Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи коригувати податковий кредит на суму передоплати за послуги, якщо постачальник їх так і не надав?


Замовник (платник ПДВ) перерахував постачальникові суму передоплати за послуги. На дату отримання передоплати постачальник виписав і зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податкову накладну (далі – ПН). Замовник відобразив податковий кредит у період оформлення цієї ПН. Проте постачальник не виконав умови договору: послугу не надав. Крім того, постачальник відмовився повертати передоплату. Замовник подав до суду на постачальника і виграв справу в суді. Згідно з рішенням суду гроші були повернені державною виконавчою службою. При цьому в платіжному дорученні сума зазначена без ПДВ. Чи потрібно замовникові коригувати податковий кредит?​


На дату перерахування передоплати замовник мав право відобразити податковий кредит на підставі ПН, зареєстрованої постачальником в ЄРПН (п. 198.2, 198.6 Податкового кодексу, далі – ПК). І тоді не мав ніякого значення той факт, що передоплачені послуги ще не використовуються замовником в оподатковуваних операціях у рамках господарської діяльності (п. 198.3 ПК).

Але надалі послуги так і не були надані. А отже, у замовника немає і не буде придбаних послуг, за якими він має право відобразити податковий кредит. Тому йому необхідно відкоригувати раніше нарахований податковий кредит за отриманою передоплатою за послуги.

Аналогічної думки дотримуються й податківці (роз'яснення в ЗІР, категорія 101.07, з питання повернення передоплати покупцеві і відмови у виписуванні розрахунку коригування).

У нашому випадку податковий кредит коригується замовником у тому податковому періоді, у якому йому повернено гроші, на підставі бухгалтерської довідки.

У декларації з ПДВ таке коригування відображається в рядку 12 і в таблиці 2 додатка 1 до декларації.

Зверніть увагу: коригування податкового кредиту на підставі бухгалтерської довідки не призведе до зменшення ліміту реєстрації в системі елект­ронного адміністрування в замовника.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.06.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
Нове
23.06.2025
У звітному місяці не було оподатковуваних операцій: чи потрібно розподіляти вхідний ПДВ?
У звітному місяці були лише операції, що не обкладаються ПДВ? І ви не знаєте, чи потрібно в такому разі робити розподіл вхідного ПДВ і нараховувати компенсуючі зобов’язання? У статті ми відповімо на це запитання, а також пояснимо, як нараховувати податкові зобов’язання у разі здійснення ...
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
23.06.2025
Чи можна подати уточнюючу декларацію, якщо є податкове повідомлення-рішення?
Розглянуто ситуацію із практики читача щодо можливості самостійного виправлення помилки після того, як отримано податкове повідомлення-рішення. Ситуація. У підприємства (ТОВ) уже давно немає операцій. У декларації з податку на прибуток є збиток минулих років, який переноситься через додаток РІ. За 2...
Кращі матеріали