Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Зміни в законодавстві, що діють із травня 2018 року

Редакція

27.04.2018 4838 0 1

З 1 травня згідно зі змінами, внесеними до Закону від 17.09.08 р №514-VI, зокрема:

члени наглядової ради акціонерного товариства (далі - АТ) вибираються акціонерами під час проведення загальних зборів товариства на строк не більше 3 років. Якщо загальні збори не прийме рішення про обрання членів наглядової ради і про припинення їх повноважень у встановлений цим Законом строк (п. 17, 18 ч. 2 ст. 33), повноваження членів наглядової ради припиняються, крім повноважень щодо підготовки, скликання і проведення загальних зборів (ч. 1 ст. 53);

протягом двох років з дня створення АТ (крім створеного в результаті реорганізації) будь-яка угода повинна відбуватися згідно зі ст. 71 даного Закону, якщо ринкова вартість майна, робіт або послуг, які є її предметом, становить 10 і більше відсотків вартості активів за даними останньої річної фінансової звітності АТ (а якщо річна фінзвітність ще не складалася - статутного капіталу АТ) і якщо стороною угоди є засновник товариства (Закон від 16.11.17 р №2210-VIII).

З 1 травня вступила в силу гл. 1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКУ від 27.12.17 р №1469 (далі - Умови № 1469). Визначено терміни, які вживаються в документі; встановлено вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на здійснення зазначеної господарської діяльності.

Заява подається в НКРЕКУ за формою додатка 1 до Умов №1469. До заяви додаються документи згідно з переліком, який є вичерпним: копія паспорта керівника одержувача ліцензії (або довіреної особи); відомості про засоби здійснення зазначеної господарської діяльності за формою додатка 2 до Умов № 1469. Документи подаються за описом, складеної в двох примірниках за формою додатка 3 до Умов №1469.

З 1 травня вступила в силу гл. 1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКУ від 27.12.17 р №1470 (далі - Умови № 1470). Цією главою встановлено, що одержувач ліцензії, який має намір здійснювати зазначену госпдіяльність, повинен подати в НКРЕКУ заяву про отримання ліцензії за формою додатка 1 до Умов та документи згідно вичерпного переліку за описом, складеної в двох примірниках за формою додатка 3:

копію паспорта керівника одержувача ліцензії (або довіреної особи); копії схем та актів розмежування балансової належності, узгоджені з іншими власниками електромереж;

відомості про місця та засобах здійснення госпдіяльності і електронні копії документів на електронному носії, які підтверджують перебування на законних підставах у власності одержувача ліцензії засобів здійснення господарської діяльності;

інформацію про точках комерційного обліку, приладах і автоматизованих системах, які забезпечують комерційний облік електроенергії на межі розмежування балансової належності між ліцензіатом та іншими власниками електромереж;

розрахунок тарифу на розподіл електроенергії.

Вичерпний перелік вимог, умов і правил, обов'язкових для виконання під час діяльності (гл. 2 Умов №1470), вступає в силу з 1 грудня поточного року.

З 1 травня встановлено значення нормативу концентрації кредитного ризику на фондовому ринку: щодо окремого контрагента (крім банків та торговців цінними паперами) - не більше 25%; окремого контрагента, який є банком або торговцем ЦП, - не більше 100%.

Відповідні зміни внесені до Положення, затверджене рішенням НКЦПФР від 01.10.15 р №1597 (рішення НКЦПФР від 16.11.17 р №824).

З 1 травня форма довідки про пруденційних нормативах організатора торгівлі (додаток 4 до Положення, затвердженого рішенням НКЦПФР від 25.09.12 р №1284) доповнена даними про мінімальний розмір власних коштів і розмір власних коштів, які наводяться в гривні (рішення НКЦПФР від 15.03. 18 р № 145).

З 1 травня ліміт загальної довгої відкритої валютної позиції банку (Л13-1) збільшено з 1% до 3%, ліміт загальної короткої відкритої валютної позиції банку (Л13-2) зменшений з 10% до 8%. Це дозволить банкам більш ефективно розподіляти валютні ризики (рішення Правління НБУ від 29.03.18 р №184-рш).

З 2 травня Нацбанк розширив перелік інструментів з підтримки довгострокової ліквідності банків. До поточного переліку стандартних інструментів з підтримки ліквідності (кредити рефінансування до 14 днів і до 90 днів) додається рефінансування строком на 1-5 років, яке буде надаватися за результатами позачергових тендерів. Ставка по такому інструменту буде плаваючою (облікова ставка Нацбанку плюс 2 процентних пункту) і буде змінюватися протягом терміну користування банком отриманими коштами відповідно до зміни облікової ставки.

