Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Внесено зміни до ліцензування освітньої діяльності

Редакція

16.05.2018 2008 0 0

Міністерство освіти і науки удосконалило процедуру ліцензування освітньої діяльності. Про це йдеться у повідомленні відомства з посиланням на відповідні зміни до постанови КМУ № 1187 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти», що затверджені урядом.

Коментуючи зміни у Міносвіти наголошують, що з одного боку з Ліцензійних умов прибрано зайві обмеження до освітньої діяльності, а з іншого – посилена увага до чутливих аспектів цієї сфери.

Вперше передбачені вимоги для створення дошкільного приватного закладу фізичними особами-підприємцями. Це дозволить покращити ситуацію з нестачею місць в дитсадках. Раніше заклади дошкільної освіти мали право створювати лише юридичні особи.

Також вперше впроваджено ліцензування освітньої діяльності післядипломної освіти у сферах вищої і фахової передвищої освіти.

З моменту прийняття урядом останньої версії Ліцензійних умов у 2015 році виникла потреба в суттєвому удосконаленні змісту вимог до започаткування та впровадження освітньої діяльності на всіх її рівнях. Зокрема, щодо спрощення документальної складової процедури надання дозволу на цю діяльність. Крім того, деякі рівні освіти взагалі не були охоплені ліцензуванням. Наприклад, інтернатура, курси підвищення кваліфікації, підготовка молодших спеціалістів тощо. І це – попри важливість цих видів навчальної діяльності, зокрема, в контексті зміни підходу до підвищення кваліфікації вчителів, розвитку в Україні освіти дорослих тощо.

Тож тепер закладам для отримання ліцензії не потрібно подавати документи, які відносяться до сфери акредитації освітніх програм (освітня програма, навчальний план), замість цього подається концепція освітньої діяльності за відповідною спеціальністю на заявленому рівні. Відсутня вимога щодо подання копій документів про відповідність приміщень санітарним нормам та вимогам правил пожежної безпеки.

Нові зміни також сприятимуть розвиткові та повноцінному впровадженню дуальної освіти в Україні.

У сфері дошкільної освіти знято вимогу щодо ліцензованого обсягу – адже спроможність самого дошкільного закладу провадити виховну діяльність для конкретної кількості дітей є очевидною, а встановлення ліцензованого обсягу для дошкільного закладу призводить до зайвої регуляції цього питання.

У сфері загальної середньої освіти не вимагатиметься підтвердження майнових прав на приміщення на весь строк навчання за певним рівнем, що також лібералізує процедуру дозволу на впровадження середньої освіти, зокрема для приватних закладів.

Водночас посилено вимоги до закладів освіти, що здійснюють підготовку іноземних громадян. Так, для прийняття на навчання іноземців заклад неодмінно повинен мати структурний підрозділ для роботи з іноземними громадянами, до функцій якого, зокрема, належить оформлення запрошень на навчання та забезпечення перебування таких студентів в Україні на законних підставах. Обов’язковими також є наявність житлових приміщень у закладах освіти, придатних для проживання іноземних громадян.

Ще одна важлива зміна – для отримання ліцензії з правом навчання іноземних громадян один з членів  проектної групи має володіти англійською мовою на рівні В2 за Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти або кваліфікаційні документи (диплом про вищу освіту, науковий ступінь), пов’язані з використанням цієї мови.

Щодо ліцензованого обсягу у сферах вищої, післядипломної для осіб з вищою освітою, загальної повної освіти, загальної середньої освіти та фахової передвищої – то в ліцензії визначатиметься максимальна кількість осіб, яким заклад освіти може одночасно забезпечити здобуття відповідного рівня освіти за відповідною спеціальністю.

У МОН повідомили, що Ліцензійні умови вступають у дію після опублікування, та у деяких виключеннях передбачений перехідний період. Це дозволяє закладам повністю відповідати вимогам нових Ліцензійних умов.

https://mon.gov.ua/ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали