Аліменти: утримання та оподаткування
Для кого ця стаття: для роботодавців, працівники яких мають сплачувати аліменти. Зі статті ви дізнаєтеся: як утримати аліменти з працівника та чи треба їх оподатковувати. Право на утримання (аліменти) має особа, яка є непрацездатною чи потребує матеріальної допомоги. Сімейний кодекс (далі – СК) пер...
Олена Ткаченко
02.11.2017 700 0 2
Особливості обліку у бджільництві
Загальні положення Основні правила щодо виробництва, заготівлі та переробки продуктів бджільництва регламентовано: Законом від 22.02.2000 р. № 1492-ІІІ «Про бджільництво» (далі – Закон № 1492); Законом від 03.09.13 р. № 425-VII «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції...
Юлія Мороз
25.10.2017 2279 0 4
Відшкодування працівнику витрат на придбання пального
Ситуація. Працівники підприємства, за якими закріплені службові автомобілі, часто придбавають бензин для їх заправлення за власні кошти. Автомобілі використовуються виключно для службових цілей, що підтверджується подорожніми (маршрутними) листами. Підприємство потім компенсує працівникам вартість п...
Олена Кошова
23.10.2017 2599 0 1
Придбання та списання ПММ: податковий облік
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як обкладати ПДВ та податком на прибуток операції з придбання та списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), а також як оподатковувати недостачі ПММ. Придбання ПММ ПДВ Платник ПДВ у разі придбання ПММ має право включити до податкового кредиту звітного періоду ...
Світлана Мальшакова
20.10.2017 1491 0 1
Списуємо пальне за правилами
Із цієї статті ви дізнаєтесь: які норми витрат пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) слід ураховувати; на підставі яких документів відбувається списання ПММ; як відобразити на рахунках бухобліку витрати ПММ у межах та понад норми. ПММ належать до, так би мовити, нормованої категорії запасі...
Наталія Подільська
19.10.2017 2494 0 3
Придбання ПММ: способи, документування, облік
Із цієї статті ви дізнаєтеся: про документування та бухоблік операцій із надходження пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) за різними варіантами придбання та оплати; особливості організації та відображення зазначених операцій в «1С:Бухгалтерія» (далі – 1С). Загальні положення Порядок здій...
Вікторія Мервенецька
18.10.2017 2420 0 3
Як відобразити у формі № 1ДФ результати перерахунку ПДФО з дивідендів?
У березні 2017 року засновникам ТОВ виплатили дивіденди, утримавши з них ПДФО за ставкою 18 %. У липні бухгалтер дізналася про зміни у законодавстві та провели перерахунок. Як показати результати перерахунку у формі № 1ДФ? Чи треба подавати уточнюючий розрахунок, якщо у ІІІ кварталі особі, що раніше...
Сергій Наумов
18.10.2017 525 0 1
Оплата праці членів виборчих комісій
Для кого ця стаття: для роботодавців, працівники яких залучаються до роботи в статусі членів виборчих комісій. Зі статті ви дізнаєтеся: які гарантії передбачено для працівників, залучених до роботи на виборах. Гарантії працівникам у разі залучення до виборів Чинним законодавством України передбаче...
17.10.2017 5344 0 1
Як оформити суборенду земельної ділянки
Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, яким потрібно укласти договір суборенди земельної ділянки. Із цієї статті ви дізнаєтеся: хто має право укладати договір суборенди землі, які в нього обмеження, чи можна передати в суборенду не всю ділянку, а лише її частину, як зареєструвати право суборе...
Зінаїда Козюк
17.10.2017 17162 0 3
Як отримати бюджетне відшкодування ПДВ
Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, які прийняли рішення подати декларацію з ПДВ (далі – декларація) із заявленою сумою бюджетного відшкодування (далі – БВ). Із цієї статті ви дізнаєтеся: хто має право на БВ, яких умов слід дотримуватися сільгосппідприємству, щоб отримати БВ. Хто має право...