Як забезпечення банки зможуть надавати державні облігації України (облігації внутрішньої і зовнішньої державної позики України, цільові ОВДП); депозитні сертифікати Нацбанку (для довгострокового рефінансування виключно як додаткове забезпечення); інвалюту (долари США, євро, англійські фунти стерлінгів, швейцарські франки, японські ієни); облігації міжнародних фінансових організацій.

Терміни надання довгострокового рефінансування, його обсяги та періодичність проведення тендерів щокварталу буде визначати Правління Нацбанку за результатами засідання Комітету з монетарної політики. Відповідні зміни внесені до Положення, затверджене постановою Правління НБУ від 17.09.15 р № 615 (постанова Правління НБУ від 27.12.17 р №144).

До 5 травня Мінсоцполітики виплатить разову грошову допомогу, передбачену Законами від 22.10.93 р №3551-XII та від 23.03.2000 р №1584-III. Кошти будуть перераховані на особові рахунки громадян за місцем отримання пенсії (не пенсіонер - за місцем їх проживання) у таких розмірах:

особам з інвалідністю в результаті війни та колишнім малолітнім в'язням концтаборів, визнаним особами з інвалідністю: I групи - 3 685 грн.; II групи - 3 265 грн.; III групи - 2 845грн .;

учасникам бойових дій, колишнім неповнолітнім в'язням концтаборів, дітям, які народилися в місцях примусового утримання батьків - 1: 265 грн.;

особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, - 3 685 грн.;

членам сімей загиблих та дружинам (чоловікам) померлих осіб з інвалідністю в результаті війни, дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни і жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя особами з інвалідністю, які не одружилися вдруге, - 630 грн.;

учасникам війни та колишнім в'язням концтаборів, особам, які були насильно вивезені на примусові роботи, дітям партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога - 525 грн. (Постанова КМУ від 14.03.18 р №170).

З 5 травня вступає в силу Закон від 06.02.18 р №2277-VIII про внесення змін до законодавства, пов'язаних зі створенням і веденням Кредитного реєстру Нацбанку і вдосконаленням процесів управління кредитними ризиками банків.

З 9 травня набуває чинності Закон від 05.10.17 р № 2163-VIII (далі - Закон №2163), яким встановлено правові та організаційні засади забезпечення кібербезпеки в Україні, зокрема:

об'єктами кіберзахисту є: комунікаційні системи всіх форм власності, в яких обробляються національні інформаційні ресурси і / або які використовуються в інтересах органів державної влади та місцевого самоврядування, правоохоронних органів і військових формувань; об'єкти критичної інформаційної інфраструктури; комунікаційні системи (далі - об'єкти). Перелік об'єктів і порядок їх внесення до держреєстру об'єктів критичної інформаційної інфраструктури (далі - Реєстр), а також порядок формування Реєстру затверджуються Кабміном. Формування та забезпечення функціонування Реєстру в банківській системі буде здійснювати Нацбанк (ст. 4);

суб'єктами забезпечення кібербезпеки визначені, зокрема: підприємства, установи та організації, віднесені до об'єктів критичної інфраструктури; суб'єкти господарювання (далі - СГ), громадяни та їх об'єднання, інші особи, які здійснюють діяльність і / або надають послуги, пов'язані з національними інформаційними ресурсами, інформаційними електронними послугами, електронними угодами, електронними комунікаціями, захистом інформації і кіберзахисту. Таким суб'єктам зобов'язані сприяти держоргани та органи місцевого самоврядування, підприємства незалежно від форми власності, особи, громадяни та їх об'єднання: повідомляти відомі дані про загрози національній безпеці з використанням кіберпростору або будь-яких інших кіберзагроз об'єктів кібербезпеки, кібератак і / або обставин, інформація про яких може сприяти запобіганню, виявленню і припиненню таких загроз, протидії кіберзлочинів, кібератаки і мінімізації їх наслідків (ст. 11);

заходи з розвитку і безпеки кіберпростору, які здійснюють такі суб'єкти (ст. 5).

Встановлено відповідальність власників і/або керівників об'єктів: за кіберзахист комунікаційних і технологічних систем об'єктів, захист технологічної інформації, невідкладне інформування урядової команди реагування на комп'ютерні надзвичайні події України CERT-UA про інциденти кібербезпеки, проведення незалежного аудиту інформаційної безпеки на таких об'єктах (ст. 6). Відповідальність за порушення законодавства в сфері кібербезпеки передбачена цивільним, адміністративним і кримінальним законодавством (ст. 12).

