яких випадках органи ДПС можуть накласти адміністративний арешт на платника податків. Адміністративний арешт майна платника податків є винятковим інструментом забезпечення виконання податкових зобов’язань цим платником. Застосувати арешт можна лише за наявності передбаче...
05.06.2025
Які підприємства мають підтвердити статус критично важливого?
У статті надано відповіді на запитання, що виникли у підприємств, які мають статус критично важливих у зв’язку з наданням Мінекономіки листа від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 щодо перевірки статусу критично важливого підприємства. У травні 2025 року Мінекономіки опублікувало та розіслало згідно ...
02.06.2025
Припинення дії ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкоголем і тютюновими виробами: підстави та порядок оскарження
У статті розповімо, в якому порядку та за яких умов орган ДПС може припинити дію ліцензій на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Орган ДПС може ухвалити рішення про припинення дії ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкогольними напоям...
Кращі матеріали