Наталія Кузнєцова
13.10.2017 810 0 1
Вексель як інструмент відстрочення платежу
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про можливості відстрочення платежу за придбані товари (роботи, послуги) із застосуванням векселів; законодавчі правила, яких слід дотримуватись, здійснюючи розрахунки векселями; як передбачити можливість відстрочення платежу в договорі купівлі-продажу; про особли...
12.10.2017 880 0 1
Які вимоги до приміщення каси підприємства?
Сільгосппідприємство приймає готівку за продукцію (товари, роботи та послуги) від фізичних осіб. Чи є якісь нормативні вимоги до приміщення, у якому встановлюватимуть РРО (наприклад, ролети, сейф та інше)? Для організації готівкових розрахунків на підприємстві, тобто для прийняття, зберігання та вид...
11.10.2017 10060 0 2
Як інвентаризувати основні засоби, що утримуються з метою продажу?
Сільгосппідприємство на субрахунку 286 обліковує комбайн, який найближчим часом реалізують. Як його інвентаризувати: у складі основних засобів чи оборотних активів? Як випливає з п. 6 розд. II П(С)БО 27 «Необоротні активи, утримувані для продажу, та припинена діяльність», необоротні активи (група ви...
10.10.2017 352 0 1
Чи можна ТТН заповнювати друкованим способом, а частково – від руки?
Чи не вважається порушенням, якщо заповнювати товарно-транспортну накладну (далі – ТТН) друкованим способом, а частково (зокрема, щодо відомостей про вантаж) – від руки? Насамперед нагадаємо, що форму ТТН наведено в додатку 7 до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверд...
10.10.2017 817 0 2
Як провести інвентаризацію розрахунків із бюджетом?
Чи підлягають річній інвентаризації розрахунки з бюджетом за податками і платежами та яким чином це здійснити? Відповідно до п. 10 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879), інвентаризація розрахунків із ...
10.10.2017 1605 0 1
Як інвентаризувати активи на позабалансових рахунках?
Чи обов’язково проводити інвентаризацію активів на позабалансових рахунках, адже сальдо за ними не відображається в балансі підприємства, та як її здійснювати? Як правило, сільгосппідприємства на забалансових рахунках обліковують об’єкти, прийняті в операційну оренду, а також матеріали на відповідал...
09.10.2017 2334 0 2
Нестача у результаті інвентаризації: документальне оформлення?
У ході проведення інвентаризації було виявлено нестачу основних засобів (далі – ОЗ), що належним чином зафіксовано в інвентаризаційних документах. Чи потрібно складати акт на списання ОЗ та наказ по підприємству про таке списання? Акт на списання основних засобів (типова форма № ОЗ-3, затверджена на...
09.10.2017 843 0 1
Навчальна відпустка: підстави, порядок надання та оплата
Як піти у відпустку у 2019 Для кого ця стаття: для роботодавців, працівники яких навчаються без відриву від виробництва. Зі статті ви дізнаєтеся: як надати, оформити та оплатити навчальну відпустку. Стаття 202 КЗпП передбачає гарантії для працівників, які навчаються. Так, працівникам, які навчаютьс...
06.10.2017 467 0 1
Уносимо зміни до договору оренди землі
Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, які є орендарями земельних ділянок. Із цієї статті ви дізнаєтеся: як унести зміни до договору оренди землі за взаємною згодою, а коли необхідно звертатися до суду. Основні положення Питання оренди землі в Україні регулюються Законом від 06.10.98 р. № 16...
06.10.2017 906 0 1
Як узаконити користування чужою орендованою земельною ділянкою
Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, які обробляють земельні ділянки, що орендує інше сільгосппідприємство. Із цієї статті ви дізнаєтеся: про варіанти узаконення такого користування земельними ділянками. Ситуація Сільгосппідприємство-1 обробляє земельні ділянки сільгосппризначення, що переб...
05.10.2017 916 0 2