З 9 травня в зв'язку з прийняттям Закону №2163 розширені функції Адміністрації Держспецзв'язку, яка на додаток до діючих функцій буде:

здійснювати держконтроль за станом захисту в кіберпросторі державних інформаційних ресурсів та інформації, захист якої передбачена законом, кіберзахисту критичної інформаційної інфраструктури;

координувати діяльність суб'єктів забезпечення кібербезпеки;

забезпечувати функціонування Національної телекомунікаційної мережі;

впроваджувати організаційно-технічну модель кіберзахисту; систему аудиту інформаційної безпеки на об'єктах критичної інфраструктури, буде встановлювати вимоги до аудиторам в даній сфері і їх атестації / переатестації;

координувати, організовувати і проводити аудит захищеності комунікаційних і технологічних систем об'єктів критичної інфраструктури на вразливість;

забезпечувати функціонування Державного центру кіберзахисту, урядової команди реагування на комп'ютерні надзвичайні події України CERT-UA (пп. 201, 952-957 п. 4) (постанова КМУ від 04.04.18 р №243).

До 17 травня СХ, які отримали ліцензію на посередництво у працевлаштуванні за кордоном до 13 березня цього року, зобов'язані привести свою діяльність у відповідність до Ліцензійних умов, затверджених постановою КМУ від 16.12.15 р №1060 (в редакції постанови КМУ від 28.02.18 №140). Нагадаємо, оновлені Умови містять вимоги до проекту трудового договору (контракту), укладеного з іноземним СХ: щодо складання його українською мовою або мовою держави перебування, наявності зобов'язань роботодавця і інформації про умови праці. Крім того, в штаті ліцензіата повинен бути один працівник з вищою юридичною освітою, а в разі відсутності такого ліцензіат повинен укласти договір про юридичне обслуговування.

З 17 травня застосовуються форми обліку та подання інформації, пов'язаної із здійсненням фінансового моніторингу, які подаються суб'єктами первинного фінмоніторингу (крім банків / філій іноземних банків) та їх відокремленими підрозділами, затверджені наказом Мінфіну від 29.01.16 р № 24, наведені у відповідність з законодавством. А саме: з форм виключені позначки для друку: букви «М. П.» і слова «Зразок відбитку печатки (при наявності)». Відповідно з Інструкції щодо заповнення зазначених форм та інформації, затвердженої цим наказом:

виключені норми щодо проставлення печатки;

в новій редакції викладено рядки 462-466 ​​(інші фінансові операції, які можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, в Довіднику кодів ознак фінансових операцій за результатами внутрішнього фінмоніторингу, заходів щодо відстеження (моніторингу), та щодо яких є підстави підозрювати, що вони пов'язані, стосуються або призначені для фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення) (наказ Мінфіну від 05.03.18 р № 344).

До 22 травня небанківські фінансові установи (далі - НФУ), які отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків відповідно до вимог Положення, затвердженого постановою Правління НБУ від 26.02.13 р №57, повинні привести свою діяльність, структуру власності, фінансовий стан і ділову репутацію у відповідність до вимог Положення, затвердженого постановою Правління НБУ від 17.08.17 р №80 (далі - Положення № 80), і подати в Нацбанк письмове запевнення відповідно НФУ його вимогам. Зокрема, НФУ, яке звертається за отриманням ліцензії, зобов'язане:

мати в перший рік своєї діяльності не менше 500 тис. грн. для виконання бізнес-плану;

відповідати наступним вимогам: не мати заборгованості зі сплати податків і зборів; фінансових інвестицій в капітал ключових учасників в його структурі власності, сумарний розмір яких перевищує 25% його власного капіталу; істотних порушень фінансових зобов'язань протягом останнього року його діяльності стосовно будь-якого банку або іншої юридичної або фізичної особи (п. 32-34 розд. ІV).

Ділова репутація НФУ (в т. Ч. Його керівників і власників істотної участі в ньому) повинна відповідати вимогам розд. V Положення № 80 щодо бездоганності (п. 35 розд. V).

Тимчасово, до 26 травня:

звільняються від обкладення ввізним митом товари (крім підакцизних), що ввозяться на митну територію України в митному режимі імпорту УЄФА, уповноваженими УЄФА особами, футбольними клубами / командами, які беруть участь у фінальних матчах, необхідні для забезпечення організації та проведення зазначених заходів. Продаж таких товарів на території України забороняється;

товари, в тому числі транспортні засоби (далі - ТЗ), які класифікуються в товарних позиціях 8702, 8703, 8704 згідно з УКТЗЕД, які тимчасово ввозяться на митну територію України УЄФА, уповноваженими УЄФА особами, футбольними клубами / командами, які беруть участь у фінальних заходах Ліги чемпіонів УЄФА в 2018 році, для забезпечення організації та проведення зазначених заходів, можуть бути поміщені в митний режим тимчасового ввезення з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами та без забезпечення в поповнення зобов'язань зі сплати митних платежів, передбачених розд. X ТК, терміном до трьох місяців (абзаци другий і третій п. 43 розд. XXI Митного кодексу, далі - ТК) (Закон від 22.03.18 р №2375-VIII вступив в силу з 19.04.18 р).

