Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

З 1 липня запроваджується кримінальна відповідальність за товарну контрабанду

Увага!

26.06.2024 148 0 0

Народна депутатка Н. Южаніна нагадує, що з 1 липня 2024 року Законом від 09.12.2023 № 5313-ІХ «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо криміналізації контрабанди товарів» запроваджено кримінальну відповідальність за товарну контрабанду: 

  • вартістю від 7,57 млн грн до 15,14 млн грн – у вигляді штрафу від 170 тис. грн до 425 тис. грн, 
  • вартістю понад 15,14 млн грн – відповідальність від штрафу в 850 тис. грн до позбавлення волі на 11 років з конфіскацією майна. 

А для підакцизних товарів вартістю від 1,136 до 2,271 млн грн діятиме санкція від 340 тис. грн штрафу до 6 років позбавлення волі, а вартістю понад 2,271 млн грн – від 1,275 млн грн штрафу до 12 років в’язниці з конфіскацією майна. 

Автори проєкту закону одним із основних аргументів доцільності криміналізації вказували на низьку результативність розгляду справ про протидії митним правопорушенням в судах з точки зору кількості закритих справ по ним, низького проценту прийняття судами постанов про притягнення до відповідальності за такими порушеннями, низького економічного ефекту від застосування економічних видів стягнень у вигляді штрафів та конфіскації, низького проценту надходжень до державного бюджету від реалізації конфіскованих за рішенням судів товарів. 

На думку Н. Южаніної, основними причинами такого незадовільного стану щодо протидії митним правопорушеннями є: 

  • фактичний розвал ефективної системи протидії та боротьби з митними правопорушеннями в митних органах, що стався за період відсутності у митниці організаційної та інституційної самостійності після її поглинання Міндоходів; 
  • реальний кадровий голод у цьому напрямі діяльності митниці як в організаційному, так і в професійному сенсі, що виник після фактичного «поглинання митниці» податковою; 
  • критична втрата динаміки взаємодії з митними органами суміжних держав та взаємодії в рамках міжнародного митного співробітництва; 
  • криза системного аналізу результатів розгляду справ про порушення митних правил у судах, відсутність практики узагальнення таких рішень, відсутність ініціативи при захисті інтересів держави в судах, що призводить до прийняття в суді рішень не на користь держави; 
  • низька якість оформлених протоколів про ПМП, непрофесійне представництво інтересів держави в судах, що призводить до прийняття рішень не на користь держави;   
  • відсутність у складі митних органів підрозділів митної варти, що робить фактично неможливим протидію митним правопорушенням на «зеленому кордоні» та на митній території України.    

«В цілому, аналізуючи норми закону, які наберуть чинності з 1-го числа наступного місяця, можна зробити висновок, що проблеми будуть в усіх: від митника, суб’єкта зовнішньо-економічної діяльності до простого громадянина України», – виснувала депутатка. 

Н. Южаніна


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали