Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

У Верховні Раді представлений проєкт Кодексу про адміністративні проступки

03.07.2024

У Верховні Раді 28 червня ареєстрований законопроєкт № 11386 «Проект Кодексу про адміністративні проступки». 

Як зазначено у пояснювальній записці, діючий Кодекс України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) був прийнятий 07.12.1984, ще за часів панування радянської системи регулювання суспільних відносин, що була спрямована на побудову тоталітарної моделі держави, в якій не було місця для справжніх демократичних цінностей, поваги до прав та свобод громадян, визначених Європейською конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод. 

Представлений у законопроєкті проєкт Кодексу про адміністративні проступки (далі – проєкт КУАП) розроблено на виконання положень Закону від 21.04.2022 № 2215-ІХ «Про дерадянізацію законодавства України». 

Проєкт КУАП складається із 503 статей, які об’єднані у 9 розділів. 

Загальна частина проєкту КУАП містить розділи: 

1. Законодавство про адміністративні проступки; 

2. Адміністративний проступок; 

3. Правові наслідки адміністративного проступку; 

Особлива частина містить розділи: 

4. Адміністративні проступки у сфері праці, охорони здоров’я, моральності, культурної спадщини та благоустрою; 

5. Адміністративні проступки у сфері забезпечення публічної безпеки, безпеки виробництва та будівництва і безпеки транспорту; 

6. Адміністративні проступки у сфері забезпечення екологічної безпеки, громадського здоров’я, охорони довкілля, туризму та курортів; 

7. Адміністративні проступки у сфері охорони власності та здійснення господарської і фінансової діяльності; 

8. Адміністративні проступки управління в інформаційній сфері, сфері оборони, військового обов’язку, безпеки державного кордону України, а також забезпечення функціонування публічної служби; 

Процедурна частина містить розд. 9 «Провадження в справі про адміністративний проступок». 

Зазначені розділи проєкту КУАП розподілені на 55 глав. 

Проєктом КУАП передбачається також внесення змін до 84 законодавчих актів України. 

Серед основних новацій проєкту КУАП необхідно виділити такі. 

1. Об’єднання в КУАП всіх норм, які передбачають склади адміністративних проступків. Положення щодо відповідальності за адміністративні проступки будуть вилучені з інших нормативно-правових актів, в тому числі підзаконних актів. Внаслідок цього буде усунуте пряме порушення вимог п. 22 ч. 1 ст. 92 Конституції України. 

2. Вилучення зі сфери адміністративного деліктного законодавства правопорушень, які мають цивільно-правовий характер або є предметом розгляду адміністративних судів.  

3. Розмежування кримінальних та адміністративних правопорушень. 

4. Визнання суб’єктами вчинення адміністративних проступків фізичних та юридичних осіб. Діяння юридичної особи вважатиметься караним, якщо воно є наслідком діянь фізичних осіб, що її представляли у відповідних відносинах. 

5. Зміна підходів до визначення вини.  

6. Запровадження презумпції невинуватості у справах про адміністративні проступки. Відповідно до цього принципу, особа вважатиметься невинуватою у вчиненні адміністративного проступку і до неї не може бути застосовано адміністративне стягнення, доки факт вчинення нею адміністративного проступку не буде доведено у визначеному законом порядку і встановлено рішенням адміністративного органу, уповноваженого цим Кодексом, що набрало чинності. Особа, яка притягуватиметься до адміністративної відповідальності, не зобов’язана буде доводити свою невинуватість. 

7. Наповнення новим змістом принципу законності, згідно з яким особи підлягатимуть відповідальності за порушення правил, вимог, режимів, лімітів, порядків, нормативів, норм, технологій, строків, обмежень, передбачених цим Кодексом, які встановлені виключно на підставі закону України. 

8. Впорядкування системи суб’єктів притягнення до відповідальності. 

Адміністративні проступки згідно з проєктом КУАП підвідомчі лише органам виконавчої влади, державним органам, органам місцевого самоврядування, тобто адміністративним органам. 

9. Оновлення переліку адміністративних стягнень та інших правових наслідків вчинення адміністративних проступків. В проєкті КУАП також змінено спосіб визначення розміру штрафів. Вони поділяються на десять категорій, виходячи зі ступеню тяжкості адміністративних проступків. 

Верховна Рада


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Популярне
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
29.09.2025
Продавців нових легкових автомобілів зобов’язали надавати покупцям дані про офіційні витрати пального та обсяг викидів вуглекислого газу
Нові правила почнуть діяти через 9 місяців після опублікування постанови. Цей час потрібен, щоб Мінрозвитку підготувало електронний довідник, а продавці авто змогли адаптувати свої процеси й виготовити матеріали. 25 вересня Уряд ухвалив постанову, що зобов’язує продавців нових легкових автомоб...
29.09.2025
З 1 жовтня для ФОП розширено пільгу зі сплати єдиного внеску
Для звільнення від сплати ЄСВ за себе ФОП та інших самозайнятих осіб залишиться лише дві умови: роботодавець (у т. ч. резидент Дія Сіті) вже сплатив за них ЄСВ; сума сплаченого ЄСВ становить не менше мінімального страхового внеску. Більше за темою: Квартальна об’єднана звітність ФОП, звільнен...
29.09.2025
Унормовано автоматичну постановку та зняття з військового обліку
Юнаки, яким виповнилося 17 років, тепер зможуть стати на військовий облік дистанційно через мобільний застосунок «Резерв+», без відвідин ТЦК та без проходження ВЛК. Громадяни віком 25–60 років, які досі не перебувають на військовому обліку без законних підстав, будуть обліковані ав...
Кращі матеріали