У консультації розглянемо, хто підпадає під дію рекомендацій щодо наведення інформації з окремих питань в актах документальних перевірок вигодонабувача схемного податкового кредиту (лист ДФС від 02.11.16 р. № 35277/7/99-99-14-02-02-17, далі – Рекомендації № 35277), а також на які основні моменти документа слід звернути увагу.
Рекомендації № 35277 покликані деталізувати окремі положення Методрекомендацій, наведених у додатку до листа ДФС від 16.05.16 р. № 16872/7/99-99-14-02-02-17, далі - Методрекомендації № 16872 з фіксування результатів перевірки вигодонабувача. Наведені в Рекомендаціях № 35277 приклади (форми) групування інформації стосуються відображення в акті перевірки:
Нагадаємо, визначення терміна «вигодонабувач» наведено в п. 1.3 Рекомендацій № 543.
Отже, вигодонабувач – це платник ПДВ, який за рахунок відображення в податковій звітності недостовірних даних господарських операцій із використанням вигодоформуючих («податкових ям») і вигодотранспортуючих суб'єктів (транзитерів), у тому числі за ланцюгом постачання товару, отримує необгрунтовану податкову вигоду.
Із Рекомендаціями № 35277 слід ознайомитися всім суб'єктам господарювання, але в першу чергу платникам ПДВ. Адже цей документ розроблено для детальнішого відображення в актах перевірок доказової бази за нереальними операціями, зібраної відповідно до Методрекомендацій № 16872.