Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Питання та відповіді щодо того, від чого залежить своєчасність фінансування видатків бюджету

Що таке паспорти бюджетних програм?

Паспорт бюджетної програми – це документ, передбачений бюджетним законодавством України. Після ухвалення Верховною Радою бюджету, що передбачає фінансування значної кількості різних програм, для більшості бюджетних програм складається паспорт. 
Наявність паспорту бюджетної програми є необхідною умовою для відкриття фінансування Державним казначейством для відповідної програми у бюджетному році.

Що визначає паспорт бюджетної програми?
Паспорт визначає мету, завдання, напрями використання коштів, відповідальних виконавців, результативні показники бюджетної програми. Паспорт дає можливість оцінити ефективність і результативність використання бюджетних коштів.

Хто готує паспорти бюджетних програм?
Головні розпорядники бюджетних коштів – галузеві міністерства, органи державної влади, інші установи, які, відповідно до закону про держбюджет, які відповідають за бюджетну програму.

Хто затверджує паспорти бюджетних програм? 
Головний розпорядник та Міністерство фінансів затверджують паспорт бюджетної програми спільним наказом.

Коли розпочинається – та скільки триває - підготовка та затвердження паспортів бюджетних програм? 
Паспорти бюджетних програм мають бути затверджені протягом 45 днів з дати набрання чинності Законом про державний бюджет (зазвичай, 1 січня), тобто до 15 лютого. У головного розпорядника є 30 днів (до 30 січня) для розроблення та подання паспорту бюджетної програми Міністерству фінансів.

Як виглядає процес затвердження паспортів бюджетних програм?
Головний розпорядник, який підготував паспорт, направляє його до Міністерства фінансів. Профільний департамент Мінфіну здійснює аналіз паспорту, щоб переконатися, що паспорт відповідає закону про бюджет, розпису держбюджету, порядкам використання коштів. Після того, як Мінфін перевірив паспорт, він затверджується та надсилається до Держказначейства, у якому відкривається рахунок для обслуговування затвердженої бюджетної програми.

Скільки паспортів бюджетних програм підлягають затвердженню? 
У 2016 році законом про бюджет визначено 509 бюджетних програм, реалізація 456 з яких потребує затвердження паспортів. Водночас, станом на 1 березня Міністерство фінансів отримало лише 395 паспортів, з них 288 пройшли процедуру затвердження.

Дата Отримано
паспортів
Затверджено
паспортів
29 СІЧНЯ 5 0
1 БЕРЕЗНЯ 395 288


Які неточності у паспортах бюджетних програм можуть спричинити затримку у їх затвердженні?
У разі, якщо відбулося: 
• Внесення змін до порядків використання бюджетних коштів (наприклад, у зв’язку із зміною назви бюджетної організації чи бюджетної програми).
• Порушення строків затвердження порядків використання бюджетних коштів
• Результативні показники не висвітлюють виконання завдань бюджетної програми та реалізацію напрямів використання бюджетних коштів, визначених у паспорті.
• Результативні показники не дають можливості оцінити ефективність бюджетної програми.

Що робить Міністерство фінансів у разі, якщо у поданих паспортах є помилки? 
Міністерство відправляє такі паспорти на допрацювання головним розпорядникам коштів.

Чи завжди Мінфін сам ухвалює рішення щодо затвердження паспортів бюджетних програм?
Ні. У разі, якщо у назві бюджетного паспорту відбулась зміна, або змінено напрямки використання коштів, перш ніж ухвалити бюджетний паспорт, потрібно ухвалити порядок використання бюджетних коштів. Даний порядок має бути ухваленим не лише Мінфіном, але й Міністерством юстиції, а також МЕРТом, а після цього – рішенням Кабінету Міністрів України. 
Таким чином, у разі, якщо розпорядник бюджетних коштів знає, що або в назві бюджетного паспорту, або у напрямках використання відбулися зміни, то він потребує більшого часу, аби пройти всі зазначені процедури.

Що трапиться, якщо галузеві міністерства не подадуть правильно заповнені бюджетні паспорти у належний термін для їх затвердження Мінфіном?
Держказначейство не може відкрити бюджетні рахунки для фінансування відповідної програми, отже, фінансування не може розпочатися, що призведе до невиплати зарплатні, неоплати комунальних послуг тощо.

Яким чином головний розпорядник може забезпечити безперебійне фінансування у новому бюджетному році та уникнути затримок з фінансуванням?
Головні розпорядники повинні подавати бюджетні паспорти якомога раніше після ухвалення бюджету. Ще на початку січня Міністерство фінансів почало звертатися до головних розпорядників з проханням до 12 січня підготовити паспорти бюджетних програм та подати їх у Мінфін на затвердження.
Аби уникнути будь-яких питань щодо своєчасності та можливих затримок з фінансуванням, Міністерство фінансів буде публікувати реєстр бюджетних паспортів з датою їх отримання від бюджетних організацій та з датою їх затвердження Мінфіном або, у випадку повернення паспортів на доопрацювання, з датою повернення незатверджених паспортів до відповідних головних розпорядників.


Довідково:
Наказ Мінфіну від 29.12.2002 № 1098 «Про паспорти бюджетних програм»
Наказ Мінфіну від 10.12.2010 № 1536 «Про результативні показники бюджетної програми»

Джерело: http://www.minfin.gov.ua/news/view/ro...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
15.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Чи буде 15 липня вихідним днем Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 28.05.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лис...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
15.07.2025
Затверджено чергові зміни до Класифікатора професій
Більше за темою: Працюємо з Класифікатором професій як годиться Зміна № 14 до Класифікатора професій: що потрібно зробити кадровику Мінекономіки наказом від 10.07.2025 № 2845 затвердило чергову зміну до Національного класифікатора ДК 003:2010 «Класифікатор професій». Це вже 15-та змін...
15.07.2025
Комітет рекомендував прийняти в першому читанні два законопроєкти щодо реалізації ініціативи Defence City
Запропоновано системні зміни, які дозволять створити унікальний правовий режим для підприємств оборонно-промислового комплексу – Defence City. Комітет щойно одноголосно підтримав і рекомендував прийняти в першому читанні два ключові законопроєкти, які закладають основу для реалізації ініціатив...
15.07.2025
Уряд схвалив законопроєкт щодо використання біоцидних продуктів
Кабмін на засіданні 14.07.2025 схвалив законопроєкт «Про надання на ринку та використання біоцидних продуктів».  Більше за темою: Акт на переведення тварин з групи в групу в межах поточних біологічних активів Кабмін на засіданні 14.07.2025 схвалив законопроєкт «Про ...
Кращі матеріали