ДРС не погодила постанову КМУ щодо порядку здійснення держконтролю за додержанням законодавства про працю
27.04.2017 182 0 0
Фахівцями Державної регуляторної служби України розглянуто проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», який надісланий листом Державної служби України з питань праці від 12.04.2017 № 4294/1/4-ДП-17.
Враховуючи наявність суттєвих зауважень ДРС не погодила документ та наполягає на його приведенні у відповідність до законодавства.
Зауваження до проекту Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю стосувалися:
1.Визначення сфери правового регулювання проекту Порядку
Пункт 1 проекту необхідно привести у відповідність до вимог частини першої статті 259 Кодексу законів про працю України.
Відповідно до пункту 1 проекту «цей Порядок визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їхні структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю».
Це не відповідає вимогам частини першої статті 259 Кодексу законів про працю України в частині кола суб’єктів, на яких розповсюджуватиметься зазначений порядок.
Частина перша статті 259 Кодексу законів про працю України визначає, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами – підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.
У назві проекту необхідно відобразити, що він встановлює порядок проведення виключно позапланових заходів державного нагляду (контролю), адже це випливає зі змісту самого проекту.
2. Безпідставне поширення норм міжнародних конвенцій на відносини, які такими конвенціями не регулюються
У проекті необхідно розмежувати коло суб’єктів господарювання, на яких розповсюджуватиметься зазначений порядок контролю, з урахуванням особливостей, визначених Конвенціями № 81 (на промислових підприємствах та на торговельних підприємствах) та № 129 (на сільськогосподарських підприємств), та коло суб’єктів господарювання, під час перевірки яких не застосовуватимуться такі особливості, а перевірки здійснюватимуться відповідно до вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
3. Безпідставне наділення повноваженнями на здійснення державного нагляду (контролю) органів, яким законами таких повноважень не надано
Держпраці уповноважений на здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, а виконавчі органи міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад – на здійснення контролю за додержанням законодавства про працю.
Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» не передбачає жодних повноважень виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад на здійснення ними державного нагляду (контролю).
ДРС пропонує усунути вищезазначені неузгодженості та виключити з проекту Порядку здійснення державного контролю норми, які не передбачені законами та міжнародними договорами.
4. ДРС наголошує на необхідності врахування в проекті Порядку здійснення державного контролю частини п’ятої статті 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Пропонується пункт 3 проекту Порядку здійснення державного контролю доповнити абзацом наступного змісту:
«Під час здійснення заходів державного контролю за додержанням законодавства про працю органи контролю зобов’язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої – восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої – четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої – четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, частини третьої статті 22 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.».
Крім того, фахівці ДРС вважають, що частиною першою статті 259 Кодексу законів про працю не передбачено затвердження відповідного Порядку здійснення державного нагляду.
Джерело: http://www.drs.gov.ua
Коментарі до матеріалу