Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Щодо визначення бази обрахунку частини чистого прибутку підприємствами, які не прийняли рішення про виплату дивідендів

ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 14.07.2016 р. № 10-51-13533

ФДМУ опрацював лист [...] щодо позиції Фонду з питання визначення бази обрахунку частини чистого прибутку підприємствами, які не прийняли рішення про виплату дивідендів, та повідомляє наступне.

Порядок розподілу прибутку госптовариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, визначено Законом України від 21.09.2006 р. № 185-V Про управління об'єктами державної власності  (далі також - Закон № 185).

Частиною п'ятою ст. 11 Закону № 185 встановлено, що госптовариства, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, за підсумками календарного року зобов'язані спрямувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів згідно з порядком, затвердженим КМУ.

Госптовариства, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, до 1 травня року, що настає за звітним, приймають рішення про відрахування не менше 30 % чистого прибутку на виплату дивідендів.

Госптовариства, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, сплачують до Держбюджету України дивіденди у строк не пізніше 1 липня року, що настає за звітним, нараховані пропорційно розміру держчастки (акцій) у їх статутних капіталах.

Госптовариства, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких знаходяться у статутних капіталах госптовариств, частка держави в яких становить 100 %, сплачують дивіденди безпосередньо до Держбюджету України у строк не пізніше 1 липня року, що настає за звітним, у розмірі базових нормативів відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів, але не менше 30 %, пропорційно розміру держчастки (акцій) у статутних капіталах госптовариств, акціонером яких є держава і володіє в них контрольним пакетом акцій.

Госптовариства, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, та госптовариства, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких знаходяться у статутних капіталах госптовариств, частка держави яких становить 100 %, які не прийняли рішення про нарахування дивідендів до 1 травня року, що настає за звітним, сплачують до держбюджету частину чистого прибутку у розмірі, визначеному за базовими нормативами відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів, встановленими на відповідний рік, але не менше 30 %, до 1 липня року, що настає за звітним.

Отже, згідно з частиною п'ятою ст. 11 Закону № 185 у разі якщо за результатами фінансово-господарської діяльності у попередньому році господарськими товариствами, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, до 01 травня року, наступного за звітним, не приймалося рішення про відрахування частини чистого прибутку на виплату дивідендів, то такі товариства зобов'язані сплатити до держбюджету платіж у розумінні абзацу восьмого частини п'ятої ст. 11 Закону N 185, а саме частину чистого прибутку.

При цьому частиною п'ятою ст. 11 Закону № 185 встановлено, що сплата до держбюджету частини чистого прибутку здійснюється у розмірі, визначеному за базовим нормативом відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів, та не передбачено можливості для госптовариств здійснювати відрахування частини чистого прибутку пропорційно розміру держчастки (акцій) у статутних капіталах таких госптовариств.

З огляду на вищевикладене, враховуючи положення частини п'ятої ст. 11 Закону № 185, ФДМУ вважає, що госптовариства, які до 01 травня року, що настає за звітним, не прийняли рішення про виплату дивідендів, здійснюючи обрахування частини чистого прибутку, яка має бути сплачена до держбюджету, повинні брати для бази розрахунку загальний розмір чистого прибутку товариства, отриманого у звітному році.

Заступник Голови Фонду                                                                          В. Державін

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
Чи можна продовжити відпустку без збереження зарплати при виїзді за кордон
Працівник, який виїхав за кордон, отримав відпустку без збереження заробітної плати тривалістю 90 календарних днів. Чи можна її продовжити?  Більше за темою: Тривалість відпустки за основним місцем роботи більша, ніж на роботі за сумісництвом: що робити? Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону від 15...
16.09.2025
Чи зараховується безоплатна відпустка до періоду для надання щорічної відпустки
Чи дає період відпустки без збереження заробітної плати право на щорічну відпустку з урахуванням внесених змін від 22.11.2023 до Закону від 15.11.1996 № 504/96-ВР «Про відпустки»? Більше за темою: Особливості надання відпусток у період воєнного стану У зв’язку зі змінами, внесеним...
16.09.2025
Як запровадити чотирьохденний робочий тиждень
Розкажемо про види та випадки встановлення неповного робочого часу, про встановлення неповного робочого часу з ініціативи роботодавця, про особливості зміни істотних умов праці, про ризики для роботодавця за недотримання законодавчо визначеної процедури тощо. Больше по теме: Що вважається зміною іс...
Кращі матеріали