До 26 травня до операцій з ввезення на митну територію України товарів, зазначених у абзацах другому і третьому п. 43 розд. XXI ТК, застосовуються: звільнення від оподаткування ПДВ у разі поміщення таких товарів у митний режим імпорту; умовно повне звільнення від оподаткування ПДВ у разі поміщення таких товарів у митний режим тимчасового ввезення (п. 66 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу, далі - НК). Тимчасово, до 26 травня, звільняються від обкладення ПДВ операції з поставки (надання) УЄФА або юрособами, уповноваженими УЄФА на здійснення організаційних заходів та/або проведення фінальних матчів, квитків і послуг, які є їх невід'ємною частиною (п. 67 підрозд. 2 розд . ХХ НК). Звільняється від оподаткування прибуток, отриманий по 26 травня УЄФА та / або його пов'язаними особами від передачі і / або використання комерційних прав, які стосуються фінальних матчів; прибуток, отриманий від діяльності УЄФА та / або його пов'язаних осіб для цілей підготовки і / або проведення зазначених матчів (розд. III НК) (п. 51 підрозд. 4 розд. ХХ НК) (Закон від 22.03.18 р №2374- VIII вступив в силу з 19.04.18 р).

До 29 травня ДФС повинна доопрацювати відповідне програмне забезпечення з метою окремої реєстрації письмових доручень правоохоронних органів на проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення митними органами під час їх надходження до органів доходів і зборів (постанова КМУ від 21.02.18 р № 109 ).

31 травня припиняється дія постанови КМУ від 22.03.17 р № 187, яким покладено спеціальні обов'язки на суб'єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів в процесі функціонування цього ринку.

Не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників ПДФО і не обкладаються військовим збором (згідно з пп. 1.9 п. 161 підрозд. 10 НК) доходи, отримані до 1 червня в Україні, і іноземні доходи, отримані за роботи та / або послуги , виконані та надані на території України або за її межами, для цілей підготовки і проведення в Україні фінальних матчів Ліги чемпіонів УЄФА і Ліги чемпіонів УЄФА серед жінок сезону 2017/2018 років (далі - фінальні матчі) незалежно від їх участі в проведенні цих матчів:

представників або посадових осіб асоціацій - членів УЄФА;

членів делегацій, які беруть участь у фінальних матчах, в тому числі членів команд, які отримали право на участь в цих матчах;

фізичних осіб, акредитованих УЄФА (зокрема, працівників і тимчасових працівників, представників засобів масової інформації, партнерів УЄФА, представників спонсорів).

Йдеться про оподаткування доходів, зокрема, але не виключно, у вигляді заробітної плати, відшкодування видатків та добових, оплати проживання, медичного страхування та / або страхування життя таким особам або третім особам на користь таких осіб (крім резидентів України в розумінні пп. 14.1.213 ПК).

Дохід інших нерезидентів, отриманий до 1 червня в Україні, оподатковується на загальних підставах з урахуванням положень міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою (новий п. 10 підрозд. 1 розд. ХХ НК) (Закон від 22.03.18 р №2374-VIII).

Тимчасово, до 1 червня, не є об'єктом нарахування і сплати ЄСВ виплати, які здійснюються за виконання робіт та / або надання послуг на території України або за її межами в період підготовки і проведення в Україні фінальних матчів, зокрема, але не виключно, у вигляді зарплати, відшкодування видатків та добових, оплати проживання, медичного страхування та / або страхування життя, таким особам або третім особам на користь таких осіб (крім резидентів України в розумінні пп. 14.1.213 ПК), незалежно від їх участі в проведенні фінальної матчів: представникам або посадовим особам асоціацій - членів УЄФА; членам делегацій, які беруть участь у фінальних матчах, в тому числі членам команд, які здобули право на участь у фінальних матчах; фізичним особам, акредитованим УЄФА (зокрема, працівникам і тимчасовим працівникам, представникам ЗМІ, партнерам УЄФА, представникам спонсорів). Дохід інших нерезидентів, отриманий у період підготовки та проведення фінальних матчів, є об'єктом нарахування і сплати ЄСВ на загальних підставах (новий п. 99 розд. VIII Закону від 08.07.10 р №2464-VI) (Закон від 22.03.18 р №2373-VIII вступив в силу з 19.04.18 р).

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали