Питання затвердження форми звіту про укладені договори купівлі-продажу нерухомого майна
20.11.2017 1349 0 0
Оприлюдено проект постанови ПФУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 3 листопада 1998 р. № 1740 і від 25 серпня 1999 р. № 1549».
Основною метою прийняття проекту є врегулювання питання затвердження форми звіту про укладені договори купівлі-продажу нерухомого майна та встановлення порядку подання такої звітності, яку щокварталу подаватимуть нотаріуси до органів Пенсійного фонду України. Це дозволить удосконалити контроль за сплатою збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна.
Питання сплати збору з окремих видів господарських операцій регулює Закон України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування” та Порядок сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.98 № 1740.
Нотаріальне посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомого майна здійснюється за наявності документального підтвердження сплати збору з операцій купівлі-продажу нерухомого майна.
При посвідченні договорів купівлі-продажу нерухомого майна нотаріус здійснює перевірку сплати покупцем збору та витребовує відповідні документи.
Відповідно до норм статті 8 Закону України “Про нотаріат” на осіб, які вчиняють нотаріальні дії, покладено обов’язок додержання таємниці цих дій. Довідки про вчинені нотаріальні дії та документи можуть бути видані тільки особам щодо яких або за дорученням яких вони вчинялись та відомості про осіб, які звільнені від сплати збору.
Після внесення Законом № 2148 змін до статті 8 Закону України “Про нотаріат” органи Пенсійного фонду України належать до органів, на обґрунтовану вимогу яких надаються довідки про вчинені нотаріальні дії.
Проектом уточнено, що подання нотаріусами звітності до органів Пенсійного фонду України здійснюватиметься за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса, тобто за місцем сплати цього збору, що дасть можливість здійснювати належний контроль за повнотою сплати збору з операцій купівлі-продажу нерухомого майна
Форма звіту про укладені договори купівлі-продажу нерухомого майна містить інформацію про кількість укладених договорів купівлі-продажу нерухомого майна, вартість такого майна та суму сплаченого збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.
Коментарі до матеріалу