Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Українцям необхідно перереєструвати свою нерухомість

В Україні на повну силу після перехідного періоду запрацювали нові правила реєстрації прав на нерухомість. В силу вступила нова редакція закону “Про держреєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень”.

Головні зміни: тепер єдиним документом, що підтверджує право власності на квартиру, є виписка з Єдиного держреєстру речових прав на нерухомість; вносити зміни до реєстру можуть тепер не тільки нотаріуси, а й департамент держреєстрації Мін’юсту (колишня Держреєстраційної служба), органи влади, аж до сільради; а за внесення до реєстру даних доведеться платити.

Навіщо

За словами юриста Володимир Столітній, що спеціалізується на питаннях нерухомості, нововведення спрямовані на те, щоб громадянам та юрособам стало простіше узаконити своє право на будинок, квартиру та іншу нерухому власність, наприклад підприємство або офісний будинок. “Якщо раніше договору купівлі-продажу, міни, дарування, вступу в спадщину реєстрував тільки нотаріус, то зараз це можна зробити, наприклад, в центрі надання адмінпослуг, а з часом – навіть у сільраді, якщо його посадові особи (голова, секретар) отримають доступ до реєстру, – говорить Столітній -. Особливо це актуально в глибинці, адже в райцентрах нотаріусів мало, і черга до них розписана на тижні вперед, а в селах їх зовсім немає “.

Що робити

Як роз’яснили нам у Мін’юсті, реєстр нерухомості діє з 1 січня 2013 р, і якщо до цієї дати будинок, квартира і т. д. не змінювали власника, то в реєстрі такого об’єкта немає. Він може бути внесений або в електронний реєстр БТІ, який формувався в 2010-12 рр. і тепер використовується БТІ як архів, або в паперовий архів БТІ. Власникам нерухомості, які не збираються її продавати, дарувати, заповідати, вносити зараз дані до реєстру не обов’язково, всі паперові документи на право власності дійсні.

Але внести бажано з двох причин. Перша – в майбутньому доведеться це зробити (наприклад, власник помре, і постане питання про оформлення спадщини) і треба йти в БТІ за довідкою, що нерухомість дійсно є в реєстрі (штамп про реєстрацію на самому документі не в рахунок). Друга – внесена до реєстру нерухомість гарантовано захищена від аферистів, попереджають у Мін’юсті, а от житло, зареєстроване в паперовому реєстрі, може бути перепродано потай від власника. Внести нерухомість в новий реєстр можна у нотаріуса (це дорожче, від 300-500 грн) або в центрі адмінпослуг (вони є у великих містах, ціна послуги – 34 грн).

Мінуси

Рієлтор Максим Єрмоленко побоюється, що збільшення кількості осіб, допущених до реєстру, уповільнить або зупинить його роботу (сайт ляже): “Зростає ймовірність помилок, а то і зловживань, якщо документи почнуть оформляти в сільрадах, а не нотаріуси”. За словами Столітнього, необгрунтовано завищена плата за термінову реєстрацію зміни права власності: якщо вона проводиться за 2 години, треба сплатити 5 мінзарплат (6890 грн, раніше – безкоштовно), за добу – 2 мінзарплати (2756 грн), а якщо за 14 робочих днів – Всього 137,8 грн.

“Більшість будуть чекати два тижні, але до 2016 р нотаріус вносив дані до реєстру і видавав виписку з нього протягом години За два тижні очікування є небезпека, що квартиру перепродадуть ще раз!”, – каже Столітній.

За матеріалами: kurs.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Пропонують удосконалити використання бізнесом державного майна: законопроєкти
Зареєстровано нові законопроекти, спрямовані на підвищення ефективності використання державної та комунальної власності через залучення інвестицій і розвиток партнерства з бізнесом. Більше за темою: Чи може підприємець бути платником орендної плати за земельну ділянку комунальної власності? Фізосо...
18.09.2025
Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025)
Мінрозвитку оновило перелік ТОТ. Які саме зміни сталися цього разу? Більше за темою: Опубліковано перелік ТОТ і територій ведення бойових дій: як скористатися податковими пільгами Мінрозвитку оновило перелік ТОТ наказом від 11.09.2025 № 1374 (не набрав чинності). Зміни та уточнення стосуються ...
18.09.2025
Пропонують удосконалити підтримку аграріїв щодо створення робочих місць та забезпечення продовольчої безпеки
Планують удосконалити механізми підтримки суб’єктів підприємництва, зокрема, з числа аграріїв, щодо створення нових робочих місць та забезпечення продовольчої безпеки. Більше за темою: В який термін можна надати органу ДПС документи, що були відсутні під час перевірки Чи може підприємство по...
Кращі матеріали