Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

У Верховні Раді представлений проєкт Кодексу про адміністративні проступки

Нове

03.07.2024 11 0 0

У Верховні Раді 28 червня ареєстрований законопроєкт № 11386 «Проект Кодексу про адміністративні проступки». 

Як зазначено у пояснювальній записці, діючий Кодекс України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) був прийнятий 07.12.1984, ще за часів панування радянської системи регулювання суспільних відносин, що була спрямована на побудову тоталітарної моделі держави, в якій не було місця для справжніх демократичних цінностей, поваги до прав та свобод громадян, визначених Європейською конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод. 

Представлений у законопроєкті проєкт Кодексу про адміністративні проступки (далі – проєкт КУАП) розроблено на виконання положень Закону від 21.04.2022 № 2215-ІХ «Про дерадянізацію законодавства України». 

Проєкт КУАП складається із 503 статей, які об’єднані у 9 розділів. 

Загальна частина проєкту КУАП містить розділи: 

1. Законодавство про адміністративні проступки; 

2. Адміністративний проступок; 

3. Правові наслідки адміністративного проступку; 

Особлива частина містить розділи: 

4. Адміністративні проступки у сфері праці, охорони здоров’я, моральності, культурної спадщини та благоустрою; 

5. Адміністративні проступки у сфері забезпечення публічної безпеки, безпеки виробництва та будівництва і безпеки транспорту; 

6. Адміністративні проступки у сфері забезпечення екологічної безпеки, громадського здоров’я, охорони довкілля, туризму та курортів; 

7. Адміністративні проступки у сфері охорони власності та здійснення господарської і фінансової діяльності; 

8. Адміністративні проступки управління в інформаційній сфері, сфері оборони, військового обов’язку, безпеки державного кордону України, а також забезпечення функціонування публічної служби; 

Процедурна частина містить розд. 9 «Провадження в справі про адміністративний проступок». 

Зазначені розділи проєкту КУАП розподілені на 55 глав. 

Проєктом КУАП передбачається також внесення змін до 84 законодавчих актів України. 

Серед основних новацій проєкту КУАП необхідно виділити такі. 

1. Об’єднання в КУАП всіх норм, які передбачають склади адміністративних проступків. Положення щодо відповідальності за адміністративні проступки будуть вилучені з інших нормативно-правових актів, в тому числі підзаконних актів. Внаслідок цього буде усунуте пряме порушення вимог п. 22 ч. 1 ст. 92 Конституції України. 

2. Вилучення зі сфери адміністративного деліктного законодавства правопорушень, які мають цивільно-правовий характер або є предметом розгляду адміністративних судів.  

3. Розмежування кримінальних та адміністративних правопорушень. 

4. Визнання суб’єктами вчинення адміністративних проступків фізичних та юридичних осіб. Діяння юридичної особи вважатиметься караним, якщо воно є наслідком діянь фізичних осіб, що її представляли у відповідних відносинах. 

5. Зміна підходів до визначення вини.  

6. Запровадження презумпції невинуватості у справах про адміністративні проступки. Відповідно до цього принципу, особа вважатиметься невинуватою у вчиненні адміністративного проступку і до неї не може бути застосовано адміністративне стягнення, доки факт вчинення нею адміністративного проступку не буде доведено у визначеному законом порядку і встановлено рішенням адміністративного органу, уповноваженого цим Кодексом, що набрало чинності. Особа, яка притягуватиметься до адміністративної відповідальності, не зобов’язана буде доводити свою невинуватість. 

7. Наповнення новим змістом принципу законності, згідно з яким особи підлягатимуть відповідальності за порушення правил, вимог, режимів, лімітів, порядків, нормативів, норм, технологій, строків, обмежень, передбачених цим Кодексом, які встановлені виключно на підставі закону України. 

8. Впорядкування системи суб’єктів притягнення до відповідальності. 

Адміністративні проступки згідно з проєктом КУАП підвідомчі лише органам виконавчої влади, державним органам, органам місцевого самоврядування, тобто адміністративним органам. 

9. Оновлення переліку адміністративних стягнень та інших правових наслідків вчинення адміністративних проступків. В проєкті КУАП також змінено спосіб визначення розміру штрафів. Вони поділяються на десять категорій, виходячи зі ступеню тяжкості адміністративних проступків. 

Верховна Рада